1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. Bij mij is de beruchte slang vanmorgen vervangen en gelijk het thermostaathuis gecontroleerd op lekkage.
    Volgens de monteur is het eventuele zwakke punt bij de 1.6 ecoboost focus, de rechter slang van het koelvloeistof reservoir dit is de dikste slang (retour)
    En bij de 1.0 ecoboost de dunnere linker slang van het koelvloeistof reservoir.
    Vind het belachelijk dat de dealer 8000 euro wil verhalen op de klant.
    Bij mijn inziens wordt het tijd op om op je poot te gaan spelen en melden dat dit belachelijk is het is namelijk zeer bekend bij Ford.
    Wanneer ze je in de kou laten staan zal ik in dit geval de media niet uit de weg gaan.
    In ieder geval hoop ik voor je dat het gewoon kosteloos wordt afgehandeld voor je.
    In mijn optiek heb je daar gewoon recht Ford weet ervan en doet er uit zichzelf niets aan.
    Wanneer je dit afgewogen risico neemt moet je niet lullig doen en de service verlenen die past bij de naam Ford.
     
  2. De slangen zijn volgens mijn dealer al 3 x omgenummerd. Maar dit geld niet voor de 1.6 Ecoboost in de Fiesta.
     
  3. Het verhaal over de 1.0 is niet juist. Ook hier gaat het om de rechter slang. Er circuleren foto's van de 1.0 op pagina 17 waarbij de rechter slang vervangen is.
    Overigens heeft mijn 2 weken oude 1.0 zowel rechts als links af fabriek het dunne slangetje. Wat het verhaal versterkt dat het niet het dunne slangetje betreft dat zwak
    Zou zijn.
     
  4. #184 marinh, 9 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2014
    [MENTION=10085]focus_eco[/MENTION] Ford gaat echt wel coulance geven als de dealer een beetje zijn best doet. Ik kreeg 90% waarbij ik wel de auto elke 20.000 heb gebracht. Dat jij er 5000 naast zit zou toch op zijn minst nog wel moeten betekenen dat ze 50% uit coulance betalen. Wat overigens dan nog steeds een dure grap is omdat ik niet snap waar ze 8000 euro vandaan halen?

    Misschien second opinion bij een andere dealer?

    [MENTION=13108]johan_12[/MENTION] het gaat om de retourslang, de rechter dus.
     
  5. Coulance is een klanten loyaliteit programma. Als de klanten vervolgens niet loyaal aan jou zijn door veel te laat te komen voor de beurt kun je je laat rekenen op minder coulance
     
  6. True, kan ik inkomen. Ik vraag me alleen af of er door de dealer uberhaupt contact is geweest met Ford.
     
  7. @ focus eco er bestaat ook nog de verwachte levensduur in mijn ogen mag je verwachten dat een auto motor langer mee gaat dan 100.000km
    als de dealer geen kant uit wil zou ik of een andere dealer zoeken (is zowie zo geen overbodige luxe met zijn prijzen)
    of even bellen met de rechts bijstand want die hebben net iets meer verstand daar van.


    mvg sander
     
  8. Vandaag de focus weer opgehaald. Uit voorzorg een heel nieuw thermostaathuis met alle pakkingen vervangen. Lekkage kwam bij een pakking vandaan. Ook het slangetje is vervangen.
    Komende tijd toch maar weer in de gaten houden :). Ik vertrouw dat ding voor geen meter meer hahaha.
     
  9. #189 SysICoder, 9 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2014
    Eens. Ook al ben je 5000km te laat met onderhoud dan zou het bizar zijn als je daarvoor gestraft wordt met een kapotte motor en een rekening van 8 mille. Absoluut contact opnemen met rechtsbijstand in dit geval als de dealer bij zijn standpunt blijft.
     
  10. Voorwaarde voor garantie/coulance is wel met de juiste interval het onderhoud doen. Als 5000km over het onderhoud (25% van de interval) al geen grens is, wat dan wel? Of het lullig is? Zeker wel, maar spelregels zijn er niet voor niks.
     
  11. Kijk, weer een punt die ik moet onthouden:cool:
     
  12. als de onderhoudsbeurten om de 20.000km moeten plaatsvinden dan is 72.000km toch 12.000km te laat of ben ik nou gek :confused:
     
  13. #193 Iodokus, 9 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2014
    Of 8000 te vroeg ;)

    Maar zonder gekheid al vind je het nog zo'n flauwekul houd je maar lekker aan de door Ford voorgeschreven 20K of eens per jaar, net welke het eerste komt, dat geeft je echt meer ruimte om zaken onder garantie of coulance te laten vervangen, ik heb hier ondertusen genoeg ervaring mee.
     
  14. Ik kom net bij de deal vandaan. Bij de 2.0T is het geen probleem.
     
  15. Goedemiddag,
    Ik praat niet veel (eigenlijk nooit :-)), maar volg jullie discussies wel frequent.
    Zo ook dit topic over de zwakke retourslangen....
    Een positieve dealerervaring wou ik toch graag delen met jullie.

    Gisteravond een kort mailtje naar mijn dealer in Beverwijk gestuurd waarin ik vroeg of zij bekend zijn met dit euvel. Vanmorgen werd ik gebeld, in de gehele dealerorganisatie was 1 geval bekend, waarin ook daadwerkelijk een defect uit voort gekomen is.
    Er werd mij aangeboden om een afspraak te maken in de werkplaats, de slang zou dan op kosten van dealer uit voorzorg vervangen worden.

    Helemaal top dus!! Keurige en adequate reactie vanuit deze dealer!
     
  16. zeker weten!

    maar het lijkt er dus op dat niet elke dealer op de hoogte is van dit euvel.
    daarnaast ligt het aan de dealer hoe belangrijk ze dit vinden en of zij actief hier hun vaste klanten voor gaan benaderen.
     
  17. Ik heb mijn auto weer terug met nieuwe motor. De service van Crum Houten was ook nu weer top. Rijdt weer heerlijk. (wel even wennen van een 125PK 2014 model terug naar mijn eigen auto ;) )
     
  18. Bij aflevering van mijn 1.6 was het slangetje vervangen.
    De dealer wist van het euvel, maar had nog niet gehoord dat het bij een 1.6 ook kan gebeuren. Maar toch vervangen.
     
  19. Het is ook voornamelijk de 1.0 en sporadisch de 1.6
     
  20. Bij mij is vandaag de dunne retourslang compleet vervangen, ben ik nou gek of heb ik het helemaal mis. Maar volgens mij ging het toch om die dikke retourslang :nocheer:
     

Deel Deze Pagina