1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

McGyver's Black Pearl

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door McGyver, 2 sep 2011.

  1. Donderdag laat ik 'm vervangen.
    Het bedrijf waar ik de boel laat fixen is oa leverancier van Webasto.
    Maar of die ook airco-condensoren leveren.....:shrug:
     
  2. Vanavond ben ik weer bezig geweest met het gaas dat in de bumper-openingen moet komen.
    Het gaas past er nu mooi in. Nu nog een manier vinden om de 2 delen vast te zetten.
    [​IMG]
     
  3. #663 McGyver, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2013
  4. Er zit weer een glimmende airco-radiateur in het voor-onder!
    De airco wordt weer goed koud! Maar als de airco uit staat, stinkt het naar een natte natte hond.:puke:
    Dus daarvoor een airco refresher gehaald.
    Alles werkt nu weer naar behoren, alleen €400 lichter, máár dat scheelt toch maar mooi even €400 met de dealer! :shock:
     
  5. waar heb jij die reiniger vandaan en hoe werkt dat ??
     
  6. Die reiniger is eigenlijk een refresher. Het is van Motip en werkt héél simpel.
    Airco op vol vermogen en recirculatie. Spuitbusje 'aan' zetten deuren dicht en dan een paar minuten laten wachten. Daarna auto uit zetten en alle deuren open zetten om te luchten.
    That's all! :dance:
     
  7. Dus het vriest weer in de auto. Lekker hoor:)
     
  8. Mooi dat je weer een coole auto hebt.
    Laat de zon maar komen.
     
  9. Mooi dat het weer werkt:thumbup: De :xroad: moet binnenkort ook weer, want koud is de airco niet:nocheer: Ik hoop dat hij bijgevuld moet worden....
     
  10. Hoe is het met je 60mm gasklephuis projekt?
    Weet je toevallig hoe het engels of in het duits heet? Of misschien onderdeel nummer?
     
  11. #671 McGyver, 16 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2013
    Op eBay.de (drosselklappe) of eBay.co.uk (throttle body) vind je ze bijna niet. In Amerika worden ze wel bij bosjes aangeboden.


    Ik heb sinds vrijdag een 60mm gasklephuis! :dance:
    Hij zit nog niet in de auto, want ik zit nog te twijfelen of ik dat nu doe of na mijn vakantie.
    Ten eerste heeft het motormanagement ca. 1000 km nodig om in te leren, een groot gedeelte daarvan zal dan met caravan zijn, ten tweede mocht het toch verkeerd gaan, wat bij meerdere (oa Rob_RE, Steff & FOCUSWAGON) met dit gasklephuis is gebeurt, dan gebeurt dit mogelijk op vakantie en ik zit er niet op te wachten dat de auto in noodloop gaat als ik in de Alpen rijd.
     
  12. Ik zou het risico niet nemen Roelard, en lekker wachten tot na je vakantie;)
     
  13. 1000 km heb je echt niet nodig , gewoon ff paar km rijden , en met 4 boutjes is ie weer verwisseld indien problemen
     
  14. +1! Sterker nog, zou dit gasklephuis plaatsen i.c.m. een op maat geschreven re-map. Dan haal je er echt rendement uit en weet je ook zeker dat je systeem niet over de zeik gaat.
     
  15. Dat ben ik ook van plan!
    Voor mijn vakantie eerst het RS-luchtfilterhuis werkend krijgen. Gisteren heb ik een slang (Ø50mm) besteld om dat de originele 'extra' toevoer slang niet past, omdat het gasklephuis in de weg zit. Verder moet ik op het luchtfilterhuis nog een plug maken waar de carterventilatie op aangesloten kan worden.
     
  16. Om nog even in te haken op je vervangen condensor:

    Bij mijn vorige auto (VW Golf 4) moest deze ook vervangen worden, kosten 500 Euro ... 180 voor de condensor en de rest arbeid i.v.m. het verwijderen en weer monteren van de voorbumper.

    Toen had ik al zoiets van als die nog een keer stuk gaar rij ik er zonder voorbumper heen :mrgreen:
     
  17. #677 McGyver, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2013
    Komt mijn vrouw gisteravond thuis met de mededeling; "ik heb niet zo'n goed nieuws; er zit een enorme barst in de voorruit!"
    [​IMG]

    Ik had woensdag wel wat gehoord, maar ik dacht dat het een lege fles was die achter de passagiersstoel lag.
    De barst zat voor mij precies achter de achter de achteruitkijkspiegel.

    Oké dat wordt dus een nieuwe voorruit!
    Zijn er nog do's en don'ts; Waar moet ik wel of niet zijn voor een nieuwe voorruit? Dealer/Carglass/Autotaalglas/GlasGarage
     
  18. ik zou naar de dealer gaan krijg tenminste een orginele..

    ik had eerst een afspraak met carglass maar na onderzoek op internet bleek dat zij imitatie ruiten plaatsen.
    dus toen een afspraak gemaakt bij de dealer en zei hebben toen voor de zekerheid mijn verzekering gebeld want er zijn verzekering maatschappijen die alleen ruiten vergoeden van carglass.

    ik was dus net zoveel eigenrisico € 60 euro kwijt bij de dealer en een orginele ruit.
     
  19. Ik zou ook naar de dealer gaan. Zelfde ER en een vervangende auto.
    Afhandeling van faktuur door de garage rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij.
    Je moet wel zeker weten dat de dealer zaken mag doen met de verzekering, maar dat hoor je snel genoeg.
     
  20. Och Mc Gyver, Jij hebt ook altijd wat.
    Zal wel verzekerings kwestie worden, toch heb je er weer ellende van.
    Het is wel sneu dat je je extra verdiept in de aankoop van een andere auto en toch heb je elke keer weer wat. Natuurlijk heb je onderdelen die slijten, en een steentje op de ruit kan iedereen gebeuren. Maandag volgt elkaar wel heel snel op.

    Succes met het herstel.
     

Deel Deze Pagina