1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

“Sync 3” op sync 4 probleem

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Redny Voogel, 16 dec 2023.

  1. #1 Redny Voogel, 16 dec 2023
    Laatst bewerkt: 16 dec 2023
    Beste forum-leden.

    Ik heb een ford focus st line x uit 2022. Dit is de facelift variant met het grote scherm.

    Toen ik sochtend me auto startte was het scherm uit, maar had nog wel backlight. Ik kreeg hem onder geen mogelijk meer aan. Ik heb in de zekeringkast onder het handschoenenvak zekering nr 17 getrokken; “geïntegreerd bedieningspaneel, sync 4 module, sync 3 module.

    Het scherm ging weer een aan en ik was blij. Totdat ik zag dat er geen sync 4 meer op stond maar een rare andere variant. Daarnaast kan ik me AC niet meer goed bedienen op deze versie.

    heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Een volledige reset heeft niet geholpen… de meest recente software update is geïnstalleerd.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Oei, lijkt erop dat je APIM kuren heeft. Even langs de dealer. Is garantie.
     
  3. #3 rfocus, 16 dec 2023
    Laatst bewerkt: 16 dec 2023
    Heb je de updates automatische staan zet dit dan om naar een ingeplande tijd. Dit wordt aan gegeven in het display onder connectiviteit. De kans is namelijk groot dat toen je de zekering er uit trok de sync 4 unit aan het Updaten was. En dan kunnen er rare dingen gebeuren. Hier onder een afbeelding hoe je ook een reset kunt uitvoeren. Aan tal seconden de knoppen tegelijk ingedrukt houden. Gebruik voor de pijltjes je knop op je stuur met het pijltje en ophang logo
    Sync 4 reset.png
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Ik had het fout! Even een kleine correctie! Om Sync 4 te resetten moet je de volgende knoppen op het stuur tegelijk ingedrukt houden ongeveer 10 Seconden.
    IMG_1948.jpeg
     
  5. onder het mom van: "nog steeds bezig":

    nog bedankt voor bovenstaande suggesties, maar bleek niet te helpen.

    De dealer betichte mij er eerst van dat ik aan de software heb lopen rommelen. Ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen, maar goed. Tweetal Ford dealers kunnen mij niet verder helpen en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.
    Het schijnt dus dat ik een OTA heb gehad die niet geïnstalleerd had mogen worden en dit door fordNL opgelost moet worden bij de volgende Update. Ik heb de vraag uit staan bij Ford NL om dit ook te bevestigen.

    Maar even voor mij (want ik kan het me niet voorstellen); is het nou echt voor een dealer zo moeilijk om een software versie terug - of nieuwe software erop te zetten?

    Het gaat om de volgende versie:

    SYNC 4, Software Version: 23095_PRODUCT
    Revision: 807
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Denk dat de dealer zijn vingers er niet aan wil branden, in het geval dat het niet lukt en de hel unit vervangen moet worden
     
  7. de asbuild opnieuw er op zetten maar eerst de apim reset doen.
    ik ben weinig hier op het forum maar M.Blaak weet mij te vinden,
     
    M.Blaak en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina