Sinds gisteren heeft de motor (benzine) van mijn focus wagon kuren. Ik ben zelf niet technisch ingesteld. Een vriend heeft er even in gereden en die dacht dat een van de cilinders het af en toe het af laat weten. Dat hoorde hij aan het motorgeluid. Verder trekt de auto soms met horten en stoten op en het trekvermogen valt af en toe voor een deel weg. Gisteravond ben ik er wel mee terug gereden van Groningen naar Amersfoort. De hele rit brandde het waarschuwingslicht van de motor. Een enkel keertje knipperde hij. Moet ik er direct maandagochtend mee naar de garage of is later in de week ook ok?
Als t lampje brand zsm naar degarage. Als er inderdaad onverbrande benzine in je uitlaat systeem komt kun je behalve je oorspronkelijke probleem ook problemen krijgen met je uitlaat (katalysator e.d.)
Dank voor snelle reacties @Dragunov, vandertuin en rfknol! Dat van die onverbrande benzine had ik me nog niet gerealiseerd. Ik zit niet te wachten op extra problemen. Naast bougies en kabels, hoorde ik ook dat het aan de cilinderkoppakking kan liggen.
Focus II dus? Ik denk dat je je bougies naar de bliksem hebt. Er kan water op lekken waardoor je bougies onder water komen staan. Zal er niet te ver mee doorrijden. Groningen-Amersfoort is al ver genoeg.