1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCI motor trilt bij 1500 tpm

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door John 1.8 Diesel, 4 dec 2011.

  1. Focus 1.8 TDCI 115PK type 1, Als de auto in de vrij staat en de toeren worden verhoogd, gaat de motor rond de 1400 - 1500 toeren behoorlijk trillen (onbalans?). Daarboven is het trillen weg. Het massa vliegwiel was ook defect en is vervangen door een vast vliegwielset van Valeo, en ik hoopte dat het trillen daarmee ook voorbij was, helaas dus niet. Waar kan dit trillen aan liggen (verstuivers misschien) of is dit een TDCI kwaaltje?
     
  2. Je bedoeld dat dan de hele auto begint te schudden? Dat doet die van mij ook en mijn vorige :focus: deed dat ook. Ik denk dat dat normaal is. De 2.0 TDCi van mn pa kan het ook maar dan op een ander toerental.
     
  3. dat hoort zo :-)
    Mijn oude tddi deed dat al, en mijn nieuwe tdci doet het nog steeds.
     
  4. Bedankt voor jullie reatie mensen. Ik hoef me er dus geen zorgen om te maken. De auto trilt dan helemaal, maar dit komt duidelijk vanaf het motorblok.

    Hoe kan ik ik deze discussie afsluiten / beƫindigen? Dit aangezien mijn vraag is beantwoord.
     
  5. Heb je er tijdens het rijden geen last van?
     
  6. Ik niet.
     
  7. Nee, onder het rijden is dit bij mij niet merkbaar.
     
  8. Als je dat wel zou hebben, waar zit je dan aan te denken? Die van mij hikt nog wel eens bij 1500 toeren. Grlukkig lang niet zo vaak meer als eerst:)
     
  9. Da's moeilijk om te beoordelen lijkt me. Net op de grens dat de turbo wel of niet oppakt, 1 van de verstuivertjes niet helemaal lekker, brandstofpomp?
     
  10. Vreemd, ik heb een 1.8 TDCi en die is zo stil als een muis om het maar zo te zeggen.
    Het trillen was er wel voor het vliegwiel en koppeling vervangen is maar werd geleidelijk erger. Na de vervanging van alles moet je naar de toerenteller kijken om te zien dat de motor wel reageert op het gaspedaal :shrug:

    Mischien ben ik dan een uitzondering op de regel hahahaha
     
  11. Het gaat erom dat als je de motor onbelast op 1500 toeren laat draaien dat dan het blok begint te schudden, en behoorlijk stevig ook. De auto kan daar ook bij meedoen.
    Zal wel iets te maken hebben met massatraagheid ofzo.
     
  12. heb hier gelukkig geen last van.
     
  13. Die van mij trilt dus ook best wel irritant rond die 1500 toeren. Nu even niet meer want hij staat stil met waarschijnlijk een kapotte waterpomp. Sinds een paar weken had ik trouwens ook last dat hij onregelmatig liep in bv de file in de 1e en 2e versnelling. In de 3e werd het minder en in de 4e en de 5e merkte ik er niets meer van. Heb ook al gelezen over vervuilde EGR kleppen. Misschien dat dat er mee te maken heeft. Zal die klep ook een los halen, schoonmaken en misschien wel afsluiten.
     
  14. Help je niets. Mijn egr is volledig gereinigd en brandschoon. Turbo is in zo goed als nieuwstaat en vliegwiel is 2000km oud (dubbelmassa).

    Zoals ik al eerder zei; had het al met mijn vorige blok, een tddi en nu dus nog steeds met mijn tdci.
    Beide zijn/waren onderhoudstechnisch in goede staat.
     
  15. Als de waterpomp gerepareerd is, zal ik in de kerstvakantie toch eens gaan kijken naar EGR klep en de handel eens rustig nakijken en schoonmaken. Misschien helpt het bij mij wel. Je hoort nog wel van me. Dit is wel mijn 1e diesel en ik vraag me af wat je merkt aan de auto als er een verstuiver naar zijn grootje is. Hoelang gaan die mee normaal gesproken? Ik heb nu 178.000 km op het tellertje staan.
     

Deel Deze Pagina