1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Robert's Focus Wagon: ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rfknol, 25 jan 2010.

  1. Wordt dat lampje rood als je meer toeren gaat maken ? :D
     
  2. :cheer: :dance: :rock: :rave: :woohoo: :jumping: :bouncer: en weet ik veel welke smileys er nog meer zijn...
    Hij is weer terug!!
    Hij is veel stiller dan eerst, als ik het gas loslaat gaat dat weer mooi soepel, het koppelingspedaal voelt weer veel beter aan. Kortom super weer:D
    Nu wel weer even wennen aan de koppeling want die is weer wat feller geworden en het trapt iets zwaarder in. Nu maar even een paar maandjes bijkomen van de rekening :nocheer:
    En ook nog weer even wennen aan dat deze auto wél meteen reageert op het gaspedaal:mrgreen:

    Heb ik vanmorgen nog even gecontroleerd. Het antwoord is: nee:mrgreen:
     
  3. Goed nieuws man, kun je weer karren!!!
     
  4. :cheer:, je kan met een gerust gevoel die hut door de Alpen heen sleuren:P
     
  5. Mooi dat hij weer terug is..!
     
  6. Mooi dat je weer je eigen auto kunt rijden :thumbs:
     
  7. Beter dat ie weer terug is.
    Heb je nou een idee voor een lampje inbouwen in je focus :P
     

  8. Jammer hoor ;)

    Wel beter dat je wagen weer terug is en goed aanvoelt :cheer:
     
  9. Is ie nu ook daadwerkelijk stiller of was die Fiesta gewoon een herriebak?
     
  10. Alsjeblieft niet zeg! Je word knettergek van dat lampje. :)

    Ik moest eerst aardig mijn stem verheffen om te zorgen dat mensen me op de achterbank ook konden verstaan. Dat hoeft nu niet meer.
    De Fiesta was ook een mooi stille auto. Bij de 4000 toeren begon je de motor pas te horen:D
     
  11. Dan begon ie ook pas te leven:D!
     
  12. Moi, ja strakke focus, mooi kleurtje bei the wee. Zwart is mijn kleurtje ook. Ook een wagon van 2005.
     
  13. Maar de Focus van Robert is blauw :schater:
     
  14. :mrgreen: wel heel donker blauw inderdaad. Zeker na het wassen.
     
  15. dat lampje op die fiesta zit verkeerd om:mrgreen: betekend niet opschakelen maar terugschakelen:mrgreen:

    2000 toeren is veel te laag;)
     
  16. #117 rfknol, 6 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2010
    Weer terug van vakantie. En wat voor 1...
    Ik stel voor dat we niet meer met de Focus naar Italië gaan, dat is niet goed voor 'm. Voor iedereen die het nog niet wist, ik ben met de caravan naar Italië gereden.
    [​IMG]
    Onderweg heb ik 6x de melding gehad dat de motortemp. te hoog was. Het grootste probleem daarbij was dat de temperatuurmeter al die tijd 90 graden bleef aangeven, totdat hij oververhit was. Dan schoot hij naar de 120. Steeds gas los, snel de verwarming op heet en hard, raampjes open. Maar dat hielp eerst niet echt, totdat ik een klein beetje gas gaf (koelen met diesel?). Het hele probleem ontstond pas na zo'n 350-400km.

    Eenmaal in Italië aangekomen heb ik mn dealer maar eens gebeld en die vertelde me dat ik maar even met Ford Assistance moest bellen. Dus dat gedaan, die belde even met de technische desk om vervolgens mij te melden dat de auto niet verder mocht rijden en dat hij zou worden afgesleept. Ik heb nog tegengesputterd (met het verhaal van Joost in mn achterhoofd), maar dat hielp niks. 45 minuten later stond er een Italiaan met afsleepwagen, die mij doodleuk vertelde dat de auto direct op transport naar Nederland zou gaan. Dus ik meteen weer in de telefoon geklommen om Ford Assistance te vragen hoe dat zit. Ik stond op een camping waar ik de volgende dag weer van zou vertrekken. De vrouw vertelde me dat de afsleper daar geen zeggenschap over heeft en dat hij naar een garage zou worden gebracht. Ik zou vervangend vervoer krijgen die de caravan zou kunnen trekken. Later blijkt dat de dichtst bijzijnde auto met trekhaak 314 km verderop staat en dat was geen optie. Dus een Fiesta mee gekregen zonder trekhaak. 's Avonds zou ik gebeld worden over waar de auto staat.

    De Fiesta:
    [​IMG]

    En dan begint het wachten, het lange wachten. Zondags heb ik aan het eind van de middag zelf maar weer gebeld omdat ik toch wel graag wilde weten waar mn auto staat. Dat wist de man aan de andere kant ook niet maar ik zou maandag daarover gebeld worden...

    Dus maandag om 12.00 word ik gebeld :cheer: met de mededeling dat ze nog steeds niks over de auto weten :crying:. Aan het eind van de middag zou ik weer gebeld worden. Is ook niet gebeurd (of ik had het geduld er niet voor...). Dus om 20.00 heb ik weer gebeld, toen werd me verteld dat er om 18.00 een fax was binnengekomen met meer info:cheer:. De auto zou in Bardonecchia staan:?. Maar daar issie vandaan gesleept! En voorzover ik gezien heb zit daar geen dealer. Bovendien had ik m daar zelf dan eventueel ook nog wel heen kunnen rijden. Na nog even beter lezen, het was een kopie van een kopie van een fax super kwaliteit dus, trok hij de conclusie dat hij in Fossasco stond, onder Turijn. Goed in ieder geval weet ik waar hij staat, maar er is nog geen probleem vastgesteld. Ik heb gevraagd of ze niet konden regelen dat er een software update kon worden uitgevoerd daar. Hij zou het in het dossier opnemen en morgen hoor ik meer.

