Lichtbeeld met nieuwe halogeen h7 in mk3 1.6 is erg slecht, ik lees op sommige plekken dat upgraden niet kan bijvoorbeeld naar led, wat kan ik doen om het te verbeteren zonder dat ik een ander blindeer en door de apk kom?
Heb je de lampen er wel goed in zitten dan? Het lichtbeeld zou met gewone halogeen lampen gewoon goed moeten zijn daar zijn de reflectors nu eenmaal voor gemaakt bij jou auto
Heb de H7 lampen gewisseld naar andere LED, deze geven beduidend meer licht + beter lichtbeeld. Waren wel iets duurder Bevinsee H7 Led-Lampen 70W 12000lm Canbus
Zojuist vallen mij deze witte troebele vlekken op aan de binnenkant van m'n koplampen. Aan de ene kant erger dan de andere. Deze heb ik nog niet eerder gezien. Zouden de Auxito's toch te heet worden of is het een vochtprobleem? Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Het lijkt me vocht, doordat de led minder warmte uitstraalt word het “glas” minder warm waardoor je gemakkelijker condens krijgt zal wel verdwijnen als het weer zomer wordt
is condens, als je dealers mag geloven dan hanteren ze de regel dat zodra je met de verlichting aan rijd, dat de condens er na 15/30 min weg zou moeten zijn, maar als ik de plekjes zo zie, dan zou ik mij niet zo zorgen maken, het kan altijd erger:
De lampen worden juist minder heet dus, klinkt logisch. Bedankt, hopelijk trekt het gauw weg! Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Had er ook enorm last van, na de projector lens ombouw en leds. Je ziet nog net een kleine plek helder, waar de stadlicht led warm werd als enige. De Focus heeft als nadeel de plastic kappen met enorm oppervlak blootgesteld aan de kou en regen.
Halogeen wordt nou eenmaal warmer. Is nu ook doordat het kouder en vochtig is buiten. heb zojuist ook de bochtverlichting voor led vervangen. In het donker maar eens kijken
@PascalG haha dat kan ook niet zomaar https://www.focusclub.nl/index.php?...itanium-1-0-eco-125pk.116436/#post-1821832680
Op de laagste punten paar kleine gaatjes boren, kan het water er ook weer uit. De kunststof koplampen zijn klaarblijkelijk ook af fabriek niet volledig geseald
@M.Blaak Dat heb ik uiteindelijk 4x gedaan, was steeds het probleem niet. Wel ontluchting, geen ontluchting, van alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik (tot de verkoop van de auto) gereden met open unit, beide afdichtdoppen er af per unit. Was de enige manier om het vocht weg te krijgen en dat het niet zo hard op liep. Door minder verschil in temp binnen en buiten de unit was het probleem ook amper nog aanwezig.
Ik ben blij dat ik gewoon halogeen H7 (kop)lampen heb. Is veel gedetailleerder als dat (super) witte licht. (Achteraf geïnstalleerd) Ik vervloek al die omgebouwde koplampen van H7 naar te felle LED lampen. Je halogeen koplamp is er niet geschikt voor!! De reflectie delen verblinden te veel naar voorliggers. Je wordt verblind door tegenlichters en achterliggers. Met name door bussen en suv en crossovers met hier en daar een sedan/station/hatchback. Koplampen die daardoor "te hoog" staan. En laten afstellen naar beneden veranderd je goede normale lichtbeeld op straat vanwege die reflectieplaat in je koplamp. Van mij mag APK/ RDW strakker op controleren of handhaven. Tesla is daar helemaal een goed voorbeeld van, Die koplampen staan standaard veel te hoog en verblinden altijd. Led lampen zijn te gedetailleerd zo ook met straat verlichting. Wat zeer slecht lichtbeeld geeft en verrmoeiend werkt. Jou lichtbeeld voor jouw ogen komt neer als heel snel licht aan en uit doen. aan,uit,aan,uit,aan,uit, Bij halogeen verlichting heb je daar geen last van.