1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niveau vloeistof stuurbekrachtiging

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SteenbergenP, 22 okt 2013.

  1. #1 SteenbergenP, 22 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2013
    ik keek vandaag even onder de kap en zag dat het niveau van mijn stuurbekractiging om MIN stond... is dit normaal of moet er wat bij..

    [​IMG][/URL][/IMG]

    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  2. Lijkt me het best dat je hem bijvult. bij mijn Focus 1 staat hij altijd op Max
     
  3. Wanneer de vloeistof warm wordt, dan stijgt het peil ook.
    Beter controleer je de stuurbekrachtigingsvloeistof wanneer de auto warm is.
     
  4. ok zal ik eens bekijken...maar bij een koude motor is dit niveau dus normaal?
     

  5. Zolang op min zit er nog genoeg in.
     
  6. Ben het er niet mee eens, dit niveau verschilt bij mij met een warme motor niks van een koude motor.
    Ben het ermee eens dat er theoretisch genoeg inzit, maar je buffer is weg.
     
  7. Zoal Marco al aangeeft hoort er wel degelijk verschil in nivo te zitten bij koude of warme motor.
     
  8. maar moet ik nu bijvullen of zo laten?
     

  9. Meet het nou bij warme motor en kijk dan eens. Staat ie dan tussen min en max kun je het rustig zo laten, tenzij je voor je eigen gemoedsrust de vloeistoffen op max wil hebben.

    Maar vooralsnog zit er nog steeds genoeg in. Beneden minimum zit er te weinig in. Al komt dit bij de stuurbekrachtigingsvloeistof niet direct heel nauw.
     
  10. ok bedankt :thumbs: zal vanavond direct controleren
     
  11. Interessanter lijkt me dat het niveau bij een zelfde toestand van de motor (bijv altijd koud) niet varieert. Normaal hoef je dit namelijk nagenoeg nooit bij te vullen, misschien 1 keer in het leven v.d. auto.
     
  12. Stuurbekrachtigingsvloeistof moet wel vaker bijgevuld worden bij de focus.
    De stuurbekrachtigingspompen zweten nog al eens, maar ook het stuurhuis zelf kan wel wat zweten. Niks om je zorgen om te maken. Pas zodra het echt gaat lekken, dan moet je je enigszins zorgen maken.


    Edit: Jaaps: Een Focus II fase II uit 1998 bestaat niet. ;)
     
  13. [MENTION=13177]Silver[/MENTION] baron: dank voor de tip over mijn signature!
     
  14. :thumbs::mrgreen:
     
  15. toevallig zat ik net even in mijn handleiding van de auto te kijken en daar zag ik dit staan over het niveau van de stuurbekrachtiging.
    bij mij zit die op een koude motor bij de min lijn

    ik neem aan dat ik toch moet bijvullen omdat de handleiding dit aangeeft of zie ik het verkeerd?
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  16. De beschrijving en het plaatje spreken elkaar tegen. In koude toestand moet de vloeistof tussen min en Max staan. Wanneer de boel warm is moet de vloeistof op max staan.
     
  17. ok dus ik moet er wel wat bij doen zodat die ter hoogte van COLD komt te staan en zal nog even checken bij een warme motor
     
  18. Deze moet bij koude motor gewoon op maximaal staan, als de motor warm word komt deze er heel iets boven dat is normaal. Dit is ook bij koelvloeistof zo, bij koude motor op Maximaal bij warme motor iets erboven.
     
  19. Nicky wat is dan volgens jouw de betekenis van de "Cold" aanduiding?
     
  20. Lijkt mij dat die gewoon op het niveau tot het woord cold moet staan. Ford handleidingen spreken zich wel eens vaker tegen. Al maar te zwijgen over sommige werkplaatshandleidingen.
     

Deel Deze Pagina