1.8 TDC8 EGR : reinigen vs vervangen vs afsluiten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Cor Hyun, 29 okt 2014.

  1. Hoi,
    Zat met een schokkerige focus en bij uitlezen werd vastgesteld dat de EGR klep niet meer sluit en opent zoals het hoort - dit was af te leiden uit de waarden in verhouding tot toerental ) waarschijnlijk dus een dikke laag pek verzameld na 25O.OOO km :)

    Dilemma met een paar vraagjes :
    * reinigen : risico dat het gezien aard van het defect niet verholpen geraakt maar er dus wel tijd en werk werd ingestoken - iemand goede ervaringen ? Waar / wat demonteer je best hiervoor ?
    * afsluiten : vele topics gevonden maar kan dit ook voor een 1.8 - euro 4? en helpt het voor mij probleem ?
    * vervangen : als ik goed mee ben gaat het om een elektronisch gestuurde en gekoelde klep. Moet die altijd volledig vervangen incl koeling ? enkel via Ford aftermarket of kan het ook goedkoper ?

    Jullie expertenadvies of ervaringen dus erg welkom ! Alvast bedankt !
     
  2. De EGR maakt deel uit van het inlaatspruitstuk en kan alleen als geheel vervangen worden.
    Afdoppen kan met een gaatje in het plaatje van ongeveer 6 a 7 mm.
    Echter als hij echt kapot is heeft dat niet zo veel zin lijkt me.
     
  3. Misschien is uitprogrammeren & afsluiten goedkoper dan vervangen. Zonder EGR produceert een diesel veel minder roet en is 'ie zuiniger. Roet=brandstof die niet nuttig is verbrand.
     

Deel Deze Pagina