1.8 TDCI inhouden bij hogere toeren

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by RHRH, Sep 14, 2012.

  1. Mooi morgen kan ik terecht! Uiteindelijk is het niet meer nodig voor vrijdag, werd later op de dag bekend. Morgenavond weten we of het, het brandstof filter was. Hoop het wel de rest zag er prima uit op het stuk EGR na, mja die storing is al tijden, en niet gek, zwaaarttt van binnen mehh :lol: Maar voorheen reed ie
    ook prima... :)
     
  2. #42 tvdl2000, Jan 3, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 3, 2013
    en een bak meer gewicht..... hele kofferbak VOL met gereedschap. (+/- 250 KG) en dan is het totaal gewicht aan mensen ook nog eens 110 KG meer

    auto dan ook nog eens 150 kg zwaarder.....

    en ik heb er een trekhaak onder zitten.... weer +/- 30 of 40 kg

    dus totaal 550 kg meer gewicht er in... en vooral op de achter as dus niet echt helpend bij een sprint.....

    en volgens de opgegeven acceleratie cijfers zou de 1.8 benzine (10,2 seconden) 0,6 seconden sneller op de 100 zijn als mijn dieselke... (allebei standaard)

    en als ik kijk bij een 2000er 520D (136 PK en 280 Nm koppel en 1570 KG leeg gewicht) staat daar een acceleratie cijfer a 10,9 seconden bij. dus de 21 PK meer heeft het meergewicht a 300 KG van de wagen krapjes aan opgeheven.... daaruit valt af te leiden dat mijn foftje met weer 150 KG meer gewicht dan dat (op t moment van sprinten) en weer 10 PK meer dan de 520D heeft ruwweg nog altijd rond het zelfde acceleratie cijfer zou moeten zitten......

    ja dan telt koppel natuurlijk ook wel weer mee en dat heeft de stage 1 bleufin op mijn tdcitje natuurlijk al wel meer dan de 520D... en zal dat ook wel helpen... MAAR! mijn fofotje had op dat moment 299DKM gelopen..... dus wat verlies hier en daar zal ook wel mee tellen.....

    lang verhaal kort... mijn tdci'tje loopt verbazingwekkend goed en netjes en snel.... en of t nou komt omdat t ding wellicht stage 2 is of niet... zal me een worst wezen.... en tot ik t ding op een rollenbank zet of tegen iemand sprint die stage 1 heeft en exact gelijk blijf dan pas ben ik overtuigd dat ik alleen stage 1 bleufin zou hebben... en ook al is die t dan... dan nog ben ik tevreden met mijn FOFtje :D en draait ie nog altijd vrolijk 2 bar BOOST
     
  3. :cheer: :cheer::cheer::cheer::cheer::rock::cheer::rock::rock::thumbs:

    Brandstof filter... :thumbs:

    Net niet kunnen testen te druk, maar 1keer even over de 3000 in de
    vier geweest tot 3900 ofzo, en geen enkele stotter. Wel issie anders,
    kon het niet goed voelen van pass. stoel, maar hij trekt anders op.

    Je hoeft nu ook geen vol gas te geven dat ie weer in de speciale modus
    gaat van even alle newtons aanwezig bij 2000... :rock:

    Ben benieuwd ik moet nu 20 dagen wachten nog...

    Thanks voor hulp, en topic spam! :thumbs::ontopic::ford::rock::lol:
     
  4. mooi dat ie weer normaal lijkt te doen, nu maar hopen dat t ook echt zo is en goed blijft ;)

    sorry voor de off-topic gezwans ;)
     
  5. Mooi, opgelost dus:thumbs:, inderdaad ontluchten via retour werkt prima. Nu even afwachten tot je weer zelf mag rijden. <Belerende modus aan: wellicht niet meer tot het uiterste gaan, dan kun je blijven genieten...Belerende modus uit>;)
     
  6. :lol: Ja inderdaad, ik heb nu zo ie zo proeftijd dus mag komende jaar niet harder als 30kmpu. Maar eerst sinds de recente berichten, gaat mijn auto over 2 weken met mij op de passagiers stoel, en 3 anderen lekker naar Zuid Frankrijk.

    SNOWBOARDDENNNNN!!! Last minute besloten toch mee te gaan, en omdat
    de Focus diesel is, gaan we met mijn auto. Hopelijk blijft het allemaal heel.
     
  7. Veel plezier in Fr. Waarom zou hij het niet volhouden? Niet te negatief hoor. Overigens begreep ik van de forddealer dat een EGR van de 1.8TDCI niet vaak kapot gaat, dat wil natuurlijk niet zeggen nooit. En zwart zijn ze allemaal vanbinnen, er komt tenslotte uitlaatgas door.
     

Share This Page