die bougies had ik nog wel herkend maar de rest en dan te bedenken dat je het nog allemaal kan monteren ook goed bezig
Vandaag weer lekker aan het knutselen geweest. Heb samen met kuga-rs een paar lpg-inspuit-pijpjes gemonteerd in een vers inlaatspruitstuk. Volgende stap is netjes in de kleur zetten en de pijpjes mooi afwerken.
[MENTION=551]dutchguy[/MENTION]: Netjes. Dit ken ik nog niet op deze manier met die buisjes, maar ik kan me goed voorstellen dat de LPG pas kort voor de eigenlijke verbranding in het inlaatkanaal komt, zoveel mogelijk zuurstof krijgt (minder weerstand in kanaal) en dus een nog betere verbranding. Met als resultaat iets meer vermogen en een mooier lopende motor op LPG. Ik kan het mis hebben, ik hoor het wel.
[Maai dutchguy het gras voor de voeten weg] Dit is de gedachte er achter... [/Maai dutchguy het gras voor de voeten weg]
Niet te vergeten de grotere diameter , deze komt overeen met de lpg injectoren. Ik verwacht ook een betere gasresponse omdat de gasdruk altijd boven spruitstukdruk ligt. Verder in het kanaal inspuiten zou dus theoretisch winst opleveren.
Zat ik er dus toch vrij dichtbij qua gedachte ivm het resultaat. Zolang je uiteindelijk maar tevreden bent met het resultaat, want daar gaat het om. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]: heb je er al eens over nagedacht een bak eronder te hangen, de overbrengingen zijn anders waardoor je een sportiever gedrag krijgt?
Geweldig ik heb het hele draadje in een keer uitgelezen! Respect voor wat je allemaal hebt gedaan aan je auto!
Ik ben me bewust van de verschillende tandwielverhoudingen tussen de ST en de Mondeo (en zo zijn er nog wel wat). Heb echter geen behoefte om iets te creƫren wat hij niet is (en niet zal worden). Dus nee, er komt geen andere bak onder de Mondeo
Waarom zou je een Mondeo het karakter van een ST willen meegeven? Zijn totaal verschillende auto`s, de Mondeo is met de 2.5T gewoon een snelle cruiser (alsnog kun je met de Mondeo ook hard boenderen), terwijl de ST echt als hot hatch in de markt is gezet. Wat ook een mooie bijkomstigheid is van de langere overbrenging van de Mondeobak, is dat deze op top ook harder loopt. En de vermogensafgifte is iig bij een niet al te heftig getunede motor ook geleidelijker en zou ik persoonlijk prettiger vinden. Hoe het beest van Lars na de transformatie rijdt, ben ik wel heel benieuwd na. Denk dat je dan juist blij bent met de langere overbrenging, het loopt er dan toch al makkelijker door.