1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

welke ijskrabber gebruik jij?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door R@ymond, 28 okt 2012.

  1. Geen heb een garage :rock:
     
  2. Ja, wij ook..alleen op kantoor niet.. En heel soms sta je daar dan toch te krabben.
     
  3. momenteel gebruik ik deze:

    [​IMG]

    Maar ook in die rij heb ik mijn ramen ijsvrij gemaakt met Dire Straits, Guns 'n Roses en zelfs met Ilse de Lange. Als Eddy en vrienden het niet meer trekken, dan ligt er nog een TriggerFinger klaar...
     
  4. Maar is dat dan ijsvrij maken, of gewoon de ruiten er uit blazen met muziek?:cool:
    [YOUTUBE]v0cOIBu-vqo[/YOUTUBE]
     
  5. Ik gebruik een plaatje hard PVC (waar ze ook regenpijpen van maken), gaat supersnel, ook voor een dikkere ijslaag, wel handschoenen aan doen, want er zit niet een mooi randje aan, dus veel ijsrestjes belanden op je vingers.
    Een goede krabber vind ik wel belangrijk, zeker omdat ik ook altijd de auto van mijn vriendin even schoonkrab voordat ik naar mijn werk ga.
     
  6. Bij Ford hebben ze zelfs een hoes voor over je auto

    Wie laat nu zo zijn ruit barsten, ze krijgen ze daar waarschijnlijk gratis
     
  7. Ik heb deze

    [​IMG]

    Heb je ook nooit meer last van sterrentjes in je ruit.....:schater:
     
  8. Beide privé auto's staan droog achter slot en grendel :thumbs:
    en zeldzaam dat mijn vrouw op haar werk moet krabben.
    De bedrijfsauto is een ander verhaal, iets met 1 1/2 liter water van 45graden
    heb alleen een voorruit en 2 zijruiten, dus zo klaar;)
     
  9. ik heb ook geen ijskrabber nodig , de mijne staat altijd in de schuur ! ik heb er wel een eenvoudige ijskrabber in liggen voor het geval dat!
     
  10. heb lekkere ruitverwarming, aan achter en voorzijde. en dat werkt erg goed. Mocht het heeel dik zitten dan heb ik dit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Denk alleen dat dit krabbertje niet geschikt is voor bovenstaande ijssituatie
     
  11. ik kende iemand die ook eens warm water over zijn bevroren voorraam gooide, waarna hij meteen door kon naar carglass, voor een nieuw raam, aangezien die scheur niet meer te repareren was... DUS PAS OP!!
     
  12. De buurman hier komt ook elke ochtend met de waterkoker naar buiten en doet dit al jaren.... Zit nog steeds te wachtten tot het een keer mis gaat. Echter tot op heden nog niet gebeurd.
     
  13. Mijn baas gooit naar eigen zeggen ook al 30 jaar lang heet water over zijn ruiten, en nog nooit is het mis gegaan.

    Ik zet meestal 1,5 liter koffie voordat ik weg ga. 1 bakkie drink ik op, de rest gooi ik over de voorruit. Ontdooit prima, en je hebt onderweg een heerlijke koffielucht in de auto.
     
  14. Waarom kun je je daar niet in vinden als ik vragen mag?
    Bij een koude motor (en dus al helemaal op een koude wintermorgen) is de olie die het binnenste van de motor moet smeren dik en is na uren stilstaan helemaal naar beneden gezakt.
    Pas bij een warme motor kan de olie z'n werk goed gaan doen (er voor zorgen dat er zo min mogelijk wrijving ontstaat tussen de bewegende delen) want dan wordt deze door de hele motor gepompt en dát gebeurt pas goed en véél sneller als de auto gaat rijden.
    Het is dus gewoon beter voor de levensduur van de motor om pas te starten als je ook daadwerkelijk vertrekt ipv dit al te doen voor je gaat krabben en wat al niet meer.

    En met alle respect: volgens mij hoef je geen automonteur te zijn om dit te kunnen bedenken :mrgreen:
     
  15. Toch weet ik uit eigen ervaring dat de motor het wel prettig vind heel even te wachten met wegrijden als het koud is. Voornamelijk de diesels nagelen aardig als ze net gestart zijn. Ik wacht altijd met wegrijden tot hij wat tot rust is gekomen.
     

  16. En hebben dan ook een blauwe walm......Tijd voor een nieuwe zou ik zeggen:schater:
     
  17. ik ben geen monteur, maar maakt het uit of de motor in zijn vrij draait of in een versnelling? De cilinders gaan evengoed op en neer toch? Dus stilstaan of rijden lijkt me enigsinds hetzelfde. Alleen als je rijdt meer krachten op de delen, wat weer eerder slijtage maakt lijkt me. Dus dan stationair weer handiger, of niet?
     
  18. Lijkt me alleszins beter die ruiten vrij te hebben met opwarmen met stationair draaien dan door gaatjes van 10cm koekeloeren.
     
  19. idee van Gertjan. :rock::schater:

    [​IMG]
     
  20. Ik gebruik een groene... :)
     

Deel Deze Pagina