1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Chiptuning ST

Discussie in 'Performance' gestart door Jkammenv, 24 apr 2016.

  1. Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb toen met ze gemailed, stage 1+2 tunen deden ze, lijkt me voor hun ook duur als ze dat uitbesteden.
     
  2. Hallo!

    Denk dat ik hem ondertussen aardig chip-ready heb gemaakt!

    -dumpvalve
    -luchtinlaat aangepast
    -luchtfilter
    -Mangoose downpipe
    -Mangoose de-cat
    -Mangoose RVS uitlaat
    -Stage2 Airtec intercooler

    Wil hem nu deze week/volgende week laten chippen bij Verhoeven.
    Zelf twijfel ik of ik eerst nog een grote beurt doe, inclusief eventueel nog RS bougies (past dit?).
    Iemand hier ervaring mee?
    Anders ga ik ze morgen even bellen wat zij verstandig vinden.
     
  3. Ja dat past, zitten ook op de mijne maar je kunt ook gewoon een goed setje denso iridium pakken dan zit je ook goed.
     
  4. Past inderdaad en gek genoeg loopt de motor bij mij daardoor ook net een beetje anders. Het voelt net iets rauwer / minder lui op één of andere manier.

    Verwacht geen wonderen trouwens, het verschil is klein. ;)
     
  5. Verschil voel je inderdaad ook eigenlijk helemaal niet. Ging ik ook niet vanuit, wel zijn ze gemaakt voor 300 pk al. Daar ging het me meer om!
    Zaterdag gaat hij naar Verhoeven naar de 300+/- pk'tjes!
     
  6. Verhoeven is niets mis mee.

    Ik wil nog wel even inhaken op Bluefin. Ik hoor hier voor het eerst dat Bluefin (en andere Engelse tunes) zorgen voor meer verbruik en derhalve afgeraden wordt.

    Ik durf te stellen dat dat onzin is. Bij normaal en gelijk verbruik is Bluefin ook zuiniger dan de standaard map. Bij gebruik maken van het extra vermogen is het verbruik uiteraard hoger, maar dat is overal zo.

    Het is wel zo dat Bluefin een meer standaard map is dan wat bv Verhoeven doet.
    Ik vind ze echter beter dan menig ander chiptunertje (daar bedoel ik geen Verhoeven of Fasttech mee).

    Van Mebu qua softwaretuning weet ik te weinig. Ik weet wel dat Jaap een echte Ford liefhebber is.
     
  7. Geen denso bougie nemen, standaard RS bougie is veel beter, proef ondervindelijk zelf vast gesteld hier met mijn RS2

    Bij Verhoeven laten tunen, goede keus :thumb:
    Mijn RS2 is daar ook in trainingskamp geweest, is TOP nu, doe Leon de groeten :rock:
     
  8. Ik mis eigenlijk nog je koppeling.........dus hou er maar rekening mee dat die na de tuning rap vervangen moet worden voor een RS2 variant:mrgreen:
     
  9. Ik heb ook standaart RS bougies gedaan, dat adviseerden ze ook bij Verhoeven.

    De koppeling is daarna gewoon afwachten wanneer die aan de beurt is. Wat zal dat ongeveer gaan kosten (puur de onderdelen)? Laat alles door en vriend doen namelijk (gelukkg!)^^.
    Zo'n RS koppeling, brengt dat dan ook meer vermogen? Of is dat puur alleen overbrenging?
     
  10. Dat is puur overbrenging, kosten weet ik zo niet, wel dat ze tot zeker 550Nm aan kunnen , misschien wel iets meer, ik blijf liever aan de veilige kant.
     
  11. RS koppeling gaat het dan ook zowieso wel worden, alleen eerst maar even afwachten hoelang de originele het gaat houden. Zal vast niet heel lang duren!
    Hoeveel Nm zal je ongeveer uitkomen met een chip op maat?
     
  12. Vandaag mijn auto weer opgehaald bij Verhoeven!

    Resultaatjes:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Meteen stukje naar huis even uitgeprobeerd natuurlijk!
    Rijd stukken soepeler/beter en natuurlijk een stuk harder!
    Zeer tevreden met de service ook, en een super toffe gozer die Leon!
     
  13. hele nette grafiek! En mooie waarden natuurlijk!
     
  14. Wat piekt het vermogen vroeg zeg, dat komt vaker voor bij de 2.5 geloof ik?

    Maar wel lekkere waardes, dat zal zeker lekker rijden!
     
  15. Piekt inderdaad vroeg, rijd wel erg super moet ik zeggen!!
    Zeler een aanrader voor de overige ST225 rijders!
     

Deel Deze Pagina