1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na een maand stilte begint Ford weer met het maken van geweldige auto's!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 29 apr 2020.

  1. #61 arjen_1, 16 okt 2020
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
    Zeker niet slecht. Ik ben er nog steeds verbaasd over. En toch ook zo'n 120 km electrisch op een volle tank zonder opladen. Die verlengde garantie en de tankpas vind ik eigenlijk best redelijk van Ford. Problemen kunnen er zijn en zolang die op een goede wijze worden opgelost hoor je mij niet. Maar wel graag met een beetje tempo... ;-)
     
  2. Laatste update van Ford.
    De oorzaak van het probleem is bekend. Verontreiniging in de Hoogspannings Accu. Dus niet meer stekkeren en tijdens het rijden opladen en zelfs geen Sport en Sneeuw/Zand meer gebruiken.
    Alle Kuga's krijgen een nieuw accupakket. De vervanging gaat plaats vinden in december. De laatste zullen in maart 2021 aan de beurt zij. De eerst uitgeleverde Kuga's zijn het eerst aan de beurt. Kijk deze video.
    http://t1.euemail.ford.com/r/?id=h4ea50e5,d51a396,d51b428&cid=PRDDM41619&bid=82464997
    Ben ik blij dat we een van de eerste Nieuwe Kuga's hebben.
    Natuurlijk is de compensatie met een tankpas van €500 en verlengde garantie van 2 naar 5 jaar, 100.000 km, alleszins acceptabel.
    Wordt vervolgd.
     
  3. Mooi dat er een oplossing in zicht is. Duur geintje om het hele accupakket te vervangen. Ben benieuwd hoe dat wordt uitgevoerd. Het pakket lijkt aardig ingebouwd in de carrosserie.Tot op heden heb ik overigens nog geen mail en/of brief ontvangen met een tankpas of een bevestiging van de extra garantie. Ook geen berichten in de app anders dan de recall. @HarryP Jij wel?
     
  4. @arjen_1.
    Vorige week een mail ontvangen met bevestiging van de verlengde garantie met contract nummer.
    Tankpas zal de komende week wel in de bus vallen.
    Vervangen van een accupakket zal ongeveer een dag duren. Ford garandeert zelfs vervangende auto of ophalen en terugbrengen van de Kuga.
    Er schijnen in Nederland bijna 1000 Kuga's op deze manier te moeten worden aangepakt.
     
  5. Gisteren na lang wachten dan toch een Tankpas ontvangen van €500,-. Betreft een BP pas waar je mee kunt tanken bij BP en partners, waaronder Aral. En ja hoor, ook in Duitsland,
    Voor ons grenslanders wel zo prijs interessant.
    Wordt vervolgt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Ik heb inmiddels ook de tankpas ontvangen. Daarna nog 3 weken gewacht op de bijbehorende pincode. Maar ik heb mijn eerste gratis tankbeurt volbracht. :dance:
    Nu hopen dat er een beetje vaart wordt gemaakt met het vervangen van de accu's. Mijn dealer heeft de onderdelen nog niet binnen. Ze hebben een heel rijtje PHEV's om aan te passen. We'll see. ;)
     
  7. Idd bij ons ook de pincode inmiddels binnen sinds een week. De pas functioneert prima, ook in Duitsland bij Aral.
    Nog een telefoontje van Ford gehad over de Accu's. Misschien eind van deze maand of misschien begin januari zal het accupakket, een hitteschild en de software worden vervangen.
    De eerst afgeleverde Kuga's zijn het eerst aan de beurt.
    We zijn benieuwd.
     
  8. Hier nog geen zicht op reparatie. Echter tot mijn stomme verbazing lag er vandaag wel een Ford Newmotion laadpas in de brievenbus. :schater: Dat geeft hoop. :mrgreen:
     
  9. Ik heb van een betrouwbare bron gehoord dat het Samsung accupakket ook bij andere automerken problemen geeft. O.a. Volkswagen en Seat zouden dezelfde problemen hebben. Verontreinigde accu’s.
    Ford zegt dat voor het ombouwen 6 uur staat, maar de praktijk is 3 dagen.
    Er mag ook geen enkele nieuwe Kuga meer de weg op. Dus als je nieuwe Kuga in de showroom staat om afgeleverd te worden heb je pech. Je moet wachten tot de ombouw is gebeurd. En je staat als laatste op de lijst.
     
