1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo defect 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Yeah Steel, 25 mei 2023.

  1. #21 paul vingerhoets, 7 jun 2023
    Laatst bewerkt: 7 jun 2023
    2000 toeren en dan vol gas moet gewoon kunnen, de motor krijgt dan niet meer brandstof dan nodig is voor de aangezogen lucht, ja de motor moet dan zijn maximale kunnen gaan leveren maar dat moet ie gewoon aan kunnen

    als ie smoort dan krijgt ie te weinig lucht , als lagers versleten zijn maakt ie bijgeluiden of heeft een lage oliedruk(door veel interne lekkage tussen de lagerschalen uit)

    misschien luchtkoeler intern vervuild door olieresten ? Slangen die slap geworden zijn en dicht gezogen worden.

    je zou hem eens op een vermogenstoestanden gaan zetten om een en ander te controleren
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  2. Uitlezing gaf aan (als ik het goed heb) sensor storing variabele kleptiming. Kostte 75 euro om te vervangen plus een uur werk.

    En ergens een vacuüm regelaar storing.

    druk druk druk bij de garage, dus pas volgende week tijd. Zolang je de auto niet op zijn staart trapt verder niets te merken.

    helemaal vertrouwen doe ik het niet.

    zelf kan ik niets vinden. Als ik de vacuüm aansturing van de turbo lostrek zie ik de actuator direct werken, daar zie ik niets geks. Of zo’n kleptiming sensor dit kan veroorzaken? Zal het luchtfilter ook nog even loshalen en bekijken
     
  3. Nou, de auto is weer helemaal zoals hij was. Na vervangen turbo dus bij veel vermogen drastisch vermogens verlies en trillend motor gedrag. Bij rijden zonder al te gek te doen was er ook weinig aan de hand.
    Afgelopen vrijdag bij de garage geweest en op basis van een nieuwe storing analyse bleek bobine 2 defect / bijna defect. Met als resultaat dat onder flinke belasting er geen vonk meer was van dermate kwaliteit dat er ook ontbranding was in cilinder 2.

    Dit strookt ook direct met wat ik al merkte, het op 2 poten lopen bij flink gasgeven. Gelukkig dus een relatief simpel iets wat door toeval nu naar boven kwam, had dus niets met de turbo te maken.
    Overigens rijdt de auto nu beter dan voorheen. Oude turbo was al een tijdje aan het overlijden denk ik, auto is veel soepeler onderin, veel meer koppel. Na vervangen bobine draait de auto ook veel trillingslozer stationair.

    Ik dacht ik meld het hier nog even
     
    Ecobeast, gerardTDCI, M.Blaak en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Top dat je het even meld inderdaad en gelukkig opgelost
     

Deel Deze Pagina