EIBACH-verlaging op Focus ST "Team RS" geplaatst! Hier wat voorlopige pics Morgen ga ik eens 2 zomerbanden op mijn RS-velgen plaatsen. Met de zomerband (Goodyear F1 assymetric) gaat de wielkast minstens 0,5cm méér gevuld zijn, omdat de constructie van die band "breder & groter" is als mijn winterband 2 mogelijkheden: 1) Ik plaats mijn ST-velgen, want deze vullen de wielkasten zéér goed. Ik laat mijn ST-velgen dan herspuiten en verkoop de RS-velgen (zodat ik de kost van het herspuiten kan betalen) Reden: ik vind de ST-velgen dat tikkeltje mooier op mijn ST. Want ze lijken groter en vullen de wielkast mooi vol Maar dat is kwestie van smaak hé ;-) 2) Ik plaats mijn zomerbanden op mijn RS-velgen als TEST. Mét zomerband gaat die RS de wielkast nog meer vullen, want met de winterband is mijn wielkast niet volledig gevuld met de RS-velg Ik zal mijn ST-velgen dan niet verkopen en in de winter gebruiken...
De kogel is door de kerk! In de ZOMER gaat de ST met ST-velgen rijden In de WINTER gaat de ST op RS-velgen rijden zo dienen ook geen banden gewisseld na elk seizoen Ik ga géén spacers plaatsen. Heeft er iemand van jullie er ervaring mee op zijn ST? Last van snellere slijtage? Wat kosten zr, incl plaatsing, enz morgen enkele pics
ST-velgen op ZOMERBANDEN *EIBACH* geplaats op Focus ST "Team RS" 262pk Eh voilà, de ST is "af". Enkel nog de powerflex siliconen ertussen (niet de volledige steun) ST-greets "Details" op mijn ST: 1) "Witte" lichten van een "gewone" Focus ipv een "zwarte" lichten 2) "2.5T" logo op KOFFER
voorlopig wel! Nu komt het goede weer eraan, dan kunnen we echt testen ps: heb jij je bandendruk al eens aangepast? Rijden je banden nu beter?
POWERFLEX = geplaatst! Hallo, Mijn powerflex is geplaatst bij autotune Heinz Kostprijs = 50euro incl plaatsing (geen transportkosten, wegens levering met andere onderdelen) Ik heb hier geen "wow" gevoel bij. Maar slecht is het zéker niet!!! Ik voel een (zeer) lichtjes verbeterd "STABIEL" rijgedrag bij zeer schuine bochten. Bv als je een moeilijke op- en afrit neemt De auto rijdt zo stabiel als een plank Geen plotse "schommelbewegingen" m.a.w. Rijd je op circuit zou ik het zéker wél aanraden. Bij "gewoon en rustig rijgedrag" NIET. Enig minpuntje: Bij stationair draaien heb je iets meer trillingen in de auto. Maar veel is dat niet hoor. Het voelt een beetje als een Diesel die staionair draait, maar dan zelfs iets lichter. pics follwo De powerflex was helaas al geplaatst om een pic te trekken van de eindafwerking. Deze dichting die bestaat uit rubber is toegevoegd aan de rubber van Ford. Er is NIETS WEGGENOMEN, zo heb ik het toch begrepen.
goed gezien, *ik had toen net een lek op de condensor van de airco Het fluo gele product liep naar beneden :-s volgende week een nieuwe er is maar 1 powerflex, op de ACHTERSTE motorsteun 3 powerflexen zijn slecht voor de auto zeiden ze ps: onderdeel condensor = +/- 520euro bij Ford! Bij "BOSCH" car service 170euro +/- En Bosch is geen rommel nieuwe aircofilter & gas + nog 1 klein onderdeel & werkuren = 500euro max Bij Ford +/- 7 à 800euro! Mijn auto word tot in detail bij Ford onderhouden, maar een airco kan door een aircospecialist gemaakt worden hé het gebeurt blijkbaar veel bij de Focussen dat de condensors "kapot & verstopt" raken...
SPORTDOWNPIPE & FERODO DS2500 remblokken geplaatst Hallo, Eens een "grote update" doen. 1) De ST is DIRECT door de AUTOKEURING geraakt Ik heb niet gesproken van de Eibach's en/of chipping en of enige tuning dan ook Er is ook niet naar gevraagd en/of opgeschreven op mijn groene kaart De ST is dan ook wel subliem onderhouden hé. 2) De Ferodo DS2500 sportremblokken zijn geplaatst. De EBC red stuff remblokken waren nog ok. Ik heb ze dan ook niet weggesmeten. De schijven waren nog in "nieuwe staat". De reden om dan toch nieuwe blokken en *"nieuwe" remschijven te plaatsen is omdat ik de remvloeistof 5.1 heb laten vervangen. (2jaar oud) Beter om alles dan in 1 x te doen, zodat er later geen probleem is met het niveau van de remvloeistof. *nieuwe remschijven zijn de vorige remschijven die slechts 15.000km Max hadden. Ik laat schijven zéér licht afdraaien voor ik nieuwe remblokken laat plaatsen. De Ferodo DS2500 bevallen mij positief. Ik heb helaas niet het extreem hard bijtend gevoel zoals bij mijn vorige Type R of Fiesta ST. (Ik houd van "harde-directe bijtkracht") Maar dat waren ook auto's die 2 à 250kg minder wogen hé. Zoeizo remmen ze beter als originele blokken en en ik zou zelfs zeggen nóg ietsje beter als de EBC red stuff. Waarschijnlijk minder hitte gevoelig. Als de Ferodo's DS2500warm zijn remmen ze alleszins super! Beter als bij Jurgen. Waarom weet ik niet?? 3) De Piper SPORTDOWNPIPE is geplaats :-) De Focus ST gaat vervolgens een (gratis) software update krijgen van AutotuneHeinz, zodat de chipping nóg meer op maat is. Waarvoor dank! Ik voel een lichte koppelwinst in de zéér lage toeren, maar ik had meer verwacht. De wagen heeft een zeer lichte flow winst in de middentoeren. Maar toch miniem vind ik. Toen ik nog een Dreamscience chip had voelde ik de winst meer op de "DSCi"-mapping. Maar die mapping was dan ook gechipt op de 2.500 à 3.500 t/min Reden chipping is om nóg méér koppel onderin te hebben. MINPUNT: Zoals ik had gezegd op voorhand: De motorsound in de wagen en buiten is ietsje minder zware sound in de heel lage toeren :-s Minder "woom" bij héél traag rijden. De knallen gaan er bij zéér extreem optrekken bij maxtoeren wel sneller uit. (meer flow) De ST blijft natuurlijk luid ;-) Meer tuning doe ik niet ;-) Volgende week chipping op maat verfijnen ST-greets
Klinkt als weer een "vermogen" uitgegeven aan de auto. Volgens mij kan er nu niets meer kapot gaan, alles is inmiddels al een keer vervangen.
haha die laatste regel vind ik mooi Meer tuning doe ik niet ;-) dat geloof je zelf toch niet ? als je er eenmaal aan begint houd het niet op maar blijft leuk
Echt iedere keer krijg ik het idee dat we met micheal schumacher hemzelf te maken hebben, met die uitgebreide verhalen en onzin dingen Wel een mooie auto! dat zeker