1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kan je benzineverbruik verlagen door middel van gebruik gaspedaal.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wurth, 25 jun 2013.

  1. Ik weet ook niet beter dan dat ze me zowel op school als bij autorijles geleerd hebben dat je bij afremmen op de motor geen brandstof verbruikt. Waarom zou een boordcomputer verbruik geven bij stationair en niet bij afremmen op de motor?
     
  2. Natuurlijk wordt er brandstof verbruikt het is alleen heel weinig. Dat de gemiddelde BC dit niet aangeeft heeft te maken met de eenheid waar de berekening in gedaan wordt, deze is bij de meeste L/Km. De nieuwere modellen kunnen naast deze weergave ook overschakelen op L/U. Bij een warme motor komt dat in mijn geval neer op 0,5 L/U ;)
     
  3. dus als je het contact zou uitzetten, zal de auto in dezelfde vertraging behouden? Of gaan er dan andere vreemde ongewenste dingen gebeuren?
     
  4. Of de auto net zo op de motor blijft afremmen weet ik niet. Wel raak je je rem- en waarschijnlijk stuurbekrachtiging kwijt, ook kans dat stuur in stuurslot schiet als je te ver de sleutel door draait.
     
  5. Ja, dat weet ik, maar ik vraag me af of het blok dan op dezelfde wijze blijft reageren.
     
  6. Bas, de motor zal op dezelfde wijze vertragen, en zit geen verschil in contact uit of aan. Verstandig is het niet maar dat is al beschreven.

    Ik heb wel en vraag aan Joost, Ik zou graag van Joost willen weten waar de brandstof vandaan komt als je gas loslaat. Ik heb diploma's van auto- en vrachtauto en mechanisatie monteur en heb geleerd dat bij diesels de plunjer wordt verdraaid als je gas los liet, daardoor krijgen de verstuivers geen brandstof meer. Tegenwoordig heb je geen brandstofopvoerpomp meer maar elektronische gestuurde verstuivers zowel bij benzine als bij diesel motoren. Als je van het gas gaat wordt de toevoer van brandstof afgesloten, hoe kan er dan toch nog brandstof worden ingespoten?. (niet het reinigen van een katalysator en/of roetfilter meegerekend)
     
  7. Bij gas los wil ik dat best geloven zolang de auto nog rolt, maar niemand gaat mij wijsmaken dat een stationair draaiende motor geen bandstof verbruikt. Gas los auto rolt dan geeft de BC 0 L/Km aan, Stationair veranderd de eenheid naar L/U en is er toch echt spraken van brandstof verbruik.

    Overigens is het een leuke discusie het levert volgens mij allemaal weinig verbetering in het verbruik op. Uitrollen bij het naderen van een verkeerslicht zal misschien op de lange, lange duur iets opleveren maar een bergje afrijden en dan op een verjaagdagsfeestje melden dat je iets gevonden hebt waardoor je minder vaak bij de pomp langs hoeft is natuurlijk een lachertje, je moet dat bergje immers wel eerst op :schater:

    Het nieuwe rijden concept is niet mijn ding. Het zal best leuk bedacht zijn en iemand die echt heel erg zijn/haar best wil doen kan misschien wat winnen maar werkbaar is het wat mij betreft allemaal niet, het verkeer van alle dag is immers geen testbaan met constante factoren. Ik heb mezelf wel eens getracht te overtuigen de adviezen te volgen maar man wat een saaie boel wordt dat auto rijden daardoor, nee dan maar wat vaker bij de Shell langs :mrgreen:

    Ik deel de mening van Dennis (DexterXL) mijn advies zou ook zijn wat langer doortrekken, niet als een dolle natuurlijk, dan de "het nieuwe rijden" geleerden ons doen laten geloven. Volgens mij levert dat meer op en maakt het auto rijden echt een stuk aangenamer en dat is in ieder geval voor mij het belangrijkste. En hé ik ben al een heel stuk braver geworden voorheen gemiddeld 1:7,8 nu 1:12,5 :D
     
  8. Het nieuwe rijden is in ieder geval ontzettend saai. Je moet al met van alles rekening houden, flitsers, zebra paden, fietsers , vrachtwagens enz .
    Uitrollen doe ik zoveel mogelijk maar ga dat eens echt beleven en je merkt dat je er intensief mee moet bezig zijn en of dat altijd even uitkomt ook zonder de mede weg gebruiker te irriteren tja . Rollen die boel en dan net daar achter zitten en het stoplicht missen kost mij geld .
     
  9. Beetje bezijden de discussie maar, stoplichten die je laten afremmen van 80 of 50 en pal voor je neus, als je bijna stil staat, op groen springen. Dat kost je geld!

    :censored: .. maar dat erbuiten. Zelf doe ik het nieuwe rijden altijd naar mijn werk toe. Terug naar huis lukt het echter nooit.
     

Deel Deze Pagina