1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Titanium econetic lease 115pk (Dashboard wrapping white carbon pagina 5 )

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bierbeer, 28 sep 2012.

  1. @ Fred tnx voor de check raar dat dit erin zit, een schokje bij elke slag in interval :nocheer: ...

    Na het zien van de fotos van eReSke van zijn vette ST en het vervangen van de bocht/mist lampen vandaag ook de GP Thunder 5800K opgehaald in Hoorn.

    Ik heb de bocht en mist verlichting vervangen, 30 minuten werk. (Klote werk aan de bestuurders kant, erg weinig ruimte auw auw aan mijn dikke armen)
    Groot licht vond ik niet storend (gebruik het ook nooit). Ook omdat het met Bi-Xenon een combi van halogeen en grote lichthoek xenon is stoort het me niet.

    Fotos zeggen meer dan woorden, moet wel zeggen dat het op de foto's mee lijkt te vallen maar het is echt een wereld van verschil. Vanavond in het donker ff lekker stukje rijden en kijken hoe het eruit ziet :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Ziet d'r echt beter uit!
    Ikzelf heb ook Xenon op mijn nieuwe besteld en ben na het zien van deze (en andere) foto's ook van plan om de GP Thunder te gaan kopen.
    Sorry voor de waarschijnlijk domme vragen, maar als ik het goed heb is de bochtenverlichting dat lampje wat naast het dimlicht zit, toch? Het mistlicht is uiteraard het onderste.
    Welke types heb je precies gekocht? Er zijn namelijk allemaal verschillende soorten "H-nummers" en ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb welke ik moet hebben.. :P
     


  3. Oh gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was die het qua type/modelnummers niet meer kon volgen. :)

    Wil ook de nodige lampen vervangen als mijn :focus3: binnen is maar ben het overzicht even kwijt. In dit handige tabelletje van Remco zie ik wel een hoop type/modelnummers staan, maar niet die van de xenonlampen en de instap/grondverlichting (onder de zijspiegels).

    [​IMG]

    De van de instap/grondverlichting heb ik inmiddels dankzij JKing140 gevonden. Dat zijn ook W5W lampen. Nu alleen de originele xenonlampen nog...
     
  4. Helemaal super, thanks man! :D

    Dus als ik dezelfde modificaties wil uitvoeren als op de foto's hierboven heb ik de H1 en H11 nodig, toch?
    Ook handig dat je er achter bent gekomen welk type je nodig hebt voor de instapverlichting, dat was uiteindelijk ook mijn bedoeling.
     
  5. YW! Een van de grote voordelen van een forum. :)
    Ik zou ja zeggen, maar ik ga dan puur van dit overzicht uit.
     
  6. #26 Bierbeer, 23 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2012
    Bocht verlichting zit boven het knipperlicht. Naast je dimlicht (xenon projector) zit je groot licht. En daarnaast zit dus je bocht verlichting.

    H1 bocht verlichting / groot licht
    H11 mistlamp

    Ik heb de GP thunders opgehaald bij led4ucar.nl in Hoorn. Kun je ook op rekening meenemen indien gewenst, aardige man internet winkel met afhalen bij hem thuis in de garage. Balie met rekken met LED/halogeen onderdelen om te kijken etc

    De mist lamp is een haakse bevestiging (H11) en die draai je +/- 40 graden (tegen de klok in als je vanuit de bestuurder kijkt) om hem er dan uit te trekken. Ik zou aanraden eerst de passagiers kant doen zodat je weet hoe het werkt. Bestuurders kant is erg krap, koplamp sproeier en nog een of andere module zitten aardig in de weg.

    [edit]
    Vandaag wederom bij de dealer geweest ivm gevoel van de stuur bekrachtiging. Test rit in een soort gelijke focus, A4 Hoofddorp richting leiden en terug, stukken 120 100 en 80 kunnen testen. Totaal geen problemen lekker soepel en anders dan mijn Focus.
    Hierna uitgebreide testrit door medewerker en deze nam er echt goed de tijd voor, helaas kon hij het niet voelen in het stuur. Maar hij gaat zsm ook in de andere focus rijden om te kijken wat het verschil daarmee is.
    Als theorie / oplossing zei hij het volgende:

    De wielen staan fabriek af (overdreven gezien) schuin / \ er is een tolerantie wat voorschrijft hoeveel dit mag. Kan zijn dat 1 wiel (overdreven) recht staat en de ander meer naar links | \ maar toch binnen de tolerantie valt . Dit kan wel een iets ander gevoel in het stuurt geven. Ook kunnen de wielen aan de achter kant nog verkeerd uitgelijnd staan wat mijn gevoel kan verklaren.
    Toch maar nog een keer uitlijnen nadat hij in de andere Focus gereden heeft was zijn optie, misschien lost het wat op.

    [edit 2]
    Verlichting avond:
    [​IMG]
     
  7. #27 Bierbeer, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2012
    Update in aantocht!

