Motor ford focus 1.6 tdci 2006 valt uit!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rico, 14 dec 2014.

  1. Inmiddels brandstoffilter vervangen, 40 km snelweg gereden en heb geen problemen indervinden. Weliswaar bij de garage blijkt dat een van de stuivers nat is. Einde vd dag begin het te stinken in de auto, motor bekeken en zie een beetje stinkende rook rondom de verstuivers. Maandag afgesproken om een meting te doen bij de verstuivers, wat hiermee bedoeld word weet ik echter niet.
     
  2. Valt weinig te meten lijkt mij, gewoon lekkage langs de verstuiver. Zie het topic met de lijst met problemen:
     
  3. Ik rij nu al ruim 1 week, ook grote afstanden en heb tot heden geen problemen gehad met het uitvallen van de auto. Wel klop ik altijd eerst af, voordat ik dingen roep:lol:. Dat een brandstoffilter zoveel heisa kan veroorzaken:schater:
    Wat betreft de lekkage rondom de verstuivers, de garagist adviseerde me om geen ringen te plaatsen. Het hoeveelheid olie is minimaal rondom de verstuivers. Hij vertelde daaarbij, dat de verstuivers zeer gevoelig zijn en deze stuk kunnen gaan bij de montage.
    Het is wellicht verstandig om de auto in te ruilen, zolang deze nog rijdt zonder problemen. Maar ben zo gehecht aan deze auto, het rijdt super lekker.
     
  4. Het is verstandig die lekkage wel te laten repareren wil je langer van de auto genieten. De 1.6 TDCi is een gevoelige motor.
     
  5. #25 kolere, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2015
    Het lijkt wel alsof je graag op de harde manier achter de waarheid wil komen. Als hier met klem wordt geadviseerd de lekkage wel te laten repareren, waarom vind je het advies van de garage dan van meer waarde, dezelfde garage die iets wil meten bij een lekkage langs de verstuivers? Het probleem wordt alleen maar groter en groter, met een beetje pech komen de verstuivers er op een gegeven moment niet meer heel uit of gaat er brandstof langs de verstuiver lekken en is je turbo kapot.

    Ga gewoon naar een dealer en laat het daar goed oplossen. Verstuivers gaan heus niet kapot bij correct demonteren... Als je dealers niet vertrouwt, rij dan een stukje en laat het repareren bij Ford Wensveen in Alblasserdam, deze dealer durf ik aan te bevelen! Als het na de reparatie weer gaat lekken wordt het kosteloos opgelost. Daarnaast is vervangend vervoer een stuk betaalbaarder dan bij Ardea.
     
    Dieselvink vindt dit leuk.
  6. Vandaag is mijn auto weer stil gevallen, exact dezelfde probleem als voorheen. Vermogen weer minder en vervolgens sloeg de motor af. Is het alweer de brandstoffilter? Of speelt er meer dan k kan achterhalen. Heb wel bijna 1 jaar probleemloos gereden, baal enorm!
     
  7. Hoeveel kilometer heb je in dat jaar gereden? Brandstoffilter moet elke 60.000km vervangen worden. Zelf heb ik gemerkt dat na 50.000km het fijne er ook wel af is.
     
  8. Hooguit 10.000 km niet meer dan dat!
     
  9. In dat geval zou ik eerder verwachten dat door korte stukjes het een en ander vervuild raakt, waarbij ik in eerste instantie denk aan een roetfilter. Als je die hebt natuurlijk.
     
  10. Afgelopen periode was weer brandstoffilter-tijd, dus het kan best zijn dat je filter verstopt is.
    Heeft te maken met een toename van het biocomponent in de diesel (iets met oogst enzo).
     
  11. Ik heb geen roetfilter, heb voor de zekerheid brandstoffilter vervangen. De oude filter bekeken, diesel die daarin zat is gewoon heel helder. Heb reeds 150 km gereden, geen 1 keer uitgevallen. Ben benieuwd hoe dit zal aflopen!
     
  12. Waar tank je?
    Ik ben 2 auto's geleden ooit de buitenste pomp van een bepaald tankstation gaan mijden omdat dat het constant in de regen stond. Het patroon werd vanzelf duidelijk: zeiknatte pomp -->water in benzine --> bokkende motor.

    Nu heb jij een Diesel zonder carburateur en dus een andere situatie, maar toch...
     
  13. Ik tank vaak bij een onbemande pomp die goedkoop diesel bieden!
     
  14. Verschil zo groot? Hier in Delft is de onbemande Tango maar 1 a 2 cent goedkoper dan de Shell of BP. Dus ik tank lekker bij de BP, nog nooit problemen gehad met het brandstoffilter en die wordt gewoon om de 60.000km vervangen.
     
  15. #35 Rico, 25 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
    Verschil kan heel groot zijn.......Enfin, voordat het filter werd vervang hebben ze het uitgelezen. Geen code te bekennen, het us maar gissen dat het eventueel aan het filter lag. Persoonlijk heb ik het idee dat ie gewoon een spontane storing had. Gezien de eerdere ervaring heb ik meteen werk van gemaakt. Er wordt geroepen dat k te weinig rij met mijn diesel, waardoor het een probleen kan leveren. Hoewel ik in het verleden vaak diesel heb, waarmee k ook enkel korte ritten heb gereden. Tja, laten we hopen dat het verholpen is. Heb een advies mee gekregen, dat k af en toe flinke toeren moet maken om vuiligheid weg te blazen.
     
  16. Als je maar 10.000 km in een jaar rijdt, dan zou ik toch echt overwegen om benzine te gaan rijden!
    Ik snap wel waarom je graag in deze auto wilt blijven rijden. Ik had ook deze 1.6tdci Fofo2 en rij nu een 2.0tdci fofo3. Enige voordeel van de fofo3 is dat ie stiller is. Voor de rest vond ik de fofo2 fijner.
     

Deel Deze Pagina