Rijbereik Viel op dat vlak na het tanken het rijbereik, binnen een kilometer, met vele kilometers daalde. Vond 967 km ook wel groot bereik. Einde dag, toen de tank nog 2/3 vol zat, ging het bereik minder hard. Op een stuk van resp 86 en 44 km daalde het bereik met 63 en 33 kilometer. Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
ik ervaar een dergelijk probleem met mijn 1.5 150 pk handbak, de wagen loopt in het toerengebied 2000-3000 bij weinig gas onrustig. De motor geeft een bepaalde vibratie alsof hij te arm staat. Dit is niet de cilinderuitschakeling want ik rijd standaard in de sportstand. Bij doortrekken geen probleem maar bij rustig optrekken in druk verkeer of in het dorp duidelijk aanwezig. Net of hij te arm staat ivm uitstoot ofzo, iemand dezelfde ervaringen?
Soort gelijke ervaring heb ik ook met met 1.5 handgeschakeld. Ik tank af en toe Aral 102, daar lijkt het minder te zijn. Maar kan ook een gevoel zijn/ het genoemde toerengebied is een gebied waar je bij normaal gebruik veel zit. Ford noemt het een product eigenschap geloof ik. Prettig is anders
Ik heb dat ook met mijn MK4 1.5 182pk. Als je rustig rijd - dan lijkt het wel of ie in de limiter gaat - een soort iets zoals F1 auto's die de pitstraat inrijden. Tankte de laatste maanden bij TinQ maar ook na overstappen naar Texaco 98 geen verschil.
Precies dat, hij lijkt gewoon geknepen. Te zuinig zeg maar. Ik rijd altijd 98 maar merk ook geen verschil als er een keer 95 in gaat ivm niet aanwezig bij de pomp. Je zit erg vaak in dat gebied en ik schakel nu veel heen en terug om het te ontwijken omdat ik me af vraag of het wel goed is voor de motor. Echt comfortabel is het ook niet.
Voor zover mij bekend geldt het niet werken van de cilinderuitschakeling in de sportstand alleen voor de 1.0 en NIET bij de 1.5
Dit klopt en is al vaak benoemd, Bij de 1.5 gaat de 3e cilinder ook uit in sport. Bron: Dealer, Ford Nederland, diverse ander fora.
Ik dacht in het boekje gelezen te hebben dat dit bij de sportstand uitgeschakeld wordt. Zou kunnen dat het dan toch de cilinderuitschakeling is. Heel irritant en vreemd dat dit niet gewoon uitgeschakeld kan worden. Vindt het echt hinderlijk en vraag me af of dit niet extra slijtage geeft aan de motor en de ophanging daarvan. is er iemand die het uit kan schakelen op het forum of die het heeft uit laten schakelen door een derde partij?
Ik heb er eentje besteld. Was er klaar mee om iedere keer handmatig de auto in de sport stand te zetten!
Je kan ook de RICA tuning laten doen. Voor 150 euro extra zetten ze dan de cilinderuitschakeling uit. Wat het zonder de tuning kost weet ik niet.
toch twijfel ik of het echt wel de cilinderuitschakeling is. Tijdens rustig optrekken merk ik het ook en je zou verwachten dat de cilinder pas uitgeschakeld wordt op cruis snelheid.
ik weet niet hoe lastig dat is om cilinderuitschakeling softwarematig aan te passen maar 150 euro extra vind ik een hoop geld dan.