1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk 60 mm gasklep 2.0 benzine

Discussie in 'Performance' gestart door Pollie, 28 jun 2013.

  1. Verklaren kan ik het niet, omdat ik in het verleden al diverse meningen hierover gelezen heb die beide plausibel klinken. Het is soms moeilijk om van het koren het kaf te scheiden ;) :)
     
  2. Dat vroeg ik me gisteren ook af, ik ga er vanuit dat ze de rest hebben uitgesloten maar daar is niet over gesproken dus weet ik het niet zeker.
    Wellicht dat ik morgen nog even langs de dealer ga om dat verder uit te vragen, kan ik meteen een check laten doen voor de pcm updates.
     
  3. #23 Pollie, 30 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2013
    ik zal hier voor de duidelijkheid eventjes het hele verhaal plaatsen.
    de auto heeft zo af en toe moeite om te starten, dan gooit hij hem wel rond maar slaat hij niet aan. (dealer zegt een bekend probleem).
    contact uit en weer aan en hij start (vaak wel nodig om een beetje gas te geven). vaak geeft hij kort na dit probleem tijdens het rijden een storing/snelheidslimiet modus), auto begint dan ook te stotteren en heeft geen vermogen meer.
    Normaal gesproken lost het uitzetten en opnieuw starten dit probleem op, echter kwam het nu 3x in korte tijd terug. Vandaar dat ik naar de dealer ben geweest en de uitdraai hebben jullie al gezien.
    Vandaag is overigens na een ritje het motorlampje weer uit gegaan.

    Nog een punt..
    Ik heb al best wat gelezen en nu viel mij ineens iets op toen ik onder de kap aan het kijken was. Waar de meeste gasklephuizen geen aansluiting hebben voor koelwater heeft de mijne dat wel.
    Fijn is dat, goed voor de inlaat toch.. van die lekker warme vloeistof erdoor..
    Hier even 2 fototjes van mijn gasklep:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Die slang heb ik er niet aan zitten. 2006-12 Focus Rally Edition.
     
  5. ik heb volgens mij nog geen 1 originele gezien met deze 2 aansluitingen..
    alleen bij de 60mm van de amerikaanse fusion versie en die van de s-max en mondeo 2.3..
     
  6. Het getoonde 55mm gasklephuis is een ouder model en heeft finis code 1330253.
     
  7. aah, oud beestje dus..
    maar ik neem aan dat ik die koelleidingen gewoon kan afdoppen toch?
    lijkt me ook wel aan te raden aangezien het nieuwe type ze niet heeft en we willen tenslotte dat de inlaatlucht zo koel mogelijk is.
     
  8. Of het afgedopt kan worden, weet ik niet. Dit moet wel bekend zijn om bijvoorbeeld het nieuwere model 55mm gasklephuis (finis 1537636) of het 60mm gasklephuis (finis 1556736) te kunnen plaatsen.
     
  9. Heb net even in de schuur gezocht naar mijn originele, maar die heeft ook geen
    koelaansluiting erop zitten (2008)
     
  10. #30 Pollie, 30 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2013
    haha, ok die vraag heb ik je zojuist gesteld via pm.
    Is hier iemand die kan vertellen of ik zomaar het nieuwe type kan monteren (dus gewoon 55mm maar dan zonder "koel" aansluitingen)?
    Of dat ik bij mijn huidige deze leidingen kan afdoppen?

    Ik ga morgen sowieso even bij de dealer langs om nog even over de uitdraai te praten en het uitsluiten van de andere mogelijke oorzaken.
    Daarnaast kunnen hun mij wellicht ook antwoord geven op de bovenstaande vraag.. (ik zie nu dat de dealer zelf het nieuwe type 55mm gasklep opgegeven heeft om evt te bestellen voor mijn auto)

    het 60mm huis zet ik waarschijnlijk uit mijn hoofd, teveel onzekerheid of het wel gaat werken. daarnaast moet ik ook wel wat winst kunnen boeken met het aanpassen van de pijp gasklephuis->luchtfilterhuis en de resonantiebox.
    daarnaast zou ik graag de leidingen afdoppen om het huis zo koel mogelijk te houden mocht deze gasklep nog goed genoeg zijn.
     
