Is er iemand die bij zijn 1.6 Ecoboost de sound symposer afgedopt heeft? Hoe weet je of deze defect is? Heeft het nut om hem af te doppen?
Heb nu via eBay een rvs plug besteld om hem af te doppen Edit: Voor de liefhebbers https://www.ebay.nl/itm/152218970634
Misschien een rare vraag maar wat is er mis dan, geluid, vermogen Afdoppen is overigens geen probleem, een boel ST rijders in met name de VS doen dit. Er doen zich daar overigens wel verhalen de ronde. Of het waar is of niet waar maar er zijn mensen die bot vangen als ze de symposer heb afgedopt en garantie claimen in het geval van motorische problemen. [YOUTUBE]XPy-Tcft8zA[/YOUTUBE]
Ik zou zelf beginnen met de regel solenoid van de Turbo druk. Ik heb eventueel nog een goede gebruikte liggen..
Een belangrijke reden voor afdoppen is volgensmij het irritante hoge (piepende) ruisgeluid wat kan ontstaan bij een bepaald toerental en gasklepstand. Dit schijnt een "constructiefout" te zijn, een vorm van resonantie in de airbox? Ik probeer met je mee te denken Maurice. Ik had ook ooit eens een serieus vermogen tekort bij mijn GSX1400 2003, de complexiteit dit motorsysteem is natuurlijk √ecoboost 1600. Kun je niet een live data diagnose (laten) maken van de waarden zoals (turbodruk, druk bij intercooler, toerental, short term fuell trim, long term fuell trim, etc. etc.) Ik kan de analyse nog niet maken, maar heb wel aan apparaat dat alle (zeker 100) ECU gegevens live kan uitlezen. Volgensmij is dit een ontzettend krachtige toepassing waar nog te weinig mee gedaan wordt, welke jou uitkomst zou kunnen bieden.
Nou serieus vermogentekort heb ik niet. Heb alleen het idee dat ik geen 182pk heb aangezien ik moeite had een Golf 150Pk 2.0FSi en 122pk TSi bij te houden. Hij is toen bij Unlimted op de bank geweest en kwam standaard aan krap 145pk/256nm en nu rij ik dan met 182pk software
Dat hoge en piepende ruisgeluid komt mij ook bekend voor. Afhankelijk van het toerental en met name bij het wegrijden in de eerste versnelling is het bij mij hoorbaar. Echter viel mij dit pas op na het installeren van het 57s-4000 filter plus airbox van K&N. Nu vraag ik me af of het aan het filter ligt of aan de sound symposer. Iemand een idee?
Vanavond heeft [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] de Turbosmart gemonteerd, echter heb ik nu last van turbosurge... [MENTION=3422]antig01[/MENTION] zou het toch boost solenoid zijn? [YOUTUBE]https://youtu.be/Dr5FzwkK6Sk[/YOUTUBE]
Afremmen van de turbo omdat druk niet weg kan toch? https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/compressor_surge Of die klep werkt gewoon niet op mijne alhoewel ze hem wel opgeven. Hij trekt wel vacuum, want slang bleef bij Lars vastgezogen zitten aan de vinger
nee merk er niks aan. Loopt ook prima stationair en trekt goed. Misschien wil iemand met mij een map sensor testen... Voordat ik er 1 koop en dit niet helpt