1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST Team RS 283pk&445nm.Remapping Heinz aug 2013 P13

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door little viper, 19 okt 2012.

  1. Marco Schumacher wellicht :D
     
  2. #102 little viper, 19 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2014
    Focus ST Team RS 283pk&445nm.Remapping Heinz aug 2013 P10

    [​IMG]
    photo hosting sites

    Hallo,

    Topic even van onder een dikke laag stof halen...


    Bij deze de grafiek van de huidige mapping.
    283pk & 445nm :)

    Rijdt subliem.

    Deze ge-update mapping staat er al sinds augustus 2013 op.

    Ter info: indien er een grotere intercooler op zou staan zou de koppelcurve langer aanhouden.
    En zou het pk op +|- 295pk en 465nm staan.

    De huidige grafiek is gemeten op 13-11-14 op de NIEUWE TESTBANK van auto tune Heinz in Aalst.

    Het verschil met de oude mapping (262pk &462nm) is dat deze mapping is aangepast -op maat- aan mijn "NIEUWE MOTOR" én de SPORTDOWPIPE.

    Voor alle duidelijkheid==>
    *Nieuwe motor geplaatst bij Ford in juli 2013.
    (Mini-scheurtje cilinderwand :/ op 108.000km)

    Nieuwe mapping staat er reeds op sinds augustus 2013
    Auto rijdt super.

    Huidige km-stand op teller is +\- 120.000km
    Nieuwe motor op 108.000km geplaatst.

    *aangezien het een ruilmotor is die 5000km had, zit ik op +\- 17.000km met de nieuwe motor.

    Prijs nieuwe ruilmotor 3.500 eur + 1500eur FORD van Royen plaatsing
    Revisie was ook mogelijk.

    500eur + plaatsing 1.500eur plaatsing.
    Maar ik wou op safe spelen.
    Ruilmotor was 100 % schadevrij.

    MODIFICATIES bij METING NIEUWE TESTBANK Auto tune Heinz Aalst 13-11-14:

    -ORIGINELE LUCHTFILTER (kelk is weggehaald)
    -ORIGINELE INTERCOOLER
    -PIPER SPORTDOWNPIPE
    -PIPER SPORTCAT
    -PIPER CAT-BACK
     
  3. #103 little viper, 19 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2014
    Focus ST Team RS ==> Extra updates uitgevoerd in 2013 & 2014

    [​IMG]





    [​IMG]
    print screen windows 7


    [​IMG]



    [​IMG]


    [​IMG]






    Andere uitgevoerde updates afgelopen jaar:

    *4 Focus ST VELGEN volledig laten herspuiten :)
    Prachtig :)

    Er waren zeer grote krassen in.
    Al sinds de aankoop.

    *grote kras op rechter achterflank.
    Volledig herspoten.
    Geen kleurverschil.

    *zeer kleine blutsjes laten wegwerken bij de carrossier.

    *witte halogeen koplampen, standlichten en gewone lichten!
    Mooie xenon-look!
    Geen blauwe xenon-look ofzo.

    Zeer tevreden en geeft zelfs extra licht :)

    *yokohama advan 08 semi-slick banden.
    Bij DROOG weer subliem!

    Je kan de bochten echt "afkappen"
    En volgas uit stilstand :)

    Bij NAT weer vind ik ze niet goed.
    Ik koop ze dan ook niet meer.

    Heeft niets met prijs te maken.

    Maar ik vind ze niet ideaal voor Belgisch weer...

    Veel spinning bij nat, zelfs in 2de
    Onderstuur bij nat :/

    Mijn topband:
    Goodyear F1 assymetric 2!
    Zowel droog als nat super :)

    Bij droog is Yoko advan natuurlijk nog beter.
    Het alternatief voor een Yokohama advan..

    Een pirelli zero Nero?
    Ook zeer zachte band.
    En toch nog wat beter bij nat...

    Een intercooler een goede zaak zijn, op alle vlak...

    Maar budgetair moet ik keuzes maken...

    Dus wordt het een Set met met gegroevde schijven vanvoor!

    Tips zijn welkom!!!!

    De Ferodo DS2500 zal ik dan ook opnieuw plaatsen!

    Top remblokken ;-)
     
  4. mag ik vragen hoe je met een orginelen intercooler zoveel vermogens kan halen, als ik weet dat die van @ Fred1 hier op het forum temperaturen halen van 75 tot 85 graden , hij had aleen de intercooler niet aangepast en staat nu save op de 250 260 pk.

    verklaar u nader
     
  5. #105 little viper, 19 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2014
  6. #106 little viper, 19 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2014
    Heel simpel:

    Als je ziet dat 8/10 ST's tussen de 295 à 300pk halen en tot 465nm of meer gaan...
    Dan is het niet moeilijk te snappen dat je zonder intercooler 275pk en 445nm kan halen.

    Op de testbank was het wel slecht 15 graden stond op de grafiek.

    Dus dat is heel koel.

    Koudere lucht is meer vermogen.

    Een grotere intercooler haalt vooral meer nm.
    De pk's stijgen niet zoveel.

    Het nm zal ook minder snel zakken, na de koppelpiek.