  10. Pff dat is toch ook een ramp voor de dealers. Ik ben heel benieuwd hoe het accupakket wordt vervangen. Ik begreep eerder dat het pakket in het chassis ligt. Moet er niet aan denken dat het snij-/laswerk wordt. Dan mogen ze wat mij betreft de auto vervangen door een nieuwe.
     
  11. Volgens chef monteur bij mijn dealer kan het complete accu pakket losgeschroefd worden en middels een speciale krik/tafel laten zakken, onder de brug.
    Ben benieuwd.
     
    meeder vindt dit leuk.
  12. Ik zie nu een aantal keren de reclame langskomen van de Kuga Hybrid plugin. Wat me opvalt is dat deze maar een elektrisch bereik heeft tot 56km ?? Lijkt mij wel erg weinig. Dat ze dit een hybrid (mogen?) noemen :loco:

    Loopt Ford nou echt zo ver achter?...

     
  13. Dan heb je niet gesnapt wat een Plugin Hybride is. Dat is namelijk een auto met zowel een brandstof (benzine of diesel) met ondersteuning van een of meerdere electromotoren.
    De accu capaciteit is mee van de grootste in het Hybride segment. Ford Kuga PHEV heeft een 2,5 liter benzine motor en samen met de electro-ondersteuning 225 PK.
    Het werkelijke bereik samen met hybride ligt zo rond 75 kilometer electrisch rijden.

    Volledig electrische auto's hebben natuurlijk veel meer bereik op stroom.
     
  14. Mja, maar voor mijn gevoel is dat het juist nét niet. Je zou verwachten dat het elektrische bereik meer zou zijn dan het brandstof bereik, want die kant willen we/ze op toch? Maar zoals je zegt, ik snap het niet.
     
  15. Als je per dag/rit niet meer dan 75 km rijdt, kun je volledig op stroom rijden. Stekkeren op 220 Volt voor 20 cent/kw. Is toch wel heel interessant. Op 220 V, door het 5 uur, voor het vol is. Op krachtstroom, de helft.
     
  16. En de aanschafwaarde dan? Dat alles om goedkoop 75km te rijden? Ik snap em niet ...
     
  17. hybride is een dure vorm van start/stop om wltp of nedc test een lage emissie uitstoot te halen.
    op papier klinkt het ook leuker dat hij elektrisch kan rijden.
    eerste hybride konden maar 2km rijden op volle accu.

    er is denk ik geen enkel hybride auto die meer elektrische km's kan met de volle accu dan met de volle brandstoftank.
    met hybride rij je deel elektrisch om buiten de stad met verbrandingsmotor te rijden.
    alleen ivm hij tijdens grote rit ook oplaad zal de totale km's dat je electrisch rijdt voor je weer brandstof moet tanken, hoger liggen dan 56km.
    tijdens het afremmen en in deellast zal de generator en elektromotor de accu opladen.

    EV auto beginnen met bereik van 100km
     
  18. Daarom, ik snap het niet :mrgreen: ik hou het voorlopig wel bij brandstof
     
  19. het is ook bedoeling om de korte (stads)ritten volledig elektrisch te kunnen rijden.
    op de snelweg geen stress met zoeken naar een laadpunt of ga ik het op deze acculading wel halen naar huis?

    zou voor mij wel ideaal zijn, korte stukken op de accu en de snelweg gewoon de brandstof.
    ik zou eerder voor (plug in) hybride kiezen dan voor volledig elektrisch.
     
    Patman vindt dit leuk.
  20. Een PHEV maken met een elektrisch bereik van 200km of meer zorgt er voor dat de auto en veel zwaarder wordt en veel duurder.
    Je moet het zien als een normale hybride met een wat grotere batterij waardoor je de korte ritjes elektrisch kan doen.
    Voor ons zou het ideaal zijn, als mijn vrouw over een tijdje weer naar kantoor mag gaan dan is het eerst 7km met de auto naar het station en dan met de trein verder. Die 7km is voor geen enkele verbrandingsmotor fijn en als je dat dan elektrisch kan doen scheelt dat enorm.
    Waar je wel goed op moet letten is hoe de verwarming is geregeld, bij veel PHEV's is de verwarming afhankelijk van de verbrandingsmotor om het interieur te verwarmen, dan kan je dus de helft van het jaar niet elektrisch rijden. Het zou mooi zijn als ze een omkeerbare elektrische warmtpomp zouden gebruiken zoals sommige EV's gebruiken.
    De airco compressor is bij veel hybrides toch al elektrisch aangedreven.
     
    Rykers en Patman vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina