1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Je kan de fader toch instellen? Misschien de lage tonen net even iets lager instellen...

    Greetz Emiel
     
  2. Het is inderdaad jammer dat je in Sync niet enkel de sub achterin harder kan zetten, maar dat je alle lage tonen harder moet zetten. Hierdoor misvorm je toch een beetje de klanken.
     
  3. Als je de vader instelt wijzigt er niets qua balans van het geluid. Het geluid schuift naar achteren en daarmee vallen alle lage tonen en de sub weg.

    Een regeling om de lage tonen via de sub te laten lopen en midden tonen via de overige speakers kan ík niet vinden.

    Verder kan ik geen ervaring delen met krakende deuren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. De reden dat je normale speakers ook (veel) laag geluid laat produceren is omdat dit gewoon veel beter klinkt.

    Van de allerlaagste frequenties kunnen we de locatie niet bepalen, maar hoe hoger dit komt, hoe meer dit wel zo is. Als je dat geluid dus uit de subwoofer laat komen, gaat je muziek klinken alsof het uit je kofferbak komt.
    Bovendien, het eruit filteren terwijl de speakers het probleemloos aankunnen, is weggooien van vermogen.

    Het probleem met het trillen moet en kan gewoon opgelost worden en met de juiste demping wordt het nu al goed gebalanceerde systeem nog mooier. Alles wat je nu door de B&O hoort komen gaat door een DSP die zo is afgesteld om het maximale uit je installatie te halen, Als je daar zomaar uit een deel van de speakers een deel zou weghalen klinkt alles ongebalanceerd en onprettig.

    Ofwel, trilprobleem oplossen, bij mij is het enkel het rubber aan de buitenzijde dat meetrilt, bovendien op een frequentie die behoorlijk uit de SUB komt en gewoon wordt overgedragen.
     
  5. Bedoelde ook eerder het balans tussen hoge, mid en lage tonen. Fysieke knop onder het display, daar zie je deze instellingen.

    [​IMG]

    Greetz Emiel
     
  6. Ik zou zeggen; laat de gebruiker lekker zelf bepalen hoe hij zijn speakers afstelt. Als iemand meer bass achter zou willen moet zo iets gewoon kunnen. Of het mooier is, is aan de gebruiker en niet aan de fabrikant vind ik.
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  7. Ja en nee, want als er dan vervolgens gebruikers gaan klagen masaal omdat hun geluid niet goed is, dan verkoop je het niet meer. Er zit meer marketing achter beperkingen als dat je denkt :)
    Dan kun je beter hebben dat een selecte groep van 1 procent iets mist, dan dat er een groep is van 5% die ontevreden is door iets wat ze zelf creeeren.
     
  8. [​IMG]
    Geen kinderziekte. Wel opmerkelijk.
    Zoals foto aangeeft kan ik dus niet connecten. Contact gehad met afdeling FordPass van Ford. Die willen alles hebben/inzien dat het geen zakelijk voertuig is. Maar vrijgeven ho maar. Want ze reageren niet meer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Ik heb twee vragen en waarschijnlijk zijn ze beide al een keer beantwoord maar kan het niet zo snel vinden [emoji51]

    Ik heb sinds vandaag het probleem dan het raam aan de passagierskant niet meer dicht gaat. Wanneer het raam helemaal dicht is gaat hij direct weer open (tot de helft). Alsof het raam te ver dicht wil en vanwege de blokkade beveiliging direct weer open gaat. Kan ik het raam zelf weer inleren?

    En ik heb, zoals meerdere mensen, het probleem van trillende raamrubbers bij het luisteren van muziek in combinatie met de B&O set. Ik heb ergens gelezen dat Ford hier een oplossing voor heeft, wie weer hiervan het nummer? zodat ik deze door kan geven aan mijn Ford dealer? Ze hebben er al eerder naar gekeken maar (nog) niet op kunnen lossen.

    Alvast bedankt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Heb ik ook gehad. Heb het raam inderdaad opnieuw ingeleerd en sindsdien niet meer gehad.

    Procedure voor het inleren staat als het goed is in de gebruiksaanwijzing.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  11. Vanmiddag bij de slagboom van de supermarkt wou me raam niet meer naar beneden, ik dacht ‘heb ik weer’. De spiegels waren ook niet meer af te stellen.
    Thuisgekomen maar even Forscan eraan gehangen. Resultaat: communicatie fout in the Lin systeem. DDM Module reset gedaan en alles deed het weer.
     
    Heusinkveldb en Gitzo vinden dit leuk.
  12. Ik heb nog nooit gehoord van de zakelijke modus. Mijn voertuig is ook voor zakelijk gebruik maar die kan ik gewoon gebruiken op remote.

    Kan in forscan ook niks vinden waar je zo iets zou kunnen aanpassen?
     
  13. Dit probleem heb ik ook gehad. Na diverse telefoontjes het volgende emailadres gekregen: fpnld@ford.com.

    Daar heb ik een mailtje naar toe gestuurd met een screenshot van het probleem, kopie van mijn kentekenbewijs, FordPass gebruikersnaam en VIN nummer (ja deze staat al op het kentekenbewijs). Zij sturen het door naar de IT afdeling en het was binnen enkele dagen opgelost. Succes!
     
    Janfocus vindt dit leuk.
  14. Ik heb een geimporteerde (door de dealer) mk4 st-line 150 pk. Na een nieuwe cilinderkop bij de afleverbeurt, was het nu tijd voor een nieuwe krukaskeerring. Auto heeft 40k gelopen.
    Meer mensen met motorische averij?
     
  15. Niet zulke ernstige. Echter bij de laatste onderhoudsbeurt was er wel een olielek geconstateerd (en dat voor een auto die ongeveer 25k heeft gereden). Wel gelukkig gerepareerd, maar niet fijn dat het al zo snel gebeurd is. Overigens is dit met een 1.5 (150pk) handbak
     
  16. Waar was het lek? Mijn focus is ook een 150 pk handbak.
    Maar ook snel met 25k op de teller
     
  17. Inmiddels hier nu ook opgelost. Beetje druk erop en regelen. Maar man man man. Wat een slecht sprekende Nederlands helpdesk zeg.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Helaas weet ik de locatie van het lek niet uit mijn hoofd. Maar men had er in ieder geval een volle dag nodig om het lek te dichten. Het scheen ook niet zo'n grote lek te zijn, maar uit voorzorg toch gedicht.
     
  19. Hier ook olielekkage gehad, volgens mij gewoon een pakking die vervangen is maar idd wel een dag gekost heeft.
     
  20. In een verder perfecte en super fijne auto stoor ik mij nog steeds met enige regelmaat aan de automatische versnellingsbak.

    Is er hier iemand die kan zien of zoeken of er wellicht software updates voor handen zijn voor de automaat.

    Storende factoren:
    - niet soepel schakelen van 4 naar 5
    - CVT achtig gedrag bij koude temperaturen
    - versnelling oppakken na “coasten”
    - schuddend gedrag bij een bepaalde gaspedaal stand (bijna geen gas geven)
     

Deel Deze Pagina