1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Inhouden vermogen. UPDATE

Discussie in 'Performance' gestart door Roland, 13 jun 2013.

  1. mooi man.... er zitten me ook wel een partij van die rot slangetjes op de 1.8 tdci.. niet te zuinig... en dan kan idd 1 zo'n rotslangetje voor verschikkelijk veel gezeik zorgen.

    hoe dan ook erg mooi dat het opgelost is en dat je het deelt.
     
  2. Wie had dat gedacht ? Goed gezocht in ieder geval ! :)
     
  3. Probleem leek opgelost, ook hele tijd geen problemen gehad op een klein "hikje" in derde versnelling na.

    Ik heb een vacuumpomp op alle slangen gehad die te maken hebben met de vacuumregelkleppen. Daar kan het probleem volgens mij niet inzitten.

    Begin nu toch echt aan de injectoren te denken. Deze had ik al een keer getest maar dan alleen de retour. Dat was goed maar denk dat er misschien tijdens de inspuiting zelf iets niet helemaal goed gaat.

    Wat heb ik inmiddels gedaan:
    -egr afgedopt. (geen verschil dus weer weggehaald)
    -vacuum gecontroleerd en dus een van de koppelingen vervangen
    -retour van injectoren gecontroleerd
    -airco radiator vervangen (zat een gat in waardoor airco pomp steeds aan en uit sloeg wat ook vermindering van vermogen als gevolg heeft)


    Is er iemand die weet waar ik in de buurt van Assen mijn injectoren kan laten testen/reviseren?

    Alvast bedankt,
    Roland
     
  4. Gister achter gekomen dat de koppeling van vacuumslang op vacuumpomp lekt. Strax kijken of het systeem wel voldoende vacuum zuigt.
    Weer iemand wat die waarde zou moeten zijn?
    Mocht ik m moeten vervangen... Heeft iemand hir op t forum nog een liggen?

    Groet Roland
     
  5. Is het misschien handig de rest van het vacuum systeem ook even na te kijken?
     
  6. #26 Roland, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2013
    Uiteraard ga ik ook doen. Maar t lijkt echt uit de pomp zelf te komen vandaar dus maar alvast de vraag ;-p
     
  7. Nou finaly... Problem solved!!
    4 nieuwe injectoren en nieuwe drukverdeler later...
    schade €950,-

    Met dank aan DIESELTECH Oudehaske
     
  8. Dus toch de verstuivers. Aan het bedrag te zien zijn het revisie onderdelen:)
     
  9. Probleem leek opgelost. Maar na tijdje gereden te hebben heb ik weer problemen.
    Probleem is dus nog steeds niet opgelost. In eerste instantie bleek dat de nokkenas sensor los zat... (hoe dat kan??). Probleem leek weer opgelost, maar nu hapert ie weer.

    Kan 't met vocht te maken hebben?
    Wordt echt niet goed van dit probleem... Zo'n fijne wagen maar dit is echt frustrerend aan t worden
     
  10. Ik herinner me van mijn vorige Focus, ook een 1.8 TDCi, dat die op het laatst ook haperde. Was alleen bij koude motor. Bij de dealer werd me verteld dat dat veroorzaakt werd door de koppeling die versleten zou zijn.
    Hoewel ik moet zeggen dat de koppeling in mijn huidige Focus heel andere klachten gaf toen.
     
  11. Vandaag bij Ford langs geweest. Samen met monteur testrit gemaakt. Even gekeken of ik het haperen weer voor elkaar kon krijgen. Hij kon niet meteen vaststellen wat het probleem was. Hij dacht niet aan de software van de computer... Ik had het idee dat het misschien verstandig was om deze eens te updaten... De monteur stelde voor om de gloeispiralen te laten vervangen, aangezien deze tijdens de opwarmfase nog meegloeien.
    Had zelf tijdje terug al 1 vervangen omdat die stuk bleek te zijn. Monteur gaf aan dat het handiger is om ze meteen alle 4 te vervangen.
    Bij deze dus nog 3 nieuwe besteld. Deze plaats ik er morgen in. Hopen dat het dan een keer ophoudt.
    Hou jullie op de hoogte.

    @ rfknol: Kan me niet voorstellen dat de platen versleten zouden zijn aangezien hij m heel mooi pakt. Daarnaast doet ie het niet wanneer ik lange afstanden rijd en dus de motor goed warm is.
     
  12. Zit er niet een remklauw vast?
     
  13. Doet hij het alleen bij koude motor dan?
     
  14. #34 Roland, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2013
    @ dutchguy: Remklauwen zitten niet was. Ik kan t haperen ook "triggeren" als hij eenmaal begint te haperen (weet dan precies wanneer hij hapert).
    @ rfknol: Hij doet het alleen bij koude motor inderdaad

    Heb nu nieuwe gloeipluggen geplaatst. Hierdoor is uiteraard het probleem NIET verholpen.

    Iemand nog opties?
    vind het niet erg op geld uit te geven voor me auto... maar als het niets oplost wordt t een duur geintje... :S
     
  15. Hoe trigger je het dan?
     
  16. Op een gegeven moment begint ie dan in te houden en wat te trillen. Dan door gaspedaal precies in die stand te houden dan blijft ie het doen. Als ik vervolgens gas bij geef is t probleem weer weg.
    Ik ga nog even filmpje toevoegen. Dan zie je ook dat de naald van de toerenteller zoekt.
     
  17. [YOUTUBE]http://youtu.be/taEho4RTSOc[/YOUTUBE]
     
  18. [YOUTUBE]taEho4RTSOc[/YOUTUBE]

    Er stond iets te veel in de link ;)
     
  19. Dat klinkt niet fijn, zal ook niet er goed zijn voor je dmv.
    Doet me toch denken aan slechte inspuiting. Misschien voor de zekerheid eens bij een dealer langs en de correctiewaarden van de verstuivers laten controleren? Ik weet dat je de verstuivers hebt laten vervangen, maar je zou niet de eerste zijn met een (of meer) slechte verstuiver.
     
  20. Hoi,

    Ik heb met veel interesse je verhaal doorgelezen. IK heb dus dezelfde symptonen.. Ook niet altijd en vooral merkbaar als hij koud is. Warm wordt het iets beter, maar blijft hij het ook wel doen. Ik had ook min gaspedaal in verdacht, maar deze leek goed te zijn:

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=35956

    Ik heb evt mijn DMV of injektoren ook als verdacht, maar weet ook niet hoe ik nu verder moet gaan...

    Ik heb gelukkig nog geen kosten gemaakt en hoop vooral voor jou dat het niet teveel geld meer gaat kosten!!!

    Ik ben ook nog druk heen en weer op Duitse fora om uit te vinden of daar miss een oplossing te vinden is,

    Suc6
     

Deel Deze Pagina