1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 tdci - Niet vooruit te branden, en een foutcode

Discussie in 'Performance' gestart door christiaan, 29 jul 2009.

  1. Het gaat om een focus 1.6 tdci 110pk. Met nu 170000 op de teller zonder dat het roetfilter ooit vervangen is.

    Vanmorgen was het feest voor mij, hoefde niet eens ver weg, maar wat een rit :( Was ongeveer 10km van huis, en de auto hikte af en toe een beetje bij een constante snelheid. Maar dat af en toe werd continue, dus constant rijden was er niet meer bij. Ondertussen een keertje gestopt. Auto opnieuw gestart, en het ging even weer goed. Totdat het gehik weer begon.
    Toen ik nog ongeveer een km tot m'n bestemming moest, besloot de ECU om maar in noodloop te gaan.
    Dus niet meer dan 3 duizend toeren. En nog trager dan een fiat panda met 5 man erin (kwam ik achter).
    Eenmaal op bestemming, meteen de laptop gepakt. M'n ia OBD kabel erbij. En jawel een foutcode. Code P242F, na wat zoeken weet ik dat het met het roetfilter te maken heeft, maar wat precies??

    Heb de code verwijderd, en ben vanmiddag gewoon zonder hikken naar huis gereden, en nu staat er geen code meer in.
    Rara hoe kan dit?
     
  2. Deze storing betekent dat de filter vol zit. Gezien de kilometerstand zou dat ook goed kunnen. Maar of dit het echt is zal de dealer hem waarschijnlijk moeten onderzoeken. In de onderhoudschema's staat dat deze bij 120.000 moet worden vervangen. Als er een dpf in zit is dit wel duur!
     
  3. vandaag even contact gehad met de garage waar die in onderhoud is, en komende woensdag wordt het roetfilter vervangen, was idd niet gebeurt rond de 120000km. Dus hopen dat t allemaal goed gaat en ik dan vrijdags of zaterdags richting oostenrijk kan vertrekken, en niet halverwege een berg geen kracht meer heb :confused:
     
  4. Zelfde gehad met Focus 1.8D. Plotseling volledig niet reageren op het gaspedaal en stationair gaan lopen. (noodloop) Na tijdje met 45km/h op vluchtstrook, bleek motor af zetten en opnieuw starten tijdelijk de oplossing. Motor reageerde weer op het gaspedaal. Maar boven de 70 km/h opnieuw het zelfde. Na zoeken op internet was het mogelijk het electronische gaspedaal. ( een weerstand waarvan de waarde bepaald wordt door de stand van het gaspedaal). Uitlezen bij Ford en 120 euro verder was alles opgelost. Prima garage z-o van Amsterdam.
     

Deel Deze Pagina