Over het algemeen levert of dempt de middendemper het meeste geluid. Haal je die weg dan gaat de auto rond 3000rpm meer geluid (lawaai) leveren. In de auto zelf vind ik het persoonlijk snel vervelend worden. Bedenk wel dat een atmo benzine motor wel tegendruk moet houden om vermogen te houden...
De Milltek onder de Focus had dezelfde setup. De middendemper gedempt en de einddemper gewoon open. Dit vond ik op zich prettig rijden en was het nog redelijk stil in de auto bij een normaal toerental. Ook heb ik de Escort maar eens aan de buitenkant aangepakt en deze eerst met een Poorboys polish aangepakt en daarna in de was gezet met Meguiars. Hij is er stukken van opgeknapt en zowat alle kleine krasjes zijn verwijderd met éen simpele run. Ik heb geen foto's gemaakt van tijdens het poetsen maar wel een paar van erna. Helaas bewonderde een vogel mijn poetswerk minder waardoor ik genoodzaakt was de auto nog even af te spoelen voor ik wat foto's kon nemen... what's next: * uitlaat monteren * elektrisch verstelbare spiegels monteren * trekhaak demonteren * motorruimte cleanen
[MENTION=39]focus68[/MENTION]: de F1 is verlaagd d.m.v. een AP-schroefset. Ik schat dat de Escort een cm of 5 is gezakt (kan nog lager). Het rijgedrag is wat je mag verwachten van zo'n set; een stuk stugger en sportiever, maar niet storend oncomfortabel. Je bent altijd welkom om een keer te proefrijden mocht je interesse hebben!
Bedankt voor de info Niels, voor mij (en zeker de cabrio) is 5 cm wat te laag denk ik. Heb nu zelf dit liggen: H&R verlagingsverenset van 30mm met nieuwe, originele Ford veerpoten. Ga zeker een keer op je aanbod in om het uit te testen in jouw F1
[MENTION=39]focus68[/MENTION]: Op de AP-veerpoot zitten 2 soorten veren; de topveer is wat smaller omdat deze de eeste 'klappen' moet opvangen. De 2e veer is van ongeveer dezelfde dikte als jouw verlagingsveren. Voordeel is dat je met de schroefset lager kan, omdat er ook kortere dempers gebruikt worden maar dat er wel een soort van comfort behouden wordt door gebruik van 2 verschillende veren op éen demper. Ik denk dat een subtiele verlaging de cabrio en de Cosworthvelgen goed doen uitkomen. Wil je lager met de cabrio zul je een nog smallere band moeten gebruiken!
Ja dat zeker, want deze velgen zijn eigenlijk te breed voor een "gewone" Escort, ondanks dat er bij mij 5 mm is afgedraaid op de as. Bedankt voor je uitleg!
Vandaag weer een leuk en vrij zeldzaam item opgehaald, namelijk een set Cosworth/RS2000 klapramen. Deze komen van de helaas gesloopte MK6 RS2000 van Niek. de auto waar ze vanaf komen: in de vakantie maar eens monteren!
Gelukkig had m'n broertje afgelopen vrijdag tijd om de uitlaat te monteren dus weer iets ruimte gecreëerd in de berging! Enkel heb ik nu nog een stugger ophangrubber nodig voor de einddemper. De originele van de Forduitlaat is net iets te slap en daardoor bungelt de demper af en toe tegen de auto. Helaas stond de camera maar toe om éen enkele foto te maken; de accu was leeg. Voor nu even een sneak preview van de demper... De toename in geluid is nihil; heel vreemd omdat de einddemper helemaal leeg is gehaald. Waarschijnlijk dempt de middendemper gewoon te goed maar voor nu laat ik het even zo; het ziet er in ieder geval stukken beter uit!