(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. 22 juni is de toertocht in Friesland, maar daar ben ik helaas niet bij.
    en op 21 Juli is er een Mac meeting in Dordrecht waar ik wel heen ga.
    en anders, Den haag is voor mij ook niet ver weg hoor.
     
  2. De toertocht ben ik niet bij, de meeting in Dordrecht misschien wel. En anders komt woon werk ook langs Zoetermeer. Dus t komt goed dat rondje!
     
  3. Toch wel jammer dat het geen Honda (S2000/NSX) is geworden, maar de E30 is ook een fantastische auto! Veel plezier ermee!
     
  4. Een S2000 is een cabrio, das lastig met rolkooien dus was geen optie. T kan wel maar dan heb je geen dak meer. NSX ook leuk!
     
  5. Veel :sturen:plezier met deze prachtige M3!
     
  6. Dank! Het zal waarschijnlijk pas ergens in het najaar worden voordat ik de auto uit Belgie ga ophalen. Eerst even verhuizen, zodat ie daarna net als nu overdekt kan staan. Auto staat op UK kenteken, ga m waarschijnlijk deze winter op Ned registratie zetten. Kan in de klassieker regeling (of wat daarvan overblijft), geloof dat je dan dec, jan, feb er niet mee mag rijden. Maar dat is prima, deze auto ga ik niet mee in de pekel rijden!
     
  7. We pb-en, ok?
     
  8. Gefeliciteerd met de beamer! Mooiste BMW in mijn ogen zo'n E30 M3 :)
     
  9. Gefeliciteerd met de BMW M3 E30 :thumbs:

    Hopelijk vindt je :st: een goede nieuwe eigenaar (m/v) :)
     
  10. Mooie auto Michel.
    Heel veel plezier gewenst (en succes met de verkoop)

    [youtube]8u9lGPSrNt0[/youtube]
     
  11. is goed Michel.
     
  12. Nu kan ik natuurlijk doen of ik heel erg verbaast ben maar dan zou ik liegen het voorgevoel was er al een tijdje. Toch jammer want het is en blijft een fraai exemplaar die koninklijke gekleurde ST :mrgreen:

    Maar het mag gezegd worden wel een gave bimmer :rock:
     
  13. Ja, het is wel een beetje jammer. Dat Oranje ga ik zeker missen, maar ik heb nu 2 oranje wuppies in de Focus 3 :mrgreen: Ik had 2 belangrijke overwegingen:

    Op de openbare weg kan ik eigenlijk niet voldoende van de ST genieten vind ik. In het huidige (randstad) verkeer is ie eigenlijk te snel. Wat dat betreft rij ik 90% van de tijd liever in de Focus 3. Ik word oud denk ik... :mrgreen: Of het komt doordat ik me uit kan leven buiten de openbare weg.
    Buiten die openbare weg loop ik tegen de limieten van het ST concept aan en hoe vermakelijk de krachtsexplosie in rechte lijn ook elke keer weer is, na een tijdje wil je meer dan laat insturen, wielen zonder onderstuur zo snel mogelijk in rechte lijn krijgen en richting volgende bocht sprinten. Niet dat het een saaie auto is, maar je ziet ook andere auto's, praat met mensen, rijdt eens een rondje (mee) in andere auto's en langzaamaan komt het besef dat je meer wilt :)
     
  14. Amen... freude am fahren!!! (en dat is zeker geen voorsprong door techniek.....)
     
  15. Haha, nee das geen voorsprong door techniek.

    De Focus mag weg voor €12500 inclusief alle tuning en de winterbanden.
     
  16. #1177 Marco Morello, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2013

    Koos toch niet zo tevreden met je 4 ringen?
    @Michel; zoals ik al zei die M3 E30 is wel heel gaaf.:thumbs:
    Het geluid is ook erg stoer, of het net zo mooi als de brul van de ST weet ik niet, maar het janken van die BMW motor is wel lekker.
     
  17. Ben nog steeds blij dat ie het toch maar gedaanheb. Het zal alleen lang wachten zijn voordat ik er in kan rijden, denk dat het (op paar ritjes na) wel volgend voorjaar wordt. Maar goed, dan heb je de tijd om de auto technisch een beetje te ontdekken.
    Als je zo'n DTM airbox plaatst geeft ie een waanzinnig mooi geluid :) Standaard is het een mooi geluidje, kernachtig, ietsje metalig. Maar je mist het 5-cylinder geluid (hoewel ie met ModX sowieso niet veel roffelt) en de 'geluidseffecten' uit de uitlaat.
     
  18. ST heeft z'n laatste beurt gehad, olie vervangen, schijven (wegens lichte trillingen) en blokken voor. Interieurfilter vervangen. Voorwielen gebalanceerd. Lambda spacer geplaatst. Anti-roest behandeling gegeven op delen die nog niet gedaan waren. Nog even keertje 2 rammeltjes eruit halen, in de was zetten en dan mag ie in de verkoop.

    Alvast wat pics van de E30M3, naast de 997 GT3 die de vervanger is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. Mooi hoor!! Wat me nu opvalt, er zit een schuifdaken in, is die dichtgelast? En de pijl die naar het sleepoog moet wijzen, zat die er niet op of plak je die er pas op als je het circuit op gaat?

    De GT3 moet nog verbouwd worden zie ik? En een leuk kleurtje erop?
     

Deel Deze Pagina