Na een maand stilte begint Ford weer met het maken van geweldige auto's!

Discussion in 'Ford & Focus nieuws' started by Focusmania.com, Apr 29, 2020.

  1. Bizar, in ieder geval niet een goede manier om mensen aan je merk te binden. Blijft ook apart dat ze de oude motoren en uitvoeringen nog steeds op de site hebben staan. Al blijf ik veel keuzes aan de Focus wel apart vinden.

    Heb ik de mijne toch net op tijd besteld. Die staat inmiddels bij de dealer en kan ik vrijdag ophalen.
     
  2. Ik heb gisteren mijn Active opgehaald die gepland stond voor eind maart.
    De dealer meldde dat de fabriek in juli weer dicht gaat en pas weer opstart begin september. 8 weken.
     
  3. Wat is de reden van die nieuwe fabriekstop?
     
  4. vakantie
     
  5. 8 weken vakantie is wel lang, maar hij zei er niet bij wat de reden is.
    Ik was ook meer “geFocused” op mijn nieuwe Focus


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    R@ymond likes this.
  6. er werken een paar duizend man (en vrouw) in die fabriek en het heeft ook weer tijd nodig om de boel weer op te starten.
     
  7. Ik heb gisteren met een aantal dealers gebeld en Ford Nederland. Geen enkele kon dit bevestigen, ze weten eigenlijk allemaal niks, alleen dat het gebruikelijk is dat de fabrieken tijdens de zomer een stop hebben van 3 weken.

    Mijn Focus is besteld op 17 maart, levering zou 7 juli zijn, echter deze is geannuleerd door Ford (volgens de dealer en leasemaatschappij), dus sta nu op het punt een nieuwe poging te wagen. Dit zou echter betekenen dat mijn auto dit jaar niet meer geleverd zal worden.
     
  8. Voor de Kuga PHEV is er thans sprake van 20S34 - SALES HOLD - KUGA PHEV, aldus ETIS. Ofwel een afleverstop. Geen idee wat de reden is. Maar met een zomerstop in het vooruitzicht wordt het lang wachten vrees ik.
     
  9. Sales Hold? Ze mogen ze geeneens verkopen op dit moment? Of zou dat ook met de WLTP zaken te maken hebben?
    Vanaf morgen is alles WLTP en dat scheelt met de Kuga nogal. Volgens de oude NEDC norm was het 1,9L/100km en nu volgens WLTP is het 6,5L/100km.
     
  10. #50 arjen_1, Jun 30, 2020
    Last edited: Jun 30, 2020
    Staat los van WLTP. De Kuga PHEV wordt thans in ieder geval niet door de dealer afgeleverd aan de klant. Geldt ook voor wat op voorraad staat en de demo's. De code suggereert inderdaad dat de verkoop is opgeschort. Verder onduidelijk wat er nu aan de hand is. Afwachten maar.
     
    meeder likes this.
  11. Oké dan ben ik ook wel heel benieuwd. Verder speculeren heeft in ieder geval geen zin.
     
  12. Eens. Zal wel snel opgelost worden.
     
    meeder likes this.
  13. Update: Inmiddels is de sales hold op de KUGA PHEV vervallen. Servicemelding 20S34 - KUGA PHEV BCCM CONNECTOR staat nu voor de PHEV's uit op ETIS. (BCCM = Battery Charge Control Module)
     
  14. Ah dus toch een technisch probleempje met een stekkerverbinding.
     
  15. Rykers likes this.
  16. Ook onze "vette Kuga" heeft dit probleem. Inmiddels de eerste terugroep actie achter de rug, maar kort daarna kwam de volgende.
    Nu al drie weken zonder stekker opladen.
    Ze zullen dit wel oplossen. Het gunstige is dat er nu een gratis garantie verlenging komt t/m 5 jaar.
    Nu natuurlijk ook het verbruik kunnen uittesten zonder vooraf opgeladen hoogspannings accus. En dat valt niet tegen.
    De hybride functie werk prima. Vele korte afstanden rijden leveren een verbruik op van minder dan 5 liter op 100.
    Autoweg rijden in Duitsland op weg naar vakantie (125 km/u) ca. 6 liter op 100.
    Wordt vervolgt.
     
    Rykers likes this.
  17. Dat is wel behoorlijk pijnlijk voor Ford... Zal de verkopen geen goed doen.
    Bij onze dealer is hij uit de showroom verdwenen. Er stonden nog wel twee reeds verkochte exemplaren (mooie zwarte Vignale)
     
  18. De verkoop ligt idd helemaal stil. Voorraad mag ook niet worden verkocht. Een regelrechte ramp voor dealers. Mijn auto is voor de huidige recall teruggeweest naar de dealer. Letterlijk 15 minuten nadat ik de auto had opgehaald bleek de reparatie niet meer te worden goedgekeurd. Dus maar weer wachten. Je blijft bezig. Gelukkig rijdt de Kuga zonder opladen prima maar op dit gedoe zit je natuurlijk niet te wachten. En die nieuwe laadpaal staat maar te staan...
     
  19. Idd. Helemaal mee eens. Heb dezelfde ervaring en het kan nog wel een paar maanden duren.
    Inmiddels heeft BMW en Hyundai Kona dezelfde problemen.
    Onze vette Kuga blijft evengoed een fantastische auto. En zonder stekkeren 5 liter op 100 helemaal niet slecht. Met € 500 tankpas van Ford kunnen we nog wel even zonder stekker.
    Hopen op een snelle oplossing.
     
    meeder likes this.

Share This Page