1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sp / Fi audio - Its Alive!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jb_, 28 mrt 2016.

  1. #281 Jb_, 7 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2017
    ja, als ik klaar ben zal de bouwmarkt het wel merken aan de cijfers
    Ik was begonnen met 4 platen van 25mm. Sommige panelen heb ik opnieuw moeten maken, gekozen voor een andere dikte en er zijn ook een hoop reststukken. Ik durf het niet precies te zeggen maar denk tussen de 3 en 4 platen.

    Heb genoeg reststukken om de hele winter kachel te stoken :(

    [​IMG]

    Pas maar op! Zo begon het bij mij ook en je ziet waar ik nu ben beland.

    Ja ik heb ook alles gedempt. De deuren, hemel en (pas een gedeelte van de) achterklep met matten. Let er wel op alles goed schoon te maken en ontvetten voordat je de demping gaat plakken. Beter een keer teveel poetsen dan dat het na een tijdje onderin je deur ligt. Aceton werkt hier imo erg goed voor

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=46878&page=6

    Standaard zit er al een laagje demping in de deuren en tegen de hemel. De matjes hechten daar niet erg goed op dus misschien is het een idee om dat een beetje op te ruwen?




    Merkloze silent coat voor de deuren, kofferbak, hemel en verder pur, heel erg veel pur :P

    Bitumen had ik mijn vorige auto mee gedempt. Het is erg goedkoop en als het zonnetje schijnt erg makkelijk te verwerken. Het grote nadeel vond ik dat je iedere keer als het lekker warm is eraan wordt herinnerd dat je auto met bitumen gedempt is. Ik krijg bijna medelijden met de persoon die hem nu rijdt in een warm zonnig land. (Is op de export gegaan)
     
  2. Ik zie de bekende SP kleurtjes :P
     
  3. Gordijnairbags... hebben we toch niet nodig? Een stuk mdf werkt ook prima.;)
     
  4. Slaat mooi tegen je harses :mrgreen:
     
  5. Totdat het rond je oren vliegt.

    Misschien moet je de delen die klaar zijn eens een keer in de grondlak zetten zodat vocht minder in kan werken op je platen.
     
  6. Waarom zou je in vredesnaam je gordijn airbags verstoppen achter een plaat mdf.
    Als die dingen dan afgaan weet je zeker dat je niet heelhuids uit je auto stapt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  7. Volgens mij zitten de gordijnairbags (bij de bestuurdersstoel) achter een stuk karton.
    Ik ben het er wel mee eens dat ze in deze toestand een gevaar opleveren. Maar ik neem aan dat je ze uitschakelt?
     

  8. Tot mijn verbazing zitten er helemaal geen airbags. Er staat op de kapjes wel airbag maar er zit niks achter.
     
  9. Ik denk dat je nu dan even achter je oren moet krabben. :neu_ugly:

    Ik zie ze op een 1024x768 pixel foto al hangen...
     
  10. Die gehele zwarte rail die je ziet lopen is je gordijn airbag. Wat had je dan gedacht dat er zou zitten? Dat er net zo'n airbag als je stuur exact achter het kapje van "airbag" zou zitten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Hobby gaat toch altijd voor veiligheid .
    Zou ik ook doen echt tof man

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     


  12. Niet als het om mensen levens gaat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  13. Kzou niet willen meerijden
     
  14. Dat bedoel k maar net. Hoe zit dat met apk? Of wordt daar niet maar gekeken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     


  15. Voor zover ik weet niet. Zolang er geen airbag foutmeldingen zijn word er niet naar gekeken.
    Heb nog nooit een apk keurmeester het spul los zien trekken om te kijken of er geen obstructies zijn.

    Vind dit ook meer de verantwoording van de bestuurder. Als hij een passagier naast hem heeft zitten en er klapt iemand in die zijkant en die passagier overleeft het niet omdat de airbag een stuk mdf naar zijn/haar hoofd heeft geslingerd, moet je je als bestuurder toch achter de oren krabben.
    Die mag het dan even uit gaan leggen aan de nabestanden. Of het zal zijn eigen partner zijn. Ben je voor de rest van je leven getekent.

    Maar ik neem aan dat de TS hier toch rekening mee houd. Stukje verantwoordelijkheid noemen ze dat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     

  16. Oeps...

    Ik dacht dat er in de b-stijl een soort van vakje zou zitten net als bijv in het stuur of dashboard. Na je uitleg gelezen te hebben voel ik me opeens best dom :p

    Op de foto waren het malletjes van karton maar had wel het idee deze met mdf te gaan maken. Nu zijn er 2 opties, airbags software matig uitschakelen of iets maken wat bij een ongeluk makkelijk los komt. Standaard zit er het handgreepje en het karton van de hemel.

    De beste (en veiligste) optie is de standaard hemel aan te passen zodat deze aansluit op het mdf middenstuk en de airbags niet uitgeschakeld hoeven te worden. Dit geeft weer stof om over na te denken.

    In ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg. Het zou erg vervelend zijn om na een crash ook nog een stuk mdf tegen je hoofd geslingerd te krijgen ;)

    Ja man, tenminste iemand die het snapt. Wat een gezeur allemaal hier. Het is maar een klein stukje mdf van 6 mm wat los klapt na een crash. Misschien moet ik het van 25 mm maken zodat het niet los kan komen.


    Nogmaals bedankt allemaal om mij hier op te wijzen. Ik wist niet dat die zwarte kokers de airbags waren maar dacht dat het een kokertje was om de kabels te bundelen/ weg te werken. Gelukkig post ik hier alle foto's ;)
     
  17. Waarom pas je originele omlijsting niet aan zodat die aansluit op de achterwand ? Eventueel bijwerken met glasvezel en in de juiste kleur bekleden of spuiten.
     
  18. Zou mdf niet tegen me willen krijgen als airbag ontploft!
     
  19. Ik zou alle airbags uitschakelen als je de install aanzet.
    Tijdens het rijden is eigen keuze.
     

Deel Deze Pagina