Ik ga er uiteraard zelf niet aan beginnen maar ik hoopte dat ik er, als ik de kabel bij Mebu heb gebracht er op zou kunnen wachten. Maar zoals ik lees gaat dat dus niet lukken....
Naast de kabelboom is er ook nog een kortere kabel met één grote stekker met vervolgens 3 kleinere stekkers voor de injectoren. Of deze nu ook een deel van de kabelboom is weet ik niet zo zeker. Dus heb ik deze ook gekocht. Deze kabel heeft net als de kabelboom een specifiek nummer met daar achter een lettercombinatie. Deze cijfer en lettercombinatie hiervan is "CM5G-9F666-BA". Wat ze mij stuurde is dus niet de "BA" maar de "BC". Nu wil ik graag deze vraag voorleggen aan @JW aangezien hij mij hierbij ontzettend goed heeft geholpen en nogmaals mijn dank hiervoor.
Als ik het goed begrijp, zijn de laatste 2 letters meer terug te lijden naar de productie volgorde. De BC kabel is dus later geproduceerd dan de BA versie. Zo gaat het bv ook met modules. Greetz Emiel
Inmiddels ook de kabelboom uit Engeland Ontvangen. Was best nog spannend omdat er geen nummerlabel op zit en ik dus niet wist of dit inderdaad de goeie zou zijn. Contact gehad met de verkoper die gelukkig vrij snel regeerde. Het label was er tijdens de demontage vanaf gevallen. Hopelijk verteld hij de waarheid zodat ik dus vrijdag met beide kabels naar Mebu kan.
Het werkt dus niet. De kabel uit Engeland is er een zonder turboregeling en gaat dus niet passen. Vanmiddag na het werk ga ik eerst maar Mebu om het met eigen ogen te zien. Laatste optie is om de originele kabel te laten strippen en opnieuw te isoleren. Maar ik zoek daarvoor wel een gerenommeerd bedrijf die dat kan. Of is het risico hiervoor te groot? Ik ben hier namelijk helemaal klaar mee. Ken iemand zo'n bedrijf? Tijdelijk dus maar een klein autootje kopen waar ik ff mee uit de voeten kan.
Verkoper verzekerd mij dat het een kabelboom is MET TURBO. Heeft de 100PK ook een turbo? Lees hier de reactie van de verkoper. Its not for a focus without a turbo i took it of myself !! i done an engine swap to repair a damaged 1 put 1 ecoboost in and took an ecoboost out both engines were identical both had a turbo !
Alle ecoboost motoren hebben Turbo... eco....BOOST Misschien dat de 100pk kabelboom anders worden aangestuurd dan de 125pk versie ofzo?
Hoe kan het dan dat ze het hebben over een kabelboom van een 1.0l zonder turbo regeling als ze allemaal een turbo hebben? Nu verteld de verkoper mij weer: Im just going to clarify something for you there are NO wires going to the turbo on a 1.0 ecoboost engine it is totaly boost/vacuum controlled and i believe it was 125 hp
Kan je eventueel niet een deel strippen van de bestaande boom? De olie loopt via stekker de kabelboom in, maar kan misschien pas een meter ver zijn. Als je de kabel dus een stukje kan insnijden en daar heen olie aan treft, en een meter verder nog steeds niet, kan je bv alleen het eerste stuk vervangen. Greetz Emiel
Ik heb min of meer al afscheid genomen van de auto. Ik was er vanmiddag en inderdaad er zit verschil in Britse en Europese kabelbomen. Het is de juiste maar met andere stekkers en korter. Blijkbaar omdat de Britten en stuur rechts hebben zitten. Ik zei gisteren mijn vrouw al, als deze niet past dan ben ik er helemaal klaar mee. Auto staat intussen al 8 weken bij Mebu wachtend op een goeie kabelboom wat maar niet wilt lukken. Vraag was ook direct wat ze er nog v Voor geven. Het antwoord was teleurstellend. Wat ik dus nu ga doen is de auto naar huis transporteren en hier voor de deur strippen waar ik nog iets aan kan verdienen. Wat overblijft laat ik ophalen door een sloopbedrijf. Deze Ford Focus wordt dus geschiedenis.
Pff das zuur. Lijkt me een moeilijke keuze. Zeker gezien t feit dat je nét de distributieriem heb laten doen.