    Omdat ik als vrijwilliger met een fietstocht meedeed reden we elke dag zo'n 150 tot 200 km richting Nederland. Maandagavond waren we bij het meer van Annecy uitgekomen. Ik weet dat mijn temperatuurmeter een beetje raar doet en ook dat ik daar dus niet al te veel op kon vertrouwen. Met die info en rustig aan rijden kon ik (volgens mij) best naar Nederland komen met caravan en eigen auto. Dus ik ben dinsdagmorgen met een vriend van me naar Turijn gereden om de auto op te gaan halen, of hij nu klaar was of niet. Eerst stonden we bij het verkeerde filiaal van de dealer:frusty:. Om 11.55 bel ik met Ford Assistance om te vragen hoe het er mee staat omdat ik al in Turijn ben. Ze zouden meteen proberen te bellen met de dealer, maar omdat ze in Italië van 12.00 tot 15.00 middagpauze hebben (waarom hebben we dat in Nederland niet?????) kon het zijn dat ze de dealer niet meer konden bereiken en zou het kunnen zijn dat ik pas om 15.00 terug word gebeld. Snel met de Fiesta (1.4 TDCi :mrgreen:) naar de goede plaats gereden om er daar achter te komen dat ook deze dealer inderdaad van 12.00 tot 15.00 pauze heeft. Dus om de tijd te doden hebben we maar een pizza gegeten. Om 14.55 word ik gebeld door Ford Assistance: "U kunt uw auto weer ophalen, ze hebben niks kunnen vinden en de software update begrepen ze niks van dus dat is ook niet gebeurd". Dat verbaasde me niks want beide dealers waar ik was geweest met het probleem, konden niks vinden. Dus waarom deze dealer wel?

    Eenmaal bij de dealer (met :rs: in de showroom:kwijl:) word er even iemand geregeld die engels kan, want ik spreek maar 3 woorden Italiaans (pizza, spaghetti, macaroni:mrgreen:). Die verteld dat ze de motor de hele ochtend hebben laten lopen (en mn diesel dan? is die weer aangevuld? nee) en niks hebben kunnen constateren, alles werkte naar behoren. Dus ik verteld dat ik er alleen last van heb als de caravan erachter hangt en ik een helling op rij.
    Vraagt hij vervolgens of het niveau van de koelvloeistof goed is :shock:. Dat lijkt me toch dat ze dat al lang hebben gedaan? Of hebben ze helemaal niks gedaan?
    Het zou ook nog kunnen zijn dat de dop van de koelvloeistof het probleem is dus die konden ze nog wel vervangen. Hoefde van mij niet, ik wilde die auto weer terug. Na een half uur ondervraging over de auto werden de papieren afgehandeld en mocht ik met een rekening van 12,50 de deur weer uit.

    Snel naar het vliegveld om de Fiesta weer in te leveren en weer terug te gaan met de Focus naar de caravan om die naar de volgende camping te rijden. Er was dus niks aan de auto gedaan (zelfs de watertemperatuur was zo laag dat die zo'n 5 km nodig had om op de 90 te komen, iets wat hij alleen doet als hij een nacht heeft stil gestaan...), maar ik had m in ieder geval weer terug.
    Met de caravan erachter ben ik rustig naar de camping toegereden en verder geen problemen gehad. Het was in de tussentijd ook niet zo warm meer dus hij had genoeg koeling.

    Tot en met zaterdag nog 1 keer gehad dat de temperatuur opliep maar gelukkig niet te heet, ik was net op tijd met alle koelingshandelingen:).

    Zaterdag heb ik in Luxemburg getankt. En omdat ze daar bij de Aral Excellium diesel hadden die erg goedkoop was heb ik die er ingegooid. In Nederland tank ik altijd V-Power. Na ongeveer 10 km hoorde ik de motor bijna niet meer, dus ik voor de zekerheid even de toerenteller bekeken maar hij draaide toch echt 2250 toeren. Toen ben ik m weer eens even gaan testen. 95 km/u met de caravan en dan in de Ardennen maar eens kijken hoe de motortemperatuur zich houd. Ik was stomverbaasd, de motor temperatuur kwam nog net boven de 140 graden uit maar meer ook niet, terwijl ik hellingen op reed waar hij eerst wel problemen had. Hij trok weer als vanouds!

    1 ding weet ik nu wel zeker. Er komt alleen nog excellium of V-Power achtige diesel in. Ik had steeds bij de Total gewone diesel getankt.

    Nu nog maar eens even bijkomen van de vakantie...

    Groeten,

    Robert
     
  17. Ik denk ook geenitalië voor mij met de wagen als ik het zo lees...die brandstof is anders dan hier geloof ik.

    Helaas voor jou hoe het gelopen is, maar beter dat jij je wagen sneller terug had dan een ander forumlid hier ;)
     
  18. Het is ook wel overal pech dit jaar met de auto's. Planning voor ons volgend jaar is engeland.
    Hopelijk gaat dat wel goed.
    Ben blij dat je je auto weer terug hebt.
     
  19. Welkom terug Robert. Wat een verhaal. Wat doen ze toch daar in Italië met de gewone brandstoffen?
     

Deel Deze Pagina