  11. net terug van de dealer, helaas vergeten te vragen of de pcm de laatste update heeft.. tja, tis nog vroeg he..
    hun mening: ze kunnen niet nagaan of het de pcm is die het probleem veroorzaakt en schijnbaar is in 99% van de gevallen de gasklep de boosdoener.
    maar op dit moment is de storing weg dus dat wil ik sowieso even afwachten.

    over de koelleidingen: dit is puur een verwarming voor het gasklephuis, in theorie (als het nieuwe type gasklephuis zou passen) kun je deze gewoon monteren en de leidingen afdoppen. iets wat ik met mijn gasklep ook wil doen.
    hoewel ik dan op de standaard 55mm blijf (vind het risico te groot om een 60mm exemplaar te proberen) moet ik toch wel wat verbeteringen aan kunnen brengen door het afdoppen en de aanpassing van de resonantiebox (lees verwijderen) en de leiding tussen gasklep/luchtfilter. (met dank aan Denz voor zijn iedeeen).

    ik ben benieuwd, eerst een weekje op vakantie..
     
  12. Is er nu al een onderdeel gevonden om van luchtfilterhuis naar gasklep te gaan?
    Zo een bestel nummer?
    Enne dat afdoppen staat in Denz zijn topic? Voordeel? Meer geluid?
     
  13. @ pollie woont er niet iemand in de buurt om een 55mm eerst te testen. Van iemand die60mm erop heeft zitten....
     
  14. geen idee, tot op heden geen problemen meer gehad dus ik wil de boel eerst een keer goed reinigen en aanpassen en dan zie ik wel verder.
    ik wil op zich best nog eens een 60mm proberen maar dan wel een 2de hands, nieuw kost me teveel geld met teveel risico dat het niet functioneert zoals het moet.

    wat bedoel je met afdoppen? hetgeen wat ik ga afdoppen is de koelvloeistofleidingen op het gasklephuis. voordeel? er stroomt geen vloeistof van 90 graden meer door het huis waardoor je gasklephuis en daarmee de inlaatlucht koeler blijft. (theoretisch)
    (deze leidingen zitten alleen op de eerste uitgaves van het 55mm gasklephuis)

    het onderdeel wat ik ga bestellen als slang voor gasklephuis naar luchtfilter is eigenlijk hetzelfde als die van denz. 45 graden bocht met beenlengte van 12cm ongeveer meen ik.
    je kunt ze ook op maat laten maken (35 graden meen ik volgens denz) maar dan ben je al gauw bijna 2x zoveel kwijt.

    en dan wil ik net als denz de resonantiebox nog verwijderen en aanpassen.
    dat zou theoretisch gezien weer wat weerstand weg moeten halen en wellicht iets meer geluid geven.
     
  15. Wat is het idee geweest achter de koelvloeistof leiding door het gasklephuis?
    Ik zou hier niet vanuit gaan dat dit zonder na te denken zo is geproduceerd.
    Bovendien wil mijn gaskleppenhuis best op temperatuur komen (zonder koelleiding), ik zou niet durfen zeggen dat het verwijderen van de koelleiding kwa temperatuur werkelijk een effect heeft.





    Overigens, Ik weet niet of jij weleens aa het gasklephuis hebt gevoeld, maar ik zou er niet vanuit
     
  16. Ik mis een stukje tekst volgens mij..

    ik heb bij de chefwerkplaats van de lokale Ford dealer navraag gedaan en die vertelde dat het puur ging om het verwarmen van het gasklephuis en dat het afgedopt mocht worden.
    De meeste 2 liters hebben de gemodificeerde versie zonder koelleidingen (het ford systeem geeft dit aan als fuel burn leidingen).

    Of de modificatie echt merkbaar is? geen idee, het is maar minimaal denk ik.
    Maar puur theoretisch gezien willen we graag lucht aanzuigen die zo koel mogelijk is, en ik heb het huis gevoeld na een ritje en het word echt warm (lees heet).
    overigens zal ik de in en uitgang gewoon weer met elkaar verbinden door een leiding want het zit in het koelcirquit. Na de gasklep gaat het rechtstreeks door naar een ander onderdeel.
    Zodoende kunnen we alles ook weer terug bouwen naar origineel mocht het problemen geven wat ik eerlijk gezegd niet verwacht.

    en nu eventjes wat onderdelen bestellen..
     
  17. [MENTION=8514]Pollie[/MENTION] Werkt alles nu weer naar behoren? Zag je verkooptopic staan.
     
  18. Ja, de auto loopt merkbaar beter en rustiger stationair.
    Storing is sindsdien ook niet meer terug gekomen.
    ik heb uiteindelijk het inlaatspruitstuk behandeld met 5in1power intake cleaner, het gasklephuis gereinigd, k&n filter gereinigd, luchtfilterbehuizing gereinigd (blaadjes/zand), schuim/filtertje carterontluchting gereinigd en 5in1power injector cleaner additief gebruikt.
     
  19. waar heb je dat filtertje mee gereinigd? (schijmpje, meen groen)
     
  20. met de carburateur/gasklep reiniger die ik had. schoonspuiten (met de spuitbus) en dan laten drogen.
     

Deel Deze Pagina