    Naar aanleiding van vertegenwoordigerjohan en jking140 volgende besteld:
    Folie wit carbon:
    [​IMG]

    en een nieuwe telefoon (Sony Xperia P Black) met brodit houder en proclip besteld:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Twijfel nog om de verlichtte versnellingspook bij de dealer te bestellen, maar aangezien alles toch gedemonteerd wordt denk ik dat ik deze wel ga bestellen :)
     
  8. Dat zal heel knap staan wit carbon!

    Van die Sony Xperia P zal je ook zeer content zijn!
    Kheb deze nu ook al bijna 2 weken :D

    Grtz
     
  9. Ben erg benieuwd.

    Beetje zenuwachtig hoe ik het een en ander moet gaan demonteren en netjes de folie erop moet maken, uitsnijden en netjes omvouwen en fohnen. Heb nogal een handje van dat het het NET niet is wat ik gehoopt had hahaha
     
  10. bwa valt mee hoor, op het gemakje doen en voor alles de tijd nemen en dan komt het zeker goed. :)
     
  11. hey, spannend, ben benieuwd naar je werkzaamheden. Het deomteren is prima te doen, gewoon alles met beleid!!
     
  12. ziet er mooi uit allemaal
     
  13. #33 Bierbeer, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2012
    Telefoon met houder binnen :dance:

    Folie nu in Keulen, morgen ook binnen dus van het weekend verder.

    [​IMG]

    Raad de kleur led verlichting van light upgrade pack ;)
     
  14. #34 Bierbeer, 16 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2012
    Update, flink opweg met het wrappen van de folie. Moet eerlijk zeggen dat het me super tegenvalt.

    Zoals ik al zei, lukt me wel maar met vallen en opstaan en af en toe NET niet :)

    Laatste grote stuk rond de pook naar pasagiers deel laat ik doen bij een bedrijfje in de buurt, dit zag ik echt niet zitten. Helemaal met de moeite die ik al met het airco deel had, voornamelijk gebogen onderkant en dan folie zo recht mogelijk verdelen over overige deel.

    Maar goed tussen stand tot nu toe:


    [​IMG]

    Vraag me af hoe jullie (jking140 en vertegenwoordigerjohan) het deden dat het zo makkelijk ging. Vooral als ik kijk naar jking140, zelfs de lijntjes komen mooi op elkaar uit :)
    Hebben jullie alles uit 1 stuk folie gemaakt of sommige delen opgedeeld met aansluitende / overlappende delen?

    [edit] trouwens nog van de radio de constante 12V gesplitst naar een female 12V sigarettenaansteker plug. (Stekker radio Zwart = 0 Bruin Rood = 12V constant)

    Dit zodat ik mijn brodit houder achter het airco paneel kan voeden. En zoals het mij past: sluiting gemaakt haha en de 15A zekering moeten vervangen in de kofferbak ruimte :)
     
  15. #35 vertegenwoordigerjohan, 16 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2012

    Hoi, ziet er goed uit hoor!! Ik heb dat grote deel gewrapt uit 1 stuk. dat lage voorpuntje ging inderdaad wel errug kl*te, maar goed fohnen en in vorm trekken. Heb alle delen seperaat gedaan. Dus niet alles bij elkaar gelegd en een groot stuk wrap over alles geplakt , of bedoel je het zo niet, met uit 1 deel. Jij hebt je roosters naast je radio ook gedaan? Jammer dat dat bij mij niet kan door mijn pioneer navi.
     
  16. #36 Bierbeer, 16 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2012
    Aa ik zie het nu pas, ik vroeg me al af waarom jij je roosters niet had gedaan.

    Jep roosters ook gedaan, erg veel moeite om 1 clipje los te krijgen, zelfde plek bij beide roosters . Maar uiteindelijk gelukt na veel gekraak en half gebroken .

    Bedrijfje gaat het in 2 delen doen. Passagiers kant met opstaand rond de pook 1 deel en schuine opstaand binnenkant bij de pook 1 deel.

    (edit) kan wit iedereen aanraden die multi color ambient lightning heeft. De kleuren reflecteren als het donker is perfect, soort van black light idee. Echt super vet vooral groen en roze! Hele dashboard licht subtiel op!
     
  17. Ja, wit is zeker super. Ook zonder licht upgrade , ik heb alleen de standaard rode verlichting, en staat ook erg gaaf. Ik vind jouw witte carbon ook wel gaaf , ben benieuwd als je klaar bent, naar jouw eindresultaat
     
  18. Ok dat wist ik niet van die verlichting. Heb je dan ook bij je spiegel twee led units? Erg cool kan het resultaat iedereen aanraden, let op resultaat haha
     
  19. Ziet er goed uit! Verschil met Johan is natuurlijk het carbon effect, dat maakt het lastiger. Bij egaal wit zie je geen vervorming van het motief.
     
  20. Bovenin het plfond bij de brillenhouder boven de spiegel twee led elementjes ja.

    Ik denk ook dat het carbon moeilijker is qua motief , maar wel stoer!!

    Zou Coll zijn als de andere witte rijders hier volgen... Wel wat voor Joost bijvoorbeeld
     

Deel Deze Pagina