Laatste deel van dit artikel geeft de reden aan https://automotive-management.nl/ni...20146-auto-jurrius-in-dieren-stopt-na-50-jaar
Inderdaad, net als andere importeurs wil Ford met minder bedrijven "dealen". Het is voor een importeur (en ze doen het allemaal, echt niet alleen Ford) veel makkelijker om afspraken te maken met een handjevol contractanten dan met tientallen. Reken maar dat ze de komende jaren nog meer gaan doen. Je krijgt uiteindelijk per regio één groot dealerbedrijf en dat is het dan.
Forddealer B&K (in Noord- Holland) is ook enkele jaren geleden ook opgegaan in het grotere Dekker Autogroep. Ik heb nog geen nadelen ondervonden, wel is het wat onpersoonlijker geworden allemaal.
Volgens mij is van Rijn toen der tijd zelf gestopt i.v.m. geen opvolging.. Stoomberg in dongen is precies hetzelfde verhaal, mochten geen dealer meer zijn maar wel een service punt. Als je daar een nieuw nieuwe auto wilt kopen nemen ze je mee naar ik meen tigchelaar voor een proefrit.
Oef oké, van Van Rijn wist ik niet. Zolang Stoomberg goed kan zaken doen. Waarom niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Van Rijn in hilvarenbeek is nooit dealer geweest. Was een service dealer van toedertijd obam in tilburg.
Heb ik ook weer wat geleerd. Is de dealer (Hans Versteden) in Best nog wel dealer? Of is dat ook een service punt geworden?
Hans versteden is ook geen dealer. Wel een goede werkplaats en veel jong gebruikte autos staan veelal eigen import vanuit duitsland. Komt de mijne ook vandaan was net een jaar oud en 8000 km op de teller.
Blijf het vreemd vinden dat Jos Bogman of Van Mossel niet in Sittard zit. De autoboulevard wordt voller en voller, maar geen Ford.
Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Van Dijk en Schouten in Bergschenhoek. Die hebben ook maar één vestiging.
De tijd van de kleine dorpsgarages met een merk dealerschap lijkt voorbij. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Noordegraaf met vestigingen in Hengelo, Enschede, Oldenzaal, Rijssen en Goor heeft een maand terug ook het dealerschap ingeleverd aan de Firma Baan (Mercedes) de vestigingen blijven doordraaien er vind dus alleen een naamswijziging plaats. het geld dus niet alleen voor de kleinere garage's maar ook voor de wat grotere.
Opvallend dat van oorsprong Mercedes dealers aan de haal gaan met Ford dealerschappen (Wensink, Baan) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Zit wel een verhaal achter. Wat ik begroen heb, mocht Wensink binnen Mercedes niet doorgroeien omdat ze dan te groot zouden worden. Ze hebben het geprobeerd met Alfa, echter was dat merk ook op sterven na dood. De Ford dealers in Zwolle, Kampen en Apeldoorn waren toen al samen gevoegd tot Mundus. De toenmailige eigenaar heeft toen het dealerschap verkocht/over gedaan aan Wensink. Het kwam Wensink ook wel uit, aangezien Ford een behoorlijk volume model is. Zeker t.o.v. Mercedes zelf. Baan is natuurlijk ook geen kleine jongen en heeft (ik vermoed) om dezelfde hetzelfde geintje uitgehaald.
Bedankt voor de uitleg, [MENTION=844]Marco Morello[/MENTION] [emoji106]. Blijft een wereldje van het grote geld en aantallen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro