welke ijskrabber gebruik jij?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door R@ymond, 28 okt 2012.

  1. De koude nachten komen er weer aan en dat betekend ruiten krabben.
    Nou scheelt de voor en achterruitverwarming natuurlijk enorm maar de zijruiten moeten gewoon gekrabt worden.
    Nu zijn krassen niet helemaal te voorkomen maar ik denk dat het per krabber wel scheelt.
    Welke krabber gebruiken jullie, en is die aan te raden?
     
  2. gewoon de meest simpele die er is

    [​IMG]
     
  3. Ik heb rainx op de zijruiten zitten, daardoor bevriezen ze op de een of andere manier minder snel. Scheelt krabben. Verder heb ik voor de hardnekkige nachten een krabber van de halfords, niks bijzonders. Zwarte steel en doorzichtig krabgedeelte.
     
  4. Ik gewoon een paar goedkope en die werken ook goed. De :focus2: staat toch meestal binnen en de Ka staat wel altijd buiten, maar wordt minder gebruikt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Als ik al een keer moet krabben (auto's staan meestal binnen) vind ik deze wel prettig:
    [​IMG]

    1 kant ijskrabber, andere kant rubber. Met die rubberkant kun je makkelijk een dun ijslaagje en sneeuw wegschuiven.
     
  6. het is vaak zo dat de meest simpele en goedkope ijskrabbers het beste werken.
    die Simon laat zien behoren tot deze catogerie IMO.
     
  7. Geen, liever spray i.c.m. deze 2 grote vrienden :) [​IMG]
     
  8. spray slechtste wat je kan gebruiken tast je rubbers aan ;)
     
  9. geldt voor mij ook
    voordeel is dat mijn auto vaak in de straat staat en je ziet gewoon dat ene kant dat tegen de huis zijde staat niet bevriest/minder snel
    en andere kant wel
    dus hoef meestal maar 1 raam te krabben
    dit gebeurt met de simpelste krabber die er is, het is ook vaak uit een test gebleken dat een van 1euro beter werkt dan een van 30euro
    verschil is dat van 30euro een veeger heeft en een handschoen.
    maar echt ijskrabben doet hij niet

    dus instappen kachel vol open,motor starten en beide ruitverwarmingen aan. dan ff de ene ruit die niet verwarmt wordt ff snel overheen gaan. instappen en je kunt het ijs al van je voorruit zien afvallen.
    dus ik kan rijden.
    ze zeggen wel dat stationaair warm lopen niet goed is voor de motor, ben zelf automonteur en kan me in die stelling totaal niet vinden waarom het niet mag.
    het is nog altijd beter dan motor starten vol gas 200meter rijden en afzetten. daar lijdt de motor het meest mee, korte ritten

    de voorruitverwarming is een van de redenen dat ik ford een fijn merk vindt, samen met de wegligging ben ik dan ook atlijd zeer tevreden mee.
    als voorruitverwarming ook bij andere automerken meer wordt toegepast, dan pas zal ik een stap wagen naar andere merk
     
  10. gewoon onder de carport parkeren, hoef dus nooit te krabben. de vrouw dus wel aangezien er maar 1 auto onder de carport past :P
     
  11. jeroen dacht dat jij altijd een steigerplank gebruikte ??????:schater:
     
  12. Krabben doe ik zo min mogelijk en als ik er één gebruik dan een simpele. Zeker wanneer je ruit vuil is kan je wel eens krassen maken. Heb zelfs eens een keer uit nood dekseltje van een CD-doosje moeten gebruiken.
    Wel, een andere tip. Het is me wel eens gebeurd dat ik bij banden controle iets te hard drukte op het ventiel zodat het een beetje boog ( strenge vorst). Bleek dat mijn band naderhand steeds langzaam leeg liep. Bleek het ventiel gescheurd te zijn. Oppassen dus
     
  13. Meestal gebruiken wij de (voor)ruitverwarming. Voor de zijruiten en een paar kleine stukjes op de voorruit hebben wij deze (staat o.a. hier te koop):
    [​IMG]
    en ik heb nog deze (voor een paar EUR gekocht bij Praxis):
    [​IMG]
     
  14. Ik ben al jaren een fan van warm water, dit geeft geen krassen, werkt alleen wanneer t overdag niet meer vriest ;-)
     
  15. Idd wel zorgen dat de deurrubbers weer droog zijn voor het gaat vriezen, anders heb je nog een uitdaging:lol:
     
  16. Kunststof krabber gebruik ik niet, deze kunnen door beschadigingen en dergelijke krassen veroorzaken. Ik gebruik er 1 met een messingplaatje, deze beschadigd zelf niet snel en de ruit dus ook niet. Wel goed op je ruig zetten en niet tekort op je rubbers gebruiken. ;).
     
  17. simpelweg ff een oud dekentje op de voorruit plaatsen de avond ervoor... snel, makkelijk, geen krassen.
     
  18. Zal wel meevallen gok ik, niet veel is harder dan glas. Het zal wel iets krassen natuurlijk, maar messing met een zandkorrel eronder lijkt me niet fijn.

    Voor het plastic zelf dat beschadigd ben ik niet zo bang, denk niet dat de ruit er iets van merkt.

    Zelf ja, voorruitverwarming. Gewoon auto starten, zijruiten krabben en de voorruit waar de verwarming niet komt. Instappen wissers aan en gaan.

    Daarbij is de voorruitverwarming ook heel handig als je ruit aan de buitenkant iets beslaat (met dat vochtige koelere weer).
    Het meest fijne vond ik wel de standverwarming, 15-20min van te voren aan en de ruiten zijn allemaal ontdooit, het interieur warm en de koelvloeistof al iets warm :)
     
  19. En dan een emmer water eroverheen!:cheer::mrgreen:
     

Deel Deze Pagina