remcilinder muurvast

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door axel1973, 2 jul 2016.


  1. Gezien jij het over een Ka hebt betekent dit dat je het over een remklauw aan de voorzijde hebt (de ka heeft immers nooit schijfremmen achter). Remklauwen aan de voorzijde zitten inderdaad erg simpel in elkaar en zijn eenvoudig te reviseren. Bij remklauwen aan de achterzijde ligt dat net iets anders. Hierbij heb je te maken met het handrem mechanisme wat het allemaal net wat gecompliceerder maakt.


    Het zelfstellende handrem mechanisme is ook de reden dat om de remblokken te kunnen vervangen de zuigers met speciaal gereedschap terug gedrukt/gedraaid moeten worden. Wanneer je dit niet doet en de zuigers (al dan niet met kracht) probeert terug te drukken kan dit resulteren in een defect handrem mechanisme.
     
  2. Zo vandaag een nieuwe remklau er op gezet en rijdt weer toppie.
    Iedereen hartstikke bedankt voor de tips
     
  3. [MENTION=142]JW[/MENTION] je hebt gelijk wbt mijn situatie. Dat vd achterzijde wist ik niet op deze door jou omschreven manier. Maar voor het forumlid is het probleem gelukkig opgelost!
     
  4. Tja.. zo heb ik ook eens een achterrem van een vw transporter naar de kloten geholpen
    Het wil prima met een lijmtang/waterpomptang combi. Drukken en draaien maar niet forceren!
    Die achterrem is zelfstellnd ivm de handrem die er ook op zit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina