1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Inhouden vermogen. UPDATE

Discussie in 'Performance' gestart door Roland, 13 jun 2013.

  1. [MENTION=8915]prince[/MENTION] heb jij al eens laten kijken naar de correctiewaarden van de verstuivers?
    Met een km stand van 290.000 is het niet vreemd dat je verstuivers de problemen veroorzaken.
     
  2. Nee, dit heb ik nog niet laten doen. Ik wil eerst Forte diesel reiniger proberen deze week en dan kijk ik even verder. Mijn portemonnee laat het nl niet toe op het moment :(
    Daarna ga ik ook nog tweetakt olie bij de diesel doen om te kijken of dit verbetering geeft.

    Thx
     
  3. Ik denk niet dat 2taktolie bij de diesel in een goed idee is. Mochten de verstuivers al wat problemen hebben denk ik dat de extra olie alleen maar de boel verergerd.
     
  4. :ontopic: Vanavond even meegereden met Roland. Ik hoop voor m dat het kaboutertjes zijn die stiekem aan de bumper trekken, maar het voelde toch anders:nocheer:
     
  5. Auto staat weer in Oudehaske. Hopen dat ze morgen het probleem daar kunnen vinden.
    Zal later vandaag nog even filmpje posten. Auto begint namelijk ook enorm te roken wanneer de auto koud is. Geallieerden zouden blij geweest zijn wanneer ik met me focus door het slagveld geracet zou hebben.

    Ze denken nu aan een onvolledige verbranding voor verkeerde lucht toevoer. Wellicht dat de luchtmassameter stuk is?

    Groet,
    Roland
     
  6. Zou kunnen, maar ik weet dat hij dan echt inhoudt in plaats van schokken.
     
  7. Nou eindelijk de auto weer terug. Ze hebben eerst alle sensoren aan boord maar eens gecontroleerd. Deze bleken allemaal nog goed te werken. Vervolgens hebben ze de injectoren weer gecontroleerd. Hiervan bleek een opnieuw beschadigd te zijn. Daarom zijn ze gaan kijken naar wat daarvan de oorzaak kon zijn. Al gauw bleek het te gaan om de brandstofpomp.
    Deze is nu gereviseerd en werkt weer naar behoren.

    -Het schokken is nu helemaal weg;
    -trekt in een vloeiende lijn op;
    -lijkt ook een stuk zuiniger te lopen.

    Hoop dat het nu helemaal voorbij is.
    Ik houd jullie op de hoogte en zal voor eind van dit jaar nog even een update plaatsen.
     
  8. mooi dat het opgelost is :D
     
  9. Hoi,

    Bijmij lijkt het probleem te zijn opgeloste door de Forte Fuel Conditioner, want ik rij nu al vier weken zonder te stotteren.
    Ik ga er dus vanuit dat dit het probleem heeft verholpen:)
     

  10. Ik moet zeggen dat ik dit er dus ook elke 4 tank beurten bij doe.

    Geen idee waarom, maar ik deed dit bij mijn vorige diesels ook zo nu en dan door.
     
  11. Nou daar ben ik weer...

    Het wordt weer kouder, en dus komen de problemen weer bij koude start.
    Wat heb ik allemaal al gedaan/laten doen:
    -turbo vervangen;
    -injectoren vervangen;
    -brandstofpomp vervangen;
    -brandstof filter vervangen;
    -brandstof systeem gereinigd;
    -tank nu v-power diesel;
    -egr afgedopt;
    -turboslangen en intercoolerslangen gecontroleerd/vervangen;
    -nokkenassensor en luchtmassameter uitgewisseld;
    -krukassensor dichter naar vliegwiel geschoven;
    -stekkers ingespoten met contactspray;
    -cilinderkop temperatuursensor los gehaald in de hoop dat deze de "automatische choke" verkeerd aanstuurt.

    Al het bovenstaande heeft niet geholpen.
    Is er iemand die enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen?
    *Het is dus zo dat hij het alleen bij koude start doet, na een minuut of 5-10 is het probleem opgelost.

    Groet Roland
     
  12. Weer schokken bij koude motor?
    Ik heb een dikke maand geleden de stekker voor de verstuivers verrot gehad. Daardoor ging hij op 3 cilinders lopen. Bij koude motor liep hij echt rottig, bij warmere motor deden alle 4 de cilinders weer mee, maar niet helemaal van harte. Ze kwamen er bij de dealer achter toen ze hem aan de datalogger hadden hangen.
     
  13. #53 Roland, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2014
    ok... zou een optie kunnen zijn. Maar wat is dan de reden dat ie wel meedoet als ie warm is?
    Misschien contact spray een optie?
     
  14. Ik vermoed dat als de boel warmer is het een beetje uitzet en daardoor toch nog contact maakt. Verder heb ik geen idee.
     
  15. Nou auto is nog even weer bij Dieseltech geweest voor een check... alles wat betreft het inspuit gedeelte is helemaal goed...
    Zelf zag ik nog een kleine lekkage van achter de krukaspoelie. Deze keerring heb ik nog even vervangen. Uiteraard verhelpt dat het probleem ook niet.

    Ik heb het idee dat het wel eens een softwarematig probleem kan zijn... heeft iemand hier ervaring mee?
     
  16. Ben je ooit bij een Ford dealer geweest om te kijken of de nieuwste/laatste software in je pcm zit? Er zijn namelijk updates geweest voor koudestart problemen.
    Verder bestaat er een servicebrief over de nokkenas sensor; modellen van voor 2004 werkt die sensor op 5 volt. Later is dit gewijzigd naar 12 volt.
    Er is een klein kabelboompje gemaakt om dit achteraf te doen.
    Verder controleren of de nokkenas sensor grijs van kleur is en de stekker ook.
    Is een van beide zwart? Dan zul die dat deel moeten vervangen.
     

Deel Deze Pagina