1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Motor stotterd bij constant toerental

Discussie in 'Performance' gestart door emiletelkamp, 21 mei 2013.

  1. Ik hoor hem wat beter sinds het k&n filter, maar normaal hoor je hem eigenlijk alleen maar als je hoog (3000+) in de toeren zit.
     
  2. Geen garantie, zo meenemen. Tijdens testrit ook nergens last van gehad. Vanavond computer ophalen en aankoppelen. Turbo hoor je trouwens echt op toeren komen bij 2300-2400rpm en als je het bad los laat hoor je hem druk weg laten lopen. Weet zo niet hoe ik het anders uit moet leggen. Als ik er zelf niet uit kom iemand hier de middelen om te controleren en klaar te maken tegen vergoeding?
     
  3. Dus je hoort een soort gesis? Of de turbo die langzaam in toeren terugvalt? Dat laatste is normaal.
     
  4. Het is geen gesis, zal even kijken of ik het kan opnemen zonder teveel windgeruis. Zat ook te denken aan de vacuumpomp die de variabele turbo aanstuurt, misschien dat die geen goede vacuum houdt waardoor de turbo op toeren verschillende druk geeft?
     
  5. #25 emiletelkamp, 24 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2013
    Nou, computer aangesloten, geen foutcodes.
    Heb wel een flesje diesel reiniger van Wynn's in de tank gegooid, daarna even flink wat kilometers gemaakt op de snelweg. Heb het idee dat het voor het vermogen zeker heeft geholpen.

    Alleen is het stoten nog aanwezig, op de snelweg geen last van, maar voorzichtig optrekken in zijn 2 bijvoorbeeld stoot hij, geef ik vol gas, sputtert hij heel even een schiet er vandoor. Gezien ik wel vermogen heb krijg ik het idee dat er ergens een lek in een slang zit waar hij vals lucht aanzuigt? Voornamelijk bij de egr ergens want hij doet het alleen bij deellast.. moeilijk, iemand nog tips?
     
  6. Wynn's zit kerosine bij in, vandaar dat hij nu beter loopt:)
    Ik zou best wel willen helpen, maar ik ben dit weekend bezig met verhuizen dus dat gaat even niet.
     
  7. Even de Map en maf sensor reinigen wellicht?
     
  8. Hey,

    Vandaag toch even weer gekeken of er foutcodes in de computer waren opgeslagen en ja hoor, heb nu de P2263.

    Uitleg erbij van Torque:

    TypePowertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE ControlledDescriptionTurbocharger/Supercharger Boost System Performance

    Dit is dus lekker breed, van MAF sensor tot vacuumslang tot turboslang en vacuumpomp.

    Iemand die me iets in de goede richting kan wijzen?
     
  9. Net weer gekeken en de melding staat nu niet meer in de computer. Wel heb ik onder het rijden gekeken hoeveel bar druk de turbo levert, hij zit op 0.4 bar, dit kan niet kloppen toch? Ik snap er niets van en van turbo motoren heb ik geen kaas gegeten...
     
  10. Deze code krijg je als de verstelling van de turbo-geometrie niet werkt.

    Controleren of er geen vacuumprobleem is, lekkage, slang kapot o.i.d.
    Vervolgens met een vacuumpompje kijken of de turbo versteld.
    Als alles goed is zal het regelklepje defect zijn.
    Deze zitten bovenop (Focus 1 toch?)
     
  11. Daar heb ik allemaal geen kaas van gegeten helaas. Dit zou wel kunnen verklaren waarom ik weinig vermogen heb in het lage toeren bereik..

    Is er iemand die in de buurt woont die me hiermee kan helpen?
     
  12. Niet echt in de buurt maar ik wil eventueel wel een keer (komen) kijken.
     
  13. hoeveel km heeft ie nu eigenlijk gelopen? is dit wat hoger dan is het mogelijk dat het schoepen verstelling gebeuren wat stoever gaat dan hoort hetzij niet meer verstelt. deels denk ik ook deze richting op want als ik jouw zo hoor dan bouwt ie ook de turbo druk ERG laat op.... bij 2000 toeren moet je toch echt wel VOLLE druk hebben.... volgens mij bij een ongechipte ook al wel bij 1700 a 1800 toeren.... bij mijng echipte is dat al zo rond de 1500 a 1600 toeren. vriend van me had het bij zijn seat toledo met 1.9 tdi met variabele geometrie turbo dat het spulletje ook wat stroef liep, ook wat schokkerig e.d. schoon laten maken bij van vught tuning en NERGENS meer last van. wil natuurlijk niet zeggend at dit het is.....

    ik hoor mijn turbo praktisch niet op toeren komen of blazen tijdens gas geven, wel hoor ik m wat lucht dumpen als ik het gas wat los laat.....
     
  14. #34 emiletelkamp, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2013
    De auto heeft 267000 gelopen.

    Ik zou het allemaal niet meer weten, ben nu al dingen aan het testen om dingen uit te sluiten.
    Heb dit weekend een andere intercooler en turboslangen gemonteerd. Dit mocht alleen niet baten. Heb het hendeltje van de variabele turbo ook al bewogen en gaat heel soepel, haast te soepel, voel geen weerstand behalve van de veer.
    Het gebrek aan vermogen staat alleen los van het stotteren bij constant toerental, want dit gebeurt pas als hij normale werktemperatuur heeft bereikt.

    Tijdens stationair gas geven beweegt hij wel een beetje, niet volop, kan dit kloppen?

    Ik word er onderhand flauw van en sta bijna op het punt om de auto weg te brengen, want foutcodes is ook 1 grote ramp, na flink stuk rijden een foutmelding van het turbo circuit (P2263) en de andere keer een foutmelding dat er niet genoeg uitlaatgassen worden gecirculeerd door de egr terwijl ik die weer open heb een alles heb gereset in de ecu.

    Hoop gewoon niet op een kapotte turbo, want de auto rookt ook totaal niet terwijl dat wel zo is met een kapotte turbo toch?
    Turbo revisie is ook niet goedkoop..
     
  15. Wat is het verbruik? En wat voor wegen rij je meestal?
    Misschien dat je aan nieuwe verstuivers toe bent?
     
  16. Auto is bij een monteur geweest, hij trekt geen goede vacuĆ¼m voor de turbo. Defecte turbo regelklep. JP had nog liggen, die zijn nu onderweg en dan morgen monteren.

    Maar nu is deze bijna klaar, gaat de brandstofpomp van de pepper kapot.
     
  17. Hey allemaal,

    De turbo regelklep was de boosdoener, nu hoor ik de turbo niet meer zo hard fluiten en heb onderin ook vermogen! Wilde dit even met jullie delen.
    Ook tijdens constant gas op normale toeren geen stotteren meer, door de defecte klep werkte de turbo half op deellast en vandaar het schokken.
     
  18. vorig jaar liep mijn turboregelklep ook op z'n eind maar ik heb nooit last van fluiten of stotteren gehad......
    wel miste ik onderin vermogen en kwam de turbo pas laat in (rond de 2100/2300 toeren)
    maar ik heb dan ook een :focus2: 1.6 :tdci:
     
  19. Da s ook een heel andere motor. Bij mij kwam de turbo pas bij 2300-2500 en dan langzaam opbouwend.
     
  20. Kijk eens naar je luchtmassameter, de mijn deed dat ook en ik miste gewoon de draad van de maf sensor...
     

Deel Deze Pagina