1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk 60 mm gasklep 2.0 benzine

Discussie in 'Performance' gestart door Pollie, 28 jun 2013.

  1. Klinkt als een leuk beurtje. Injector cleaner zeg je dat je voor het gasklephuis hebt gebruikt?
     
  2. Injector cleaner doe je in de tank. Hier gaat het om intake clearner Ik heb het een maand terug ook gedaan, luchtfilterhuis afgekoppeld en het spul erin gespoten. Een paar minuten laten weken en dan starten. De hele straat stond vol met rook! :oops:
    Gelukkig was het overdag en was er bijna niemand thuis. :lol:
     
  3. Rook? Omdat je allerlei delen losweekt met dat spul?
     
  4. Omdat je een reinigende goedje in het luchtinlaattraject spuit.
    Het ziet er dan ongeveer zo uit...
    [YOUTUBE]coZVpNdJfkw[/YOUTUBE]
     
  5. Roken deed ie wel inderdaad maar vond het toch meevallen..
    de stank was erger!
     
  6. bij peugeot doe ik regelmatig intake cleaner gebruiken
    dit ivm er vuil afzet op de inlaat kleppen
    dit komt omdat de thp (bij ford de ecoboost)
    direct ingespoten benzine is. deze spuit hij in de cilinder dus niet meer langs de inlaat klep
    nu is het zo dat thp vaak de ketting van tijd gaat (graad of 2 a 3) hierdoor snap je dat de klep anders open staat en dus ook de benzinedamp die in de zuiger is ingespoten op de inlaatklep afzet

    dit moeten we reinigen door 2 flesjes a 60euro in de inlaat te spuiten
    echter daar is het bij warme motor 2500rpm draaien en houden (handbak is begrenst in zijn achterruit op 2500rpm dus achterruit en dan volgas)
    als de ene leeg is dan 15 tot max 30 min wachten en andere flesje

    ene keer is het zoals in het filmpje andere keer zie je nauwlijks rook eruit komen. tevens zie je het vuil op de straat ene keer heel goed andere keer valt het mee
     
  7. :mrgreen: dat heb je ook met Mitsubishi intake cleaner voor de GDi motoren,
    dus ook de direct ingespoten benzine motoren, en die roken ook zo erg,
    vond het altijd vermakelijk omdat te doen, wil het ook nog eens doen met
    de 2.0i...eens zien of dat ook nog vooruitgang boekt:schater:
     
  8. heb laatst via mijn gaten waar de injectoren in zitten naar me kleppen gekeken van de motor
    en kan zeggen heb nooit zulke schone kleppen gezien, je ziet alleen metaal
    die van de thp van peugeot is dan duidelijk niet

    dus echt winst denk het niet. grote voordeel van benzinemotoren is dat het schoner is dan diesel, daar roet alles dicht

    het is wel zo dat de egr wel problemen kan geven meet het vuil dat het af zal zetten. dus je inlaatspruitstuk zelf zal er voornamelijk profijt van hebben en de motor zelf niet direct
     
  9. nee, begrijp ik, is ook alleen maar een inlaattraject reiniger, dus dat komt wel
    goed :mrgreen:
     
  10. Laat het even weten als je dit doet en of het echt veel uitmaakt. Dan doe ik het namelijk zelf graag ook. Alleen een locatie vinden!
     

Deel Deze Pagina