1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sp / Fi audio - Its Alive!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jb_, 28 mrt 2016.

  1. Als ik het me goed herinner zit er standaard geen afwerklijst tussen de a en b stijl maar zit de hemel onder de rubber gevouwen. Het plan is nu een stuk van de hemel af te knippen en tussen die mdf plaat en de rubber te vouwen.

    Nee joh, glasvezel is nog gevaarlijker dan mdf. Als er een dun laagje glasvezel voor de airbag zit is het net een scherfgranaat die af gaat naast je hoofd.


    Het lijkt me niet dat de ze af zullen gaan door de bass hoor, haha
     
  2. Airbags gaan idd niet af door een subwoofer.
    Een vriend van me had het ook (150+DB) waar alles gewoon normaal bleef.

    Het dakhemeltje hebben we toen aangepast tot aan de wall, zodat alles gewoon orgineel bereikbaar bleef qua airbags.
     
  3. #303 Jb_, 13 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2017
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lekker veel lijm en schroeven, dat komt echt nooit meer los.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Als het mee zit kan ik komend weekend beginnen aan het strak zetten en spuiten van de kist. Het begint al iets te worden :)
     
  4. #304 Jb_, 14 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2017
  5. Ben benieuwd naar het resultaat!!!
     

  6. De maximale aslast is het maximale gewicht dat de assen mogen dragen. Dit is een door de autofabrikant opgegeven gewicht. De maximaal toelaatbare aslasten zijn te vinden op het typeplaatje (onder de motorkap), op het kentekenbewijs of op de RDW website.

    Deze Eibach set is geschikt voor een Focus 2 waarvan de door Ford opgegeven aslast aan de voorzijde gelijk/lager is als 1005 KG en aan de achterzijde gelijk/lager is als 1015 KG.


    Overigens zal naar mijn mening een Eibach set in jouw geval niet het gewenste effect opleveren. Net als de originele veren zijn de Eibach veren dusdanig ontworpen dat de auto in onbeladen toestand aan de voor en achterzijde (ongeveer) even hoog staat. Wanneer je zoals bij jouw auto het geval is veel gewicht achter in de auto toevoegt zal de auto ook met de Eibach veren achterover hangen. De Eibach veren zijn progressief. Dit wil zeggen dat naarmate ze verder inveren ze steeds stugger worden. Hierdoor zal de auto met Eibach veren aan de achterzijde wellicht iets minder ver doorzakken als met de originele veren. Echter zal de auto nog steeds achterover hangen.

    Naar mijn mening kom je in jouw geval al snel op een set veren die op maat is gemaakt voor jouw specifieke wensen en situatie. Hier hangt echter een totaal ander prijskaartje aan als aan een standaard set (verlagings)veren.
     
  7. zo dat is echt gaaf die diepe poort
     
  8. De meeste mensen die ik ken, werken met hulpveren, zoals bij bv bedrijfswagen die zware lasten vervoeren.

    Hier ga je het met een normale set niet redden.....
    Veel bekende van me gingen naar een veren-specialist in Krimpen aan den ijssel.
     
  9. en een schroefset? zou dat werken?
     
  10. Luchtvering misschien?
     
  11. Ik ook, haha

    Thnx voor de uitleg. Omdat er per set verschil zit in de maximale aslast dacht ik dat het ook te maken zou hebben met de belasting. Dan ga ik binnenkort toch contact opnemen met een veren specialist.

    De auto staat achter behoorlijk hoog wat ik overigens niet heel storend vind maar omdat ik ook een hoop gewicht in het midden heb zakt de vering voor ook steeds verder in. Als blijkt dat de voorvering ook aangepast moet worden kan ik net zo goed alles op maat laten maken.

    Thnx! Is een flinke geworden, 123 liter netto

    Eind vorig jaar had ik al contact met dat bedrijf maar omdat nog niet alles erin zat konden ze nog niks maken.

    Goede vraag, daar zat ik ook over na te denken maar er staat nergens bij hoeveel kg de set aan kan.
     
  12. #312 Jb_, 15 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2017
    Hoeklijnen om de achterwand vast te zetten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Na het passen van de achterste stang kwam ik erachter dat er behoorlijk wat beweging in het voorpaneel zit. Het is wel dik maar er is weinig hout wat de stugheid niet ten goede komt. De bracing die ik gemaakt had zit aan een stalen plaatje van een paar mm dik. Het geeft niet veel stevigheid en ben bang dat het niet sterk genoeg zal zijn.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Omdat er zeker van te zijn dat het stevig genoeg word heb ik het volgende bedacht.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    2 u-profielen met daartussen de stang. Het is sowieso veel sterker/stugger dan het dunne plaatje.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De achterste stang komt vrij ver naar voren. Als ik beide stangen op de bodem samen laat komen is de hoek van de voorste stang te scherp naar mijn zin. Er zijn dan een paar opties om daar iets aan te doen.

    [​IMG]

    Het nadeel van de bovenstaande constructie lijkt me dat de achterste stang ook een rol gaat spelen om de krachten die op de voorst stang komen te staan op te vangen.

    [​IMG]

    Zo wordt ed achterste stang word niet belast zoals op de andere manier. Omdat er ook nog een brace van links naar rechts komt wordt het te vol naar mijn mening en ben bang dat het de flow benadeeld :P
     
  13. Is het project al helemaal klaar ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Beetje jammer, had gehoopt op een update:p maar inderdaad is die al af?
     
  15. duurt lang haha
     
  16. Nog niet af?
     
  17. [MENTION=11346]Jb_[/MENTION]
    en voeg even '~original' toe aan alle URL's van Photobucket, dan doen alle foto's het weer.
     
  18. #318 Jb_, 15 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2017
    Er waren andere zaken die prioriteit hadden en het kwam me spreekwoordelijk mijn neus uit. Soms ook letterlijk maar dat was vooral na het freezen van MDF :p

    Laten we het maar houden op het motto "goed werk kost tijd" ;)


    Met 3 man sterk waren we er verder aan gegaan en 5 weekenden later was het spelende

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    En toen was het moment daar!

    [YOUTUBE]FS48DyttiAI[/YOUTUBE]
    [YOUTUBE]KcAA7ePhUbo[/YOUTUBE]
    [YOUTUBE]IaSOoGuJ080[/YOUTUBE]


    [​IMG]


    156.22 decibel op 37 hertz

    De poort wil ik nog aan gaan passen zodat de piek op een lagere frequentie komt te liggen.
     

  19. Hoe doe ik dit, als ik bijv deze link heb

    [​IMG]
     
  20. de you tube linkjes werken niet :nocheer:
     

Deel Deze Pagina