1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overig Rollenbank uitdraaien

Discussie in 'Performance' gestart door Vlugge Jaapie, 2 jul 2012.

  1. Nou John, dat ziet er weer strak uit,
    kan je zien wat goede slangen uit maken:thumbs:
     
  2. vervang ze maar eens voor degelijk gefabriceerde aluminium pijp, dunwandig, zo glad als kan, en zonder krappe bochten, scheelt je weer. m'n 1e auto die op rollenbank ging was een 2.8i v6 uit 83, verschil tussen originele ford ribbelslang tussen spinnekop (voor de mensen die niet weten wat dat is.... mijn project auto heeft MECHANISCHE bosch KJETRONIC injectie, old skool...) en een stuk eenvoudige rechte regenpijp was al 7,2 pk, ik zal eens kijken of ik die grafiekjes nog heb, wel al vrij oud, uit 2005 geloof ik, maar dan kun je mooi zien wat er in 25 jaar techniek is veranderd, mijn 2.8i v6 had namelijk standaard maar...140 pk:shock: mijn focus nu zou dat ook ongeveer moeten hebben met 2 cilinders minder en bijna een liter motorinhoud minder, en het verbruik is een heel stuk lager...

    mooie grafiekjes van de verschillende 5 cilinders, zus en zwager hebben zo'n motor in hun v50 (das gewoon een mislukte focus), maar die zou 273 pk moeten hebben, terwijl simon er al 303 heeft (standaard?), en dan ziet zo'n :ford::focus3: er ook nog stukken en stukken beter uit als zo'n gewone grijze v50, enige waar je daar aan ziet dat ie "rap" is zijn de 19 inch velgen en de dubbele uitlaat, :ford::focus3::rs: ziet er alleen al snel uit!
     
  3. Upje

    Afgelopen zaterdag heb ik de ST op de dyno gezet. Puur uit interesse om te zien wat hij doet na 8 jaar en +- 85000km.

    Auto is standaard op een cais na. Zonder verwachtingen vooraf was ik toch enigszins verbaasd over de uitkomst moet ik zeggen. :)

    [​IMG]
     
  4. Hoe moet ik deze dyno lezen... begint ineens ergens bovenin zie geen waardes.
     
  5. Turbodruk fluctueert behoorlijk. Solenoid stuk?
     
  6. Waarden zijn misschien niet goed af te lezen idd. 226,5 PK / 375,7 Nm
     
  7. Is helemaal een eigenaardige grafiek. Ik zie bij 1600 RPM al het maximum koppel beschikbaar.
    Ik kan haast ook niet geloven dat de MAP waarde de turbodruk weer geeft, dan zou het koppel ook moet fluctueren.
     
  8. Volgens fabrieksopgave is max koppel 320Nm bij 1600 tpm en max vermogen 225pk bij 6100 tpm. Dat zit er niet zover naast als ik naar de grafiek kijk.
     
  9. #29 roxy, 14 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2016
    Ik vermoed dat er iets niet goed is dan met de ST. Ik heb hem namelijk ook op de rollerbank gehad en toen kwam er als ik het mij goed herinner 243pk en 380 nm uit.
     
  10. Hey Roxy,

    Zou interessant zijn wanneer je daar nog een uitdraai of iets van had om naast elkaar te leggen. Al vraag ik mij dan wel een beetje af of je met alleen een open luchtfilter 20pk winst zou halen ten opzichte van standaard.

    Moet zeggen dat de auto verder prima rijdt zonder kuren :)
     
  11. Ik heb de uitdraai helaas niet meer. De meting is gedaan bij Verhoeven. 243 pk ben ik zeker van, de nm kan ik iets naast zitten. De dreamscience inductie geeft best een hoge vermogenswinst.
     
  12. Koppel is aan de hoge kant (is positief he ;)) vind ik persoonlijk, verder zie ik niks abnormaals. Ik geloof niet dat een CAIS op een standaard ST zomaar 20 pk oplevert. Misschien een verschil van rollenbank tot rollenbank?

    Turbodruk start bij 0,55 bar, vandaar de vreemde curve. Met een normale schaalverdeling zou dit heel normaal zijn.
     
  13. Lijkt mij erg stug dat het aan de verschillende rollerbanken ligt. Als je op de site van dreamscience kijkt staat er ook dat je een vermogenswinst van rondt de 17pk hebt met de inductie kit. Vraag me af waar die extra pk's gebleven zijn in 2 jaar tijd.
     

Deel Deze Pagina