1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Ik mis een 6 op mijn pook

Discussie in 'Performance' gestart door Focus in Style, 11 jun 2014.

  1. Heb vanavond even gekeken.
    :focus2: 1.8 :tdci:

    100 km/uur 2.000 t/min
    110 km/uur 2.200 t/min
    120 km/uur 2.400 t/min

    Wel met een kapot vliegwiel, geen idee of dit invloed heeft.
     
  2. Mijn 1.8 draait 3300 toeren bij 120 in de 5de versnelling dit hoort bij dat type auto.

    Het is wel en niet vervelend 6de versnelling heeft niet altijd pit bij die snelheid.

    Alhoewel de 1.0 125pk van de zaak het prima doet bij 120 in de 6
     
  3. In mijn Renault ligt ook een 1.6 16v 100pk: 130 km/h = 3.750 tpm
    Ik zet de radio dan wat harder ;)
     
  4. Niemand?
     
  5. Mijn :focus2: 1.6 automaat draai bij 120Kmh 3000tpm.
    dat is net wat minder dan een handbak.
     
  6. De overbrengingsverhoudingen hebben invloed, want bij mijn Corolla E11 (6 versnellingen) en Focus II (5 versnellingen) hebben zoals eerder geschreven in de hoogste versnelling bij 120 km/u een toerental van ongeveer 3200 tpm.

    De bandenmaat zal ook wel invloed hebben. Eerste had 185/65 R14 en tweede 205/50 R17.
     
  7. Nou zoals ik aangaf heb ik ook even gekeken.
    Maar mijn focus 1.6 100Pk rijd toch echt 2900/3000 toeren bij 100km/h vind dat wel erg hoog. zie de foto:P
    [​IMG]
    sorry voor de slechte kwaliteit maar rijden en foto's maken is niet mijn specialiteit :P
    [MENTION=9840]Mansie[/MENTION]
    mijn focus ''handbak'' draait meer toeren bij minder km/h ik zou 3000 toeren bij 120 inderdaad normaal vinden.
     
  8. #28 JW, 12 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2014
    Ford heeft bij sommige motoren bewust gekozen voor een versnellingsbakverhouding waarbij de motor relatief vrij veel toeren draait.

    De 1.6 Duratec benzinemotor (en al helemaal de 1.4) heeft relatief weinig vermogen voor een auto met het gewicht van de Focus 2. Om de auto dan toch nog enigszins te laten presteren is bewust gekozen voor een overbrengingsverhouding waarbij de motor veel toeren draait.


    Wanneer de motor minder toeren zou draaien wordt de auto hierdoor een stuk minder vlot. De motor heeft het dan een stuk zwaarder en kan moeite hebben met accelereren
     
  9. Zo te zien is het niet zo krom gedacht Bas:)
     
  10. Pak je een stift en schrijf je een 6 op je pook ;-)
     

  11. Of een plak plaatje. Mijn dochtertje heeft er nog wel eentje voor je.
    Mag je zelf een kleurtje kiezen :schater:
     
  12. En dan op de snelweg wil je hem in de zes zetten en dan zit je hem in de achteruit te stampen wat maar niet wil:mrgreen:
     
  13. Heb vanmorgen even opgelet op de zakelijke Focus.

    Deze loopt in zijn 6 bij 120 Km 2400 toeren das wel mooi rustig en hij wil nog voorruit ook als ik vermogen vraag.

    dit betreft een 1.0 125PK ecoboost motor.
     
  14. Henri, en bij 100 km/u? of ben je dan verplicht terug te schakelen naar z'n 5?
     
  15. In de :rs: ook ff opgelet, 5pitter met 6 bak.

    op de teller (in werkelijkheid rij ik dan ongeveer 72 op de GPS)
    80 in z'n 5= +/-2300 toeren
    80 in z'n 6= +/-1800 toeren

    120 in z'n 5 = +/-3300
    120 in z'n 6 = +/-2800

    ow en voor de liefhebber 180 in 6 = +/-4000 :mrgreen:
     
  16. S-max 2.5 doet 4900tpm bij 220km/h overigens, voelt als 140 km/h in mijn focus .:P
     
  17. Valt de bak van een ST170 niet te monteren op een Focus1 TDCi?
     
  18. Is dat niet dezelfde dan? Ik meen me te herinneren dat ze beiden de MTX75 hebben.
     
  19. St 170 is geen MTX.
     

Deel Deze Pagina