1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaringen gebruik garagekrik

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door deusjevo, 24 mrt 2024.

  1. gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Jij hebt ook een type 4?

    Met zoiets met 1 gleuf kom je dan wel een eind?
    vaak zit er een felsrand die in zo’n blokje moet vallen.
    https://www.amazon.nl/NETUME-Universele-Adapter-Slotted-Accessoires/dp/B08QS9D9HD/ref=mp_s_a_1_3?crid=1YJGJS38TH5S1&dib=eyJ2IjoiMSJ9.FEQ7E8F0TKGMF_lKPViFwalHR_KHui--abZKWve2ACK5jZZccOn8aZEf_RQ5OmJxjYIXSsYUXPORk4RwzQGBL1d-2x2BXUxbwiDepS2hTil2hytVsjLVdW1Dt9Cs-vy6dSJZh085e1kSGsoE6d--uleoIf99lk84ON_DJ9_8HNNdhMrYzSm76gQlyItWAzqbj3m2o0aldcFzNo4Jy-rmlQ.S_TUR6MLya92Z0pn7vgpWpjSiCJyBoESEv1UbRJNjsQ&dib_tag=se&keywords=krik+adapter+ford+focus&qid=1711278267&sprefix=krik+adapter+ford+focus,aps,66&sr=8-3

    Kan zelf nog even niet kijken, m’n Focus komt zaterdag pas :schater:
     
  3. Meer dan 1500 euro....... Voor zo'n bedrag zou ik geen ali/ebay/wish kopen maar een echte van een gerenommeerd merk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Ik heb ook de krik van Datona, de 2,5 ton-versie.

    Zou graag een poetsbrug willen, dus als iemand tips heeft...
     
  5. Ik neem aan de dat meeste het wel weten, maar voor degene die het nog niet weten. Beetje aan de onderzijde van de side skirts staan pijltjes waardoor je gemakkelijk je krikpunt kan vinden. ;) Buurman hier in de straat wisselt al jaren zijn banden zelf om maar had hiervan nog nooit gehoord. Ik heb zelf een krik van de Lidl, kan 2500kg en werkt na 10 jaar nog perfect, hier zat een ronde pad op waarin al de gleuf zit waarin het kirkpunt perfect valt en hij niet kan verschuiven.
     
  6. Je bedoelt de zwarte krik die achter in ligt. Of de goedkope krik zoals https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2-ton-garagekrik-ce

    Bedoel heb die kleine krik keer willen gebruiken. Was totaal nutteloos. De andere krikken op hbm zien er beter uit.

    Tevens over due puck. Hebben ze daar ook. Alleen als monteur nog nooit gezien dat het in een garage word gebruikt
     
  7. De schaarkrik achterin.
     
  8. Met een achaarkrik zou ik persoonlijk niet een auto aan 1 kant hoog opkrikken geloof ik maar ik heb de standaard Focus krik nog niet gezien
     
  9. Waarom ligt hij dan in de auto.
    Screenshot_20240325_083631_Chrome.jpg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. om in noodsituaties even een (lekke) band te kunnen wisselen.
    ga je 2x per jaar 4 wielen wisselen is een garagekrik net even fijner en betrouwbaarder denk ik zo.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Ik gebruik al minstens 20 jaar een Rodac REQ3005 3 tons garagekrik, daar lukt tot nu toe alles mee, is best zwaar (38kg) vergeleken met
    wat de huidige krikken wegen, is een 1 malige investering die je er snel uit hebt als je zelf af en toe wat klust aan de auto.
    Rodac REQ3005.jpg
     
  12. Met de Fiesta lukt me dat wel, maar daar ga ik met de Focus niet aan beginnen (ondanks dat ik een goede krik heb https://www.datona.nl/hydraulische-autokrik-2-5-ton/ )
     
  13. Als je het voorste punt neemt komt de achterkant makkelijk mee daar is de auto veel lichter.
     
  14. Maar moet je dus zoals gezegd wel veel hoger opkrikken (zeker vergeleken met een Fiesta)
     
  15. Mijn krik kan tot 505 mm maar met orginele krik lukt het ook.
     
    Dennis182 vindt dit leuk.
  16. Betreffende schaarkrik gebruik je idd alleen voor 1 wiel te wisselen. Officieel is de krik ook niet om vele zijkant op te tillen.
    Maar als ik bok onder subframe zet dan til ik altijd achterkant mee omhoog. Laat ik hem zakken op de bok komt achterwiel weer op de grond
     
  17. Ik heb hier, wetende dat die pijltjes er inderdaad zijn, destijds een eeuwigheid naar zitten zoeken op mijn MK4. Die zitten er niet, althans, niet op de ST :|
     
  18. Owh dat is raar dat er verschil in zit ..
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina