1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerst een Mondeo, nu een Panda 100HP, en ook nog een Grand Scenic gekocht

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Mike, 30 jul 2012.

  1. waarom specifiek focus ST225 klauwen??

    volgens mijn gegevens komen de remklauwen van allerlei modellen focus exact overeen met die klauwen... enige verschil is de houder/drager..... en als je die weet te bemachtigen met een overeen komende auto (check vooral volvo's)....... dan ben je er ook....
     
  2. Leuke foto's Mike. En heerlijk die temperaturen
     
  3. #643 JW, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2013
    De remklauwen aan de voorzijde van de ST zitten bij Ford alleen specifiek op de Focus 2 ST. op alle andere uitvoeringen zitten andere remklauwen. Naast de Focus 2 ST zitten dezelfde remklauwen ook op de Volvo S40 en V50 T5 (2004 →) en de C70 2.4, D5 en T5 (2006→).

    De remklauwen aan de achterzijde van de ST zijn wel hetzelfde als bij alle andere Focus 2 uitvoeringen.
     
  4. Precies, die van een ST zijn zeker wel anders aan de voorzijde.

    Die zoek ik ook, want de remmen van een Mondeo MK3 stellen niet veel voor.
    Of je nu een Mondeo 1.8 benzine, een 2.0 TDDI of een 3.0 V6 ST220 hebt, de remmen zijn bij een Mondeo MK3 altijd hetzelfde, en zijn ondermaats.
     
  5. toch wel vreemd dat "mijngrossier" dat er dan (vermoedelijk) verkeerd in heeft staan, gebeurt praktisch nooit bij ze.... maar dan nog zal er wss voor een goedkopere prijs de volvo klauwen te bemachtigen zijn omdat op de ST klauwen natuurlijk ST opcenten zitten..... dat de remmen van de mondeo ondermaats zijn had ik idd al eens gelezen ergens, en begrijp je keuze om voor groter te gaan volledig.
     
  6. Nieuw zijn deze remklauwen (volgens de prijslijst die ik gezien heb) bij de Volvo dealer zo'n €75,- per stuk duurder als de ST remklauwen bij de Ford dealer.

    Daarnaast zitten deze remklauwen ook alleen op de wat snellere Volvo's. Op de sloop staan relatief weinig van deze auto's dus zijn gebruikte remklauwen net als de ST remklauwen vrij zeldzaam.

    Tevens is het bij sommige Volvo eigenaren ook een populaire upgrade om de remmen van een T5 of Focus ST te monteren. Ik verwacht dus niet dat je voor remklauwen van een Volvo bij een sloperij minder zal betalen als voor ST remklauwen.
     
  7. #647 Mike, 30 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2013
    Zo, er zitten wat updates aan te komen.

    Ik heb inmiddels alles voor de Focus ST remmerij ombouw thuis liggen:

    - Focus ST remklauwen
    - Focus ST nieuwe schrijven
    - Focus ST nieuwe blokken
    - Goodridge RVS remleidingen.

    De remklauwen heb ik helemaal met de dremel ontdaan van roest en oude verf, en deze eerst een laag hittebestendig zilver gegeven (als basislaag) en daarna met remklauwlak rood gespoten. Toch voor rood gekozen omdat de auto geheel zwart is met donkere wielen, dan steekt het rood wel mooi af. Bovendien zijn de huidige remklauwen voor en achter ook al rood.

    Klauwen geef ik vandaag of morgen nog 1 laatste laagje rood, en dan kan de remmerij eronder.

    Verder ben ik bezig met een ST220 achterbumper, dus met uitlaatuitsparingen links en rechts. Dan moet er natuurlijk ook een andere uitlaat onder komen met 2 eindstukken. Waarschijnlijk gebogen naar beneden á la Audi TDI van enkele jaren terug. Met de diffusor tussen de uitlaatuitsparingen in ben ik iets speciaals van plan, net als met de buitenspiegels.

    En als klap op de vuurpijl ben ik bezig met een Recaro ST220 interieur.
     
  8. wél volleer toch..?!:mrgreen:
     
  9. Helaas wel Niels! Niet mijn voorkeur, maar halflederen Recaro's zijn voor de Mondeo MK3 maar ongeveer 80 setjes van gemaakt.......
     
  10. Heb je nou ook een halfleder interieur er in zitten? Dus wat ook in de navigator zit?

    Hoop trouwens dat je in de Recaro`s past... Zo`n smal Recarokontje heb je nou ook weer niet... :mrgreen::mrgreen::twisted::twisted:
     
  11. Ja en nee Marco. Ik heb inderdaad half leer, maar dan met alcantara in het midden ipv stof. Daarnaast zijn mijn stoelen verwarmd én gekoeld en zijn beide stoelen volledig 8-voudig electrisch verstelbaar. Stoelen kunnen ook electrisch kantelen, dus hoogte is voor en achter apart af te stellen.

    De Navigator stoelen zijn net als de Focus 1 niet electrisch verstelbaar, alleen de bestuurdersstoel is dan electrisch in hoogte verstelbaar, maar meer ook niet.

    Recaro's komt wel goed, de Recaro's in mijn Focus moesten ook 2 weken wennen aan mijn reet (lees: uitzakken) maar toen zaten ze als gegoten.
     
  12. Hahahaha :thumbs:
     
  13. Toch wel de rode recaro's neem ik aan? Staat al 1,5 a 2 jaar een setje op ebay te koop, maar lager dan €1500 gaat de verkoper niet.

    Ik moet de uitlaat nog aanpassen en monteren + remap + verlaging oh ja en nog de remschijven bestellen. Het interieur laat ik maar even voor wat het is :nocheer:
     
  14. Goe bezig Mike, :thumbs: ben benieuwd hoe alles eruit zal zien, mn de Recaro's
     
  15. Niels,

    Geen rode helaas, nog steeds geen geschikt setje tegengekomen. Die Duitser is hartstikke gek, dat ga ik echt niet doen.

    John,

    thanks, ben ook erg benieuwd.
     
  16. Als je dat nieuwe interieur hebt, ga je dan alle opties ombouwen of zitten die er standaard op?
    Rode remklauwen gaat mooi staan, gaat mooi afsteken tegen de rest.
     
  17. mooie updates weer op stapel Mike :rock:
     
  18. Wiljon,

    Het Recaro interieur heeft alle opties die ik nu ook al heb: dus stoelverwarming, stoelkoeling, en beide volledig electrisch verstelbaar.

    Dus oude eruit & nieuwe erin.
     
  19. Sneak preview:

    [​IMG]
     
  20. Ik wist niet eens dat die kleur bestond, ik dacht dat recaro's alleen in het rood of zwart waren. Waar heb jij dat setje gevonden?
     

Deel Deze Pagina