2.0 EcoBooST

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mello st, 13 apr 2013.

  1. De garage kon het via het filmpje niet thuisbrengen. Advies rij niet teveel tot de afspraak volgende week donderdag. Vandaag de ST gebracht en men heeft hem meteen de brug opgereden om te luisteren met de stethoscoop. Geluid komt in iedere geval niet van de multiriemen,spanners of erop aangesloten gebruikers, maar toch echt ergens bij of in de motor. Besloten om hem te laten staan zodat ze alle tijd hebben en eventueel Ford NL nog kan kijken als de chef werkplaats het niet weet. Ondertussen moet ik het even doen met een Ford K :-( . Men kan me ook niet zeggen of het hoort ja of nee (lijkt me niet).
    To be continued..
     
  2. Zal morgenvroeg eens bij wegrijden goed luisteren of ik 't ook hoor. Tot nu toe is het me niet opgevallen. Wat me wel is opgevallen is dat na het starten van een koude motor de koelvloeistof ontzettend snel op temperatuur is; bij normaal wegrijden binnen een kilometer op temperatuur. Daarentegen duurt het opwarmen van de olietemperatuur van de turbo aanzienlijk langer in vergelijk met mijn vorige MK2 RS.
     
  3. Vind 't vervelend om tegen je te moeten zeggen maar 't klinkt inderdaad verre van normaal. Vanochtend bij mijn eigen auto aandachtig geluisterd bij zowel koude als warme motor en dat klinkt heel anders (eigenlijk niet). Wilde namelijk filmpje met geluid maken maar de wind overstemde geheel het motorgeluid bij starten en bij aankomst in de parkeergarage op mijn werk was het geluid van andere auto's de boosdoener. Maar met andere woorden; ik hoor de mijne nauwelijk lopen zo stil is ie. Hoop dat 't snel duidelijk wordt voor je wat er aan de hand is....
     
  4. Hey Johan, grappig dat je het aanhaalt, bij mij is aan het einde van de straat de koelvloeistof ook al warm ! Viel me gelijk op toen ik de auto pas had, bij alle andere auto die ik heb gehad duurde het wel een km 5-10 voordat het op bedrijfstemp was. Wat je zegt over de olie klopt ook, bij mijn vorige ST ging dat veel sneller !

    Bedankt voor de bevestiging Johan, heb ik een stok om mee te slaan. Weer 1,5 week op de ST wachten pfffff. Zal wel op uitdraaien dat Ford NL moet komen, ze stonden met 3 man eromheen te draaien en niemand wist wat het was....
     
  5. #25 mello st, 18 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2013
    Vandaag bericht vanuit de dealer....chef werkplaats is er mee aan de gang. Ze willen een andere 2.0 EcoBoost binnenhalen ter vergelijking. En we gaan weer wachten..
     
  6. Chef wp is naar een andere EcoBoost wezen luisteren en ik kan morgen mijn auto weer ophalen ... mijn vermoeden ; doe het er maar mee !
    Morgenochtend even die chef bellen hoe het zit, in de middag pas ophalen..
     
  7. Wel ff goed in de gaten houden. En als t niet zint weer terug naar de dealer. Ben er zelf helaas ook al teveel geweest en aanstaande maandag weer. Komt een nieuw stuurhuis in bij mij. Suc6 verder met jouw gevalletje " zal wel geen kwaad kunnen". Hopelijk is het idd nix.
     
  8. Patrick, ook mooi ruk dat je nu al een ander stuurhuis moet :-( , daar gaat het vertrouwen in Ford .....

    Vanmorgen toen ik thuis kwam van mijn werk even naar de dealer gebeld en kreeg de chef wp aan de lijn. Hij is gisteren nog snel naar een andere vestiging gereden om een auto te beluisteren die vandaag afgeleverd moest worden (Mondeo 2.0 EcoBoost),naar zeggen dezelfde motor en heeft hetzelfde geluid erin zitten.Vervolgens hebben ze contact gelegd met Ford NL en deze kwamen met het verhaal dat de 2.0 EcoBoost meer geluid maakt door de vrij hoge compressie en dat hierdoor de ketting ook zijn eigen makkelijker laat horen bij stationaire toerenral.
    Nu ga ik afspreken met ereske, ben benieuwd hoe zijn motor klinkt, kan ik meteen km's maken met de ST :-). Zou wat zijn als de ketting klapt dan ...lol

    Ik heb de ST iig weer terug en ben blij toe ook, respect voor de mensen die altijd in een Ka rondcrossen, mistte de Recaro's !
     
  9. Het lijkt mij dat als de ketting klappert dat hij niet goed (genoeg) is gespannen. Lijkt me na verloop van tijd ook geen bevorderlijke...
     
  10. Wanneer?? Kom ik ook ff voor een leuke foto shoot :thumbs:
     
  11. Had toch gezegd dat hetzelfde geluid was als de tsfi, google het schandaal daar maar eens op.

    Je vind zelfs links naar autoweek

    Ik zal wel eens een link posten

    bij vw gaan ze in de toekomst zelfs terug meer met riemen werken
     
  12. Met de (Seat) TFSI heb ik nooit problemen gehad (2.0) Het enige wat ik daar van vond was dat de motor bij het starten/aanslaan als een diesel klonk. Bij normaal lopen hoorde je niets bijzonders.
     
  13. #33 little viper, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2013
    En dat vond je normaal?

    Het waren vooral de 1.2 tsfi motoren.

    In mindere mate, maar ook de 2.0tsfi

    ik heb zelf ook eens met een gti 5 proef-gereden.
    Die motor maakte ook een 'tak-tak- geluid bij stationair draaien :-s

    Dat stond los van het olieverbruik van vw motoren
     
  14. #34 little viper, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2013
    m.autoweek.nl/nieuws.php?id=19412&c=1

    m.youtube.com/watch?client=mv-google&gl=BE&hl=en&v=BB7qOIZqZuE

    ps: ik ben met mij gsm aan het posten, dus weet niet of de links correct uploaden
     
  15. #35 Gertjan, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2013
    Tsja, dat deed hij vanaf dag 1. 4 jaar en 75000 km later nog steeds dus ja op een bepaald moment vind je het normaal. Olieverbruik was nihil, en behalve een vage storing met een retourleiding naar de benzinetank nooit problemen gehad. Collega met de 185pk (1 van de eerste leons) versie had na 5 jaar problemen met de bobine, verder ook niks.

    Linkjes werken overigens niet lekker.
     
  16. #36 Marco Morello, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2013
    Wat denk je van de 1.4 tfsi? Een vriend van mij heeft een Seat Altea XL 1.4 tfsi met 160pk... Daar is na een hele tijd met ook een soort gelijk geluid gereden te hebben, de distributieketting ook geknapt/eraf gelopen. Resultaat? Nwe motor, gelukkig voor hem is het een leasewagen.
     
  17. Wat betreft de 1.2 en 1.4 VAG blokken die worden allemaal al gerepareerd met een terugroep actie. En de 2.0 TFSI heeft toch een riem??
     
  18. Aankomende zaterdag. Koffie staat klaar:mrgreen:
     
  19. F..k. Dan kan ik niet.
     
  20. Oh das jammer; had het afwijkende stuurgedrag wel eens in het echie willen ervaren zodat ik weet hoe 't voelt. Je weet maar nooit aangezien het dus blijkbaar geen individueel probleem is
     

Deel Deze Pagina