1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. ja die heb je, rubbere slang is nieuwe type en plastice slang is oude type.

    en 81euro voor montage is dat inc koelvloeistof.
    je kan wel zeggen van mossel maskezen. maar punt is daar staan vaste tijden voor. voor elk onderdeel wat je bij een auto vervangt is een vaste tijd.
    gevolg geen verschillen tussen verschillende dealers.
    als ze aanvinken reservoir vervangen, dan komt er direct bij te staan systeem ontluchten.
    gevolg een hogere kost plaatje.

    zoals rfknol het zou doen dan ben je nog geen kwartier mee bezig. je moet dan wel alleen kvs weer op peil zetten.
     
  2. Wel apart dat de 1.5 gewoon de plastic slangetjes heeft.
    Zijn ze nu van een ander materiaal dat wel heel blijft of proberen ze het gewoon weer tot het mis gaat?
     
  3. #683 Rykers, 25 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2017
    Oud:
    [​IMG]

    Nieuw:

    [​IMG]

    Op de foto is te zien welke slang is vervangen.
    Het is dezelfde als die al vervangen was.
    Volgens de dealer is dit de laatste modificatie.
    De slang komt niet meer tegen de beschermplaat aan, maar loopt netjes vrij er onder door.
    Ook is de slang nu helemaal van rubber. Dat was schijnbaar ook nog niet het geval.


    Edit: zoek de verschillen
     
  4. De oude foto is stuk (photobucket)
     
  5. Ik heb een foto gemaakt van het reservoir. Het betreft een 1.5 ecoboost 150pk uit 2015. Volgens mij zijn dit de oude slangen?! Ik heb nog 5mnd garantie, wijsheid om contact met de dealer op te nemen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
    [​IMG]
     
  6. De gewijzigde koelvloeistof retourslang is alleen van toepassing op de 1.0 ECOboost en 1.6 ECOboost in de Focus 3 fase 1.

    De 1.0 ECOboost en 1.5 ECOboost in de Focus 3 fase 2 zijn voorzien van een ander type koelvloeistof retourslang. Dit type slang is tot op heden niet gewijzigd.
     
  7. Dank voor de verheldering JW.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
     
  8. koelvloeistofslangen

    ik had een vraag over deze slang
    geld die alleen voor de focus drie.?
    ik heb inmiddels een ford focus 1.6 benzine uit 2009
    hoor het graag van
    groetjes Willem
    ( hij bevalt overigens prima de auto)
     


  9. Zie antwoord terug in dit draadje [emoji106][emoji41]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     


  10. Bij mij hangt het tankje ten alle tijden scheef. Ophang punten zijn heel ruim en tank zakt daardoor onderuit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. #691 Peterfordfocus, 3 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2017
    [​IMG]

    Voor zover ik kan zien heeft mijn 1.0 ecoboost een goede koelslang. Voor de zekerheid toch even een foto gemaakt.
    Is dit inderdaad de goede slang?

    Valt me op dat het slangetje links onder wel knullig vast lijkt te zitten (tape), hoort dit?
     
  12. Ja dit is de goede slang zo te zien.

    De oude is dunnee en van harder materiaal. Deze is dik en soepel
     
  13. #693 Poleon, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    error 2
     
  14. Heb je dit topic wel gelezen?
     
  15. volgens mijn dealer is de O ring tussen dat loze dekseltje bij de waterpomp gevaarlijker.
    Daar hebben ze al div malen mee te maken gehad
     
  16. #696 Poleon, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    error 3
     
  17. [MENTION=40418]Poleon[/MENTION]
    jammer dat je behoorlijk pech hebt
    maar kocht je een thp of tfsi motor dan had je net zoveel geluk/pech kunnen hebben.
    sterker nog iedereen die thp wil en me mening vraagt zeg ik direct ga voor ecoboost. 100x betrouwbaarder (als het niet meer is)

    het grote probleem is dat de overheid een motor wil hebben met steeds strengere eisen.
    en dat klanten niet fijn vinden dat koelvloeistof meter teveel beweegt.

    gevolg fabrikanten moeten dingen toevoegen bijverzinnen om uitstoot onder controle te krijgen, kleinere motor/egr/roetfilter/ start-stop systeem/ turbo/ etc.
    dat allemaal zorgt voor de meest vervellende, gekke en dure reparaties. allemaal nodig voor de uitstoot laag te krijgen en houden ander loopt hij niet goed of totaal niet.
    hierdoor is de temperatuurmeter niet 1 op 1 met de werkelijkheid. gevolg dat motor langzaam over de 100graden gaat en je meter nog steeds op 90 staat.
    vanaf ongeveer 60-70graden geeft meter al 90graden aan.

    is me verteld dat bij focus 3 fase 2 een extra sensor bij zit op temperatuur van blok zelf te meten. loopt het te hoog op dan krijg je het ook te horen.

    je kan ook een thp rijden. om de 15.000km rammelende ketting, vervuilde kleppen en op den duur zelf gebrek aan compressie, met gevolg hoog olieverbruik en nieuwe motor

    ik heb vaker overhitte motor gezien. ben je er op tijd bij, alleen koelvloeistof en lek oplossen voldoende is. vaak koppakking die er helaas tussen uit is gegaan, wat tevens ook vaak de oorzaak was bij die type motor (geen ford motor)
    enkele geval motor vasgelopen maar dan is er telang mee door gereden, en ja soms heb ik gehoord van de klant dat hij geen lampje zag branden of dat temp niet gek ging doen.
     
  18. ik snap alleen je overheid verhaal niet, heeft er niet mee te maken.
    Probleem is eigenlijk alleen dat je én geen nivomelder hebt in tankje én de tempsensor op een stomme plek zit. eerste is besparing tweede is een ontwerp fout.
    Laatst een koelvloeistof tankje vervangen van een iveco (sprinkler pomp) ook scheurtjes, komt gewoon vaker voor .
     
  19. #699 Poleon, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    error 4
     
  20. Er zijn nog veel slechtere blokken in omloop. Ik denk dat je met een ecoboost een bovengemiddelde goede motor hebt. Iedere auto heeft zijn zwakke punten.

    Je hebt gewoon dikke vette pech gehad..
     

Deel Deze Pagina