1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sanders "Ring-Tool" - Mk6 RS2000 - THE END...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Sandertje, 6 nov 2010.


  1. +1.

    Als je dan toch het interieur eruit haalt; de carosserie doorlassen. Rolkooi erin, kuipstoel(en), shortshifter.
    Dan maak je er meer een racer van.
     
  2. je hebt 1 voordeel dat het interieur er als nieuw uitziet...
    leverd die meer op op marktplaats :D

    bij een ring tool hoort idd een klimrek :D
     
  3. Sander, hoe is het met deze ''ring tool'' ? Al ring gezien ?
     
  4. ja de ring van Rotterdam ja...
     
  5. dan nu ook eindelijk ook op de "echte" ring geweest (ipv de ring van Rotterdam) :schater:

    [​IMG]

    hoe doet de escort het ivm de focus?
    en nog gekke dingen gemerkt motorisch betreft?
     
  6. Aparte foto: wel mooi!
     
  7. Ha de ringtool op de ring! Mooi man!!
     
  8. En hoe heeft de Escort met zijn vuurdoop gehouden? En in vergelijking met je Focus?
     
  9. Mooie foto!!!
     
  10. Zijn er nog meer foto`s trouwens?
     
  11. daar ben ik ook wel benieuwd naar :mrgreen: ;)
     
  12. plaats je ze dan ook even? :mrgreen:
     
  13. Hier een aantal foto's van de RS op de baan, de rest is aan Sander ;)



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. zo'n mooie RS2000 en dan die oerlelijke kentekenplaat... brrr... Komop Sander, ff de puntjes op de i!
     
  15. Ik zie dat ie tegenwoordig zijn puntjes ergens anders mee scoort ;)
    Gezien het vrouwtje naast hem :thumbs:
     
  16. Dat is zeker een leuke deerne Sietze, ook heel spontaan :D!
    Ze kende ons helemaal niet en het klikte gewoon met 't groepje, top toch!
     
  17. #258 Sandertje, 16 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2011
    Afgelopen zaterdag (08/10/2011) heeft Thomas bij het RS2000 magazijn de Escort nagelopen.
    Ik had namelijk nog steeds last van inhouden vanaf +/- 150 - 160km/u.

    Na de injectorrail (incl. injectoren / benzinedruk meter), 1 lambda sensor en de IAT sensor te
    hebben vervangen was het probleem voor 99% verdwenen.

    Vervolgens de zondag erna (09/10/2011) met een groepje naar de Nordschleife gereden.
    De Essie heeft zich perfect gedragen, zowel op de weg erheen als op de baan!! Thomas bedankt!!! :mrgreen: :rock:

    Echter kreeg de dag een nare wending... tijdens de 2e ronde (rond 11.45uur) bij Brunchen brak de achterkant uit.
    Hierdoor kwam ik met het rechter achterwiel in de berm en kon ik hem niet meer op de baan houden.
    Hierna ben ik met de linkerkant tegen de vangrail geklapt :(

    Gelukkig hebben mijn bijrijdster (Tamara) en ik, het er met lichte verwondingen (lees: rug/nek klachten en snee op het hoofd door glasscherven) vanaf gebracht.

    Nadat de Essie van de baan was afgesleept (onder begeleiding van Niek, bedankt daarvoor!!) en Tamara en ik naar het ziekenhuis in Adenau voor controle.
    Hebben Niek, Nick en Martijn onder begeleiding van Marina de schade van de Escort bekeken en alvast alle spullen van waarde verzameld.
    Toen ik Niek belde vanuit het ziekenhuis vertelde hij dat het linker voorwiel naar binnen stond... fusee en stuurkogel krom :(
    Nick en Martijn hebben ons toen opgehaald en naar het bergingsbedrijf gereden zodat ik zelf nog een kijkje kon nemen.
    Na zelf een kijkje genomen te hebben tot de conclussie gekomen dat zelf de Essie naar huis rijden geen optie was!
    Zodoende de Escort daar langs de weg gezet en achter moeten laten :(

    's middag toch nog een "gezellige" middag van geprobeerd te maken en 's avonds lekker gegeten bij de Italiaan.
    Het is en blijft immers maar een auto van blik, en mag blij zijn dat ik nu m'n verhaal kan tikken, het had heel anders kunnen aflopen!!

    De maandag erop een en ander geregeld om dinsdag zelf de Essie terug naar Nederland te halen.
    Ik heb via via voor weinig centen een oprijwagen kunnen lenen, deze stond echter in Hilversum.
    Dus 's ochtends om 0630 vertrokken met m'n vader en Tamara vanuit het Rotterdamse, om eerst de oprijwagen op te halen en daarna onze weg te vervolgen naar Duitsland.
    Hier kwamen we rond 12.30 aan, auto opgeladen en vast gezet, dit was nog een hele uitdaging, omdat het linker wiel naar binnen stuurde.
    Uiteindelijk vertrokken we weer iets voor 1400uur richting Hengelo waar de huisspuiter (Gert Jan) van de Focusclub zich schuilhoudt.
    Volgens de TomTom verwachte aankomst tijd 1700uur (zonder stop), door een hoop file werd dit uiteindelijk 1830...

    Nadat Gert Jan een rondje om de auto liep, waren z'n eerste woorden "ik vind het nog meevallen!"
    Gelukkig dacht ik!! Auto snel afgeladen en naar binnen op de brug en van onderen bekeken.
    Ook dit viel nog mee! Chassis zag er op het eerste gezicht nog recht uit! :)

    Samen met Gert Jan een "boodschappen lijstje" gemaakt met onderdelen die we nodig hebben om hem weer op de weg te krijgen.
    Nu de auto toch bij Gert Jan staat, pakken we ook gelijk andere plekken aan welke toch al op de planning stonden.
    Zo worden ook gelijk de bekende plekken aangepakt (wielkast rand RA, dorpels en kokerbalken).



    Via deze weg wil ik nogmaals Niek, Nick, Marina, Martijn, Tamara, m'n vader en Gert Jan bedanken voor hun hulp en steun!!



    Hieronder een kleine foto reportage;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Overzichts foto's bij Brunchen;


    [​IMG]

    [​IMG]


    Niek assisteert de berger;


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Jongens aan het werk om de schade te bekijken;


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    De Essie op z'n plek in afwachting voor transport terug naar Nederland;


    [​IMG]


    Samen met m'n vader de Essie opladen;


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    FF de instructies voor gebruik van de spanbanden doornemen;


    [​IMG]

    [​IMG]

    En hij staat!

    [​IMG]
     
  18. Dat is balen zeg! Gelukkig heb je zelf (bijna) niets, en als Gert Jan hem opknapt komt het zeker goed ;)
    Succes met de afhandeling!
     
  19. Zoooo... Das kloten Sander!! Gelukkig kan je het idd verder vertellen.
    En staat de auto bij een specialist!
     

Deel Deze Pagina