Hi, Ik zie dat er ook twee verschillende 2.0 uitvoeringen zijn. Die met 150Pk en die met 180PK. Is er hardware matig ook een verschil of zit het enkel in de gebruikte software? Want als ik kijk bij tuners, dan zie ik dat beiden op 200PK uitkomen en ook hetzelfde aantal Nm krijgen, namelijk 430Nm Want je zou denken dat de 180PK versie meer dan 200PK zou krijgen en ook een hoger koppel dan de 150PK versie...
De nieuwe ecoboost motoren (150 en 182 pk) hebben toch ook allebei hetzelfde koppel. 240 Nm als ik me niet vergis. Terwijl ik daar ook had verwacht dat de 182 pk meer zou hebben.
Maar daar kan je de 180PK software schrijven op de 150PK versie... Is waarschijnlijk niet zo bij de TDCi 2.0 motoren?!
Waarschijnlijk gewoon dezelfde motor. Bij voorgaande 2.0 tdci versie zat er hardware matig geen verschil tussen 115, 140 en 163pk Die kon je net als een ecoboost gewoon omzetten.
Wel op een andere manier als je de Ecoboost motoren doet toch? Laatst een 115 naar 163 gezet, dit was erg simpel. De Ecoboost motoren doe jij via non-com zeker?
Ja dat gaat nóg eenvoudiger als bij een ecoboost Ik gebruik geen IDS om ecoboosts te programmeren, maar idd via non-com kan dat wel ja. Je moet wel erg goed uitkijken welke software je programmeert, er zijn erg veel verschillende versies met aanpassingen voor hardware wijzigingen. Zomaar wat uitproberen is risicovol. Als je meer wil weten pb je maar.
Nog effen onder de aandacht brengen. Is de hardware nu volledig gelijk en kan je de originele software activeren zodat die 180PK geeft?
Ze blijven beweren bij Ford dat het niet kan en dat wagen niet meer zal starten als je het doet. Maar toch wens ik de 180PK map op de wagen
Nee niet op die manier Anton, ik had het erover dat ik hem gechipt had maar dit niks vond en nu de 182pk software had. Dat zou hij ook adviseren ipv chippen