Hij ziet er verdomt goed uit zo in levende lijven hoor! Hopelijk heb je met deze auto dan ook een stuk langer en meer plezier dan je vorige na alle ellende (Ja ik heb het topic even terug gelezen zojuist).
Vandaag lekker vroeg klaar op het werk, dus maar eens wat aandacht besteed aan de . Nu dat er een kenteken op zit en er dus mee gereden wordt, was het maar eens tijd om d'r grondig te poetsen: Eerst met de hogedrukreiniger en Snow foam het ergste vuil los geweekt. Daarna met een wash mitt en shampoo de auto helemaal gewassen, om het vervolgens af te maken met een clay bar. Wát een verschil, heerlijk! De lak is weer lekker glad nu. Vooral het dak en de motorkap waren hard nodig, het leek wel alsof de auto nog nooit geclayed was. Nu alleen nog een keertje polijsten en in de wax zetten. Toen de Focus schoon was, heb ik een aantal updates gemonteerd die nog lagen te wachten: Sync 3.4 update met F9 maps: DAB+ antennevoet + korte antenne: ST-line grille: Ter vergelijking, zo zag de originele grille eruit: Hier heb ik het vandaag even bij gelaten, maar er zit nog meer in de pijpleiding..
Thanks! Het waxen is nog niet gebeurd, ik kwam tijdens het poetsen nog een hoop krasjes/plekjes etc tegen, die ik er waarschijnlijk met polijsten wel grotendeels uit krijg. Dit wil ik dus eerst nog doen. Helaas heb ik geen polijstmachine, en weet ik ook niet zo goed hoe ik eraan moet beginnen. Ik heb wel wat video's bekeken op YT over hóe te polijsten, maar ik zou dus echt niet weten met welke pads/middel.
Wie weet, de plannen voor de overige bumperdelen liggen er wel. Ik denk echter wel dat ik de titanium mistlampcovers houd i.p.v. de bijbehorende honinggraat covers. Maakt 'm toch nét even iets anders
Dat idee had ik ook eerst bij die van mij maar na een paar dagen toch maar de honingraat uitvoeringen besteld
Haha! Die krassen komen door het schuren, hier was ik net klaar met P180 . Er zaten wat krassen en beschadigingen op, dus ga het onderdeel opnieuw spuiten. Maarrr.. welk onderdeel is het..?
Je zit warm, maar nog niet helemaal juist. Zodra het af is plaats ik foto's, dan kun je zien wat het wél is
Vandaag eens wat met Forscan gespeeld. Zo heb ik onder andere: Auto locking by speed geactiveerd; Speakerconfiguratie gewijzigd van 6 naar 8 speakers; Ford Performance splash screen geactiveerd; Climate controls in display. Het enige gekke was dat de tellers in de cockpit gereset waren en dat de brandstofniveau meter op 0 stond. Dit duurde een paar kilometer rijden voordat deze omhoog sprong. Ik weet alleen niet zeker of dit dan het juiste niveau is.. De IPC heb ik enkel benaderd, maar niks gewijzigd. Iemand dit ook al eens meegemaakt?
Vandaag maar eens de moeite genomen om het K&N filter, dat ik nog had liggen van mijn vorige Focus, te reinigen. Niet gedacht dat er zoveel rotzooi uit zou komen! Voor: Reiniging: Nu lekker een dagje laten drogen, opnieuw inoliën en dan weer een dagje laten drogen. ---------- Daarnaast heb ik goed nieuws gehad van de dealer: Ik krijg het bedrag voor de nieuwe accu teruggestort en de nieuwe accubak (en evt frame waar de accubak op staat) is onderweg naar mij! Nu nog even kijken wat ik geregeld krijg met de adaptieve bi-xenon die de berm in schijnt. In principe zou dit een garantiegevalletje moeten zijn lijkt me?