1.8 TDCi 100pk 1.8 tdci 225 km/h?

Discussion in 'Performance' started by Kluitje1.8tdci, Jun 17, 2011.

  1. Hallo alemaal ik heb een focus uit 2004 een 1.8 tdci het is een ex politie wagen.
    Ik heb hem een poosje terug eens uitgetest in Duitsland en daar reed ik tot mijn grote verbazing vrij makkelijk naar de 225 toe met nog gas over.
    Dit is naar mijn idee veel te snel voor een 1.8 tdci wat zou er aan gedaan zijn en hoe kan ik dat zien?

    Mvg Ronnie
     
  2. Nou ik kom maar tot 196 KM/h en slaat de begrenzer toe bij mijn 1.8 Tdci. Ik merk dat er gas over is, maar gaat niet harder.
     
  3. 200 aangetikt op de GPS, toen was de rek er al aardig uit. Denk dat ie niet veel harder dan 205 loopt. Was op winterbanden.

    Tellerafwijking was bij mij overigens minimaal.

    Denk dat jouw TDCI gechipt is Ronnie, hoewel 225 wel heel hard is hoor, dat red je volgens mij niet met chippen alleen. Met chip ga je naar max. 140 pk ongeveer en 300 á 310nm koppel.

    Heb je foto's van je TDCI? Niet een witte Wagon toevallig?
     
  4. Hier bij een foto van mijn focus ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarom ik zo snelheidsmonster heb
    [​IMG] o[​IMG]
     
  5. Is er een ander blok in gekomen? Zie foto 1.
     
  6. Nee die foto is gemaakt toen we de koppeling + dm vliegwiel vervangen hebben
     
  7. Een beetje bergaf en wind in de rug helpt altijd ;-).

    J/K, geen idee wat er "mis" zou kunnen zijn.
     
  8. Atm tuning geeft aan dat ze de 1.8 tdci kunnen tunen tot ruim 160 pk. Dan zou de 225 nog wel kunnen lukken denk ik. Mits ze de begrenzing aanpassen. Maar was die 225 op de gps of op de teller? Daar kan npg wel eens verschil in zitten.
     
  9. Ik heb mijn vorige Focus ook wel eens 'uit de teller gereden'.
    Met winterbanden er onder haalde ik toen 225 á 230 op de teller, maar in werkelijkheid reed ik toen maar 190 a 195 (GPS).
     
  10. Ik heb met een 90pk tddi op 14" winterbanden wel eens 213kmh gehaald (op de tomtom)
    Dat was wel 'met de wind in de rug'
     
  11. en je kin op het stuur :rofl:
     
  12. Heb je nu weer een DMV erin zitten of een enkelmassa?
     
  13. Een 1.8 tdci flink kietelen kan wel helpen. Ik heb ooit een 1.8 tddi gehad en laten tunen waarna de 210 Km/u (op de teller) zonder heel veel moeite werd gehaald. Dat neemt niet weg dat 225 Km/u wel bijzonder snel is ;)

    Even ter vergelijking:
    De ST die ik heb gehad liep standaard 245 (240 gps) en had 225 paarden nodig om die snelheid te bereiken. Na de tuning liep de ST 260 (255 gps) en was voorzien van 270 paarden. Die 45 knollen meer leverde dus een snelheidswinst op van 15 Km/u :mrgreen:

    Als ik nu heel erg rechtlijnig denk, ik weet het dat is een beetje appelen met peren vergelijken maar toch, dan zou de tdci om 225 Km/u te kunnen rijden getuned moeten worden tot iets van 200 of 205 pk.

    Persoonlijk denk ik dat er meer is gebeurd dan alleen het wijzigen van het motormanagement :cool:
     
  14. Hebben zij jou deze info zelf gegeven?

    Want op hun site lees ik dit voor de 115pk 1.8 TDCI:

    http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/ford-focus-18-tdci-115pk/

    En dit voor de 125pk 1.8 TDCI:

    http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/ford-focus-18-tdci-125pk/

    Dus 140pk voor de 115pk versie en 153pk voor de 125pk versie.
     
  15. Dat lijkt mij wel een héle grote afwijking! Wel de juiste bandenmaat eronder?
     
  16. Er zit weer DMV in van luk ik weet verder ook niks van de geschiedenis af alleen dat de politie hem bij de dealer heeft ingeruild voor een nieuwe
     
  17. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid... Of te wel, om 1km per uur harder te gaan (boven de 220 per uur) heb je veel meer vermogen nodig om 1km harder te gaan bij 20km per uur.
    Immers een 1,25 60pk fiesta wil ook 150-160...
    225 op de teller moet gewoon mogelijk zijn als hij meer vermogen bovenin de toeren heeft gekregen.
    Dus 200pk lijkt mij nou niet echt nodig om de beoogde 225 te halen. Denk dat je inderdaad met 150pk en een beste berg koppel al een heel eind bent.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand
     
  18. Gijsbert, de luchtweerstand theorie in gedachte hebbend zou je toch juist veel méér vermogen moeten hebben om de 225km/h te halen?

    De luchtweerstand bij 150 valt nog wel mee, daarom halen auto's met weinig pk dat wel.

    Om 200 te halen moet je al een stuk meer power hebben. Ga je nog harder, dan neemt de luchtweerstand evenredig steeds meer toe, en heb je dus ook steeds grotere stappen extra power nodig om die snelheid te halen?
     
  19. Ja op die manier bekeken wel... Ik meende dat er hier zat mensen zijn die met hun 1.6 100pk de 190~200 halen. Vandaar dat ik hem vanaf de andere kant bekijk ;)

    Heb zelf in een Slopel Zafira 2.2 gemerkt dat je met 147 vrij vlot boven de 200 komt met 3 personen en bagage.

    En een vriend van me zei (of het waar is geen idee) dat hun C-max 2.0TDCI 240 op de teller deed. Zonder chip oid vandaar dat ik verwacht dat je met 140-150 pk wel genoeg hebt voor 225 ;)

    Wat je zegt klopt wel hoor, alleen gaat dat echt gelden voor de enorm lompe snelheden.
     

Share This Page