Ik heb doelbewust een 2.0 liter Focus I Wagon gekocht om in de zomer in de bergen wat power over te hebben. Maar eerlijk gezegd, de 2.0 versie maakt een hoop meer toeren dan mijn oude 1.8 Honda Accord en is niet echt veel vlotter. Bovendien rij je niet voor je plezier boven de 120 op de snelweg met zoveel toeren Met de 1.8 zal nog wel te leven zijn, maar ik vraag me af hoe dat gaat met 1.6 , laat staan de 1.4 versie. Die zijn maar een fractie lichter, dus lijkt me dat vooral een kwestie van veel geduld hebben?
dit licht puur aan de bak die eronder hangt het gaat hier volgens mij om een mtx75 bak deze zit in mijn focus ook in echter ivm ik iets grotere banden heb (205/45/17 voor focus 1 en 205/50/17 voor focus2)verschil in hoogte is 1cm denk dat daar mijn voordeel in zit met 120rpm zit ik net op 3100rpm dit is normaal op zich nog laag voor een 5bak andere auto's waar ik soms mee rij zitten dan op 3800-4000rpm cvt bak keer gehad (honda jazz, 1liter) die zat op 5500rpm (als je handbediend zet op stand 7 dan was het 4800rpm) een 6bak zit tot 5de versnelling aardig in de buurt 6de versnelling zit vaak rond de 2500-2800rpm dit alle op de zelfde snelheden (120km/h) zover ik zie in dagelijks leven als automonteur zit qua bak weinig verschil tussen een 1.4 of een 2.0 peugeot heeft dan onder elk een ma-bak zitten tegenwoordig is de 2.0 verdwenen en is het (zelfde als bij ford) een 1.6turbo geworden maar of je nu 150 of 200pk versie van deze 1.6turbo hebt de bak is nog steeds hetzelfde voor alle types inwendig wil het wel eens verschillen je hebt namelijk de 1.6hdi met lange en korte versnellingsbak daar zit/kan wel een verschil zitten tussen de 1.4 en 2.0 motoren
Trucker; jij doet appels met peren vergelijken. Topicstarter heeft een Focus I met 2.0 16v - 131PK. @Topicstarter; je moet wel toeren maken om ook daadwerkelijk de power te benutten.