    Mu meting is niet op jullie dynodag gebeurt, maar op de nieuwste testbank van auto tune Heinz.

    Weet ook dat je op testbank a soms meer meet als de andere he.

    Maar geloof mij...

    Ik voel dat dit beestje power heeft ^^

    Ik zal de pics opnieuw posten

    PS: al zijn het 270 paarden , dan ben ik ook blij he ;)
     
  7. Kleine kanttekening is wel dat als je een grotere intercooler hebt de warmtehuishouding van de motor ook beter te reguleren is.

    Verder zijn het nette waardes:D
     
  8. Waardes zijn netjes maar de torque curve en daarbij de vermogenscurve zijn niet netjes. Max koppel hoor je veel eerder te hebben, zo rond de 2700rpm.
     
  9. #109 little viper, 20 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2014
    Ik vind dat iets voor discussie vatbaar...

    Het vermogen is juist bewust iets breder getrokken .

    Het kan (nog) meer wielspin geven bij een voorwielaandrijving.
    Indien je op 2700 t/min alle koppel geeft

    Alleszins in 1ste en 2de...

    Ook de versnellingsbak en koppeling zien dan af ;)

    445nm volledig geven op 2700 t/min is moeilijk voor front wheel he.

    Je kan het vermogen in 1ste en 2de natuurlijk sterk begrenzen...
    Maar dan is weer deel van de Fun weg ;)

    In principe zal het vermogen ook iets sneller zakken als je het op 2700 t/min al vrijgeeft.

    Met dreamscience had ik indertijd een mapping "DSCI".

    Die gaf 475nm op 2300 t/min.

    Man dat was zalig... Maar curve zakte als pudding ineen...
    En de koppeling slijt dan heel snel ;)

    En grotere intercooler is natuurlijk ideaal om mijn huidige mapping nóg beter te maken.

    Maar dat budget gaat naar gegroevde schijven in de zomer :)

    Dat kost toch ook wel 350eur ofzo?

    Nog niet echt geïnformeerd.

    Tips hierover zijn welkom!!

    Grtzz
     
  10. heb je ooit je lucht inlaat temperaturen gemeten, ze kunnen er wel 270pk in persen. maar als ze verder naar niks kijken ?

    mvg
     
  11. Het hele effect van de turbo, dus het luie rijden haal je weg door het koppel zo laat te laten komen. Je praat over de 1e en 2e versnelling, daar snap ik de limiet. Maar ik neem aan dat de meting in een hogere versnelling gedaan is. Dan was meer koppel onderin lekkerder.
     
  12. Zo redenerende begrijp ik je mening.

    Meting is in 5de.

    Staat ook op het papier ( foto).
     
  13. #113 little viper, 20 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2014
    Ik denk dat ik die inlaat temp. kan lezen met de app torque die ik koppel op de ecu.

    Ik blijf er wel bij
    270 of 280 is veel pk :)

    Maar dat hebben alle ST's toch :)
    Er zijn er hier die naar 315pk gaan en 500nm.
    Mét grotere intercooler natuurlijk.

    Je laat precies blijken dat ik hier extreem hoge waarden heb.

    Louter informatief:

    Sinds juli 2013 rijdt ik op 0w40 olie (RS)
    En RS bougies.

    Dat verandert niets aan het vermogen natuurlijk.

    Auto rijdt natuurlijk altijd op 98oct
     
  14. Vermogen (PeeKaas en NM) meet je in 3 of 4 " thats where the driving is"

    Tony Mcguire.

    John
    Grey-ears
     
  15. #115 little viper, 20 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2014
    Edit: dyno dag was in 4de bij jullie.

    Ik dacht dat op mijn grafiek stond in 5de, maar dat is niet zo.

    Ik heb de mannen achter de pc wel horen "roepen" naar de chauffeur van de meting...

    "Meting in 5de".
    Of hij dat uiteindelijk heeft gedaan...

    I wouldn't know
     
  16. #116 little viper, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2014
    Geeft meting in 5de verkeerde waarden ofzo?

    (ook al zou 3de en 4de beter zijn?)
     
  17. Je moet meten in de versnelling die het dichtst bij de 1:1 bakverhouding zit.

    Zou dan dus de 5e versnelling kunnen zijn. Dat er vaak een versnelling lager wordt gekozen heeft te maken met de veiligheid. Er komt ontzettend veel geweld bij kijken als je volle bak 5e versnelling doet.

    De afwijking is te verwaarlozen.
     
  18. #118 little viper, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2014
    nieuwe Foto's correct zichtbaar pagina 11

    Hallo,

    De nieuwe pics (testbank grafiek, herspoten velgen en rechter zijflank) zijn eindelijk allemaal correct zichtbaar :)

    zie pagina 11 !

    Grtzzz
     
  19. Als ik het goed herinner wordt vermogen altijd getest in 3 of 4. Dit omdat in 5 of 6 niet het maximale vermogen kan worden gehaald.

    In 3 of 4 is dat geen enkel probleem.
     
  20. Dan zou ik nog meer power hebben ^_^

    Misschien wel Max pk 's in 5de,
    Maar niet Max nm-meting in 5de?

    Zoiezo tevreden van de waarden :)
     

Deel Deze Pagina