Robert's Focus Wagon: ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rfknol, 25 jan 2010.

  1. Zo vandaag even een nieuwe mistlamp gehaald. Zat ik wel meteen weer te twijfelen of ik er niet 2 zou halen. Dan heb ik beide lampen weer nieuw en zonder steenslag. Morgen de nieuwe lamp er maar even in zetten, want vanavond heb ik te weinig licht.
     
  2. Kloten van je mistlamp. Hoop niet dat dat lot ook mij te wachten staat.
    Heb dus dezelfde voor de C-max met van die 35W H8 xenon look erin, maar wellicht worden die ook warmer dan de originele, dus maar even afwachten.
    Vind de lichtopbrengst echt zwaar ***. Hoop dat er nog aftermarket versies komen die het beter doen.
     
  3. Ze vielen mij ook tegen. Ik had zelfs het idee dat ze minder licht gaven dan de originele. Maar om ze te vervangen gebruik ik toch liever de normale manier, is een stuk goedkoper:)
     
  4. Trouwens, bij Monu lights zijn ze niet erg snel met reageren op mailtjes. Ik mocht op de orderbevestiging reageren stond er, dus vorige week even een mailtje gestuurd omdat ik niet had opgelet bij de bestelling en dus 35w had besteld ipv de 55w die ik in gedachten had. Maar tot nu toe nog geen reactie. Ook het mailtje wat ik gisteravond over het kapot gaan heb verstuurd heb ik geen reactie op gehad tot nu toe, nou is daar ook nog maar 1 dag overheen gegaan. Terwijl een info aanvraag nog dezelfde dag werd beantwoord...
    Als ik volgende week nog geen reactie heb ga ik maar eens even bellen. Je mag er toch vanuit gaan dat een lampe wel wat langer meegaat dan 1 uur. Langer hebben ze echt niet gebrand.
     
  5. De nieuwe mistlampunits zitten er in! ik heb er toch maar een 2e bij gehaald zodat het weer mooi symmetrisch is:) En meteen de andere xenonlook er weer uit gelaten. Ik heb geen zin om nog een keer die unit te moeten vervangen. Alleen viel me de lichtopbrengst vanmiddag al weer tegen (ik moest toch even controleren of de lampen het ook inderdaad deden).
     
  6. eeh ... OK ..:oops:.. maar dan wel heel donkerblauw.
    Op de foto lijkt hij toch echt zwart.
    Maar je begrijpt wat ik bedoel, net als op lichte zie je op donkere auto's eerder vuil (stof). Mede om die reden koop ik meestal een grijs-achtige auto. Nadeel daarvan is dat mijn auto soms in geen maanden gepoetst wordt. En dat kan ook niet goed zijn ......... ;)

    Jan
     
  7. De eerste keer dat ik m op een foto zag dacht ik ook dat hij zwart was. Dus ik begrijp je vergissing:).
    Maar inderdaad, mijn vorige auto was magnum grey en daar zag je een stuk minder goed dattie vies was. Dus deze wordt ook iets vaker gewassen.
     
  8. De volgende update zit eraan te komen. De afstandsbediening wil nu echt niet meer:(. De contactpunten zijn doorgesleten, hoe dat mogelijk is... gelukkig kan ie ook nog gewoon met de sleutel open:). Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de dealer.
     
  9. Heb het hele topic doorgelezen alleen begrijp ik het verhaal van de mistlampen niet helemaal. Rij je daar altijd mee aan ? Volgens mij zijn ze ook niet gemaakt om heel veel licht te geven, alleen op een andere plaats op de weg. Dat je ze zou willen gebruiken als dagrijlicht kan ik me nog voorstellen.
     
  10. Nee ik rij er bijna nooit mee aan, maar als ik ze dan een keer aan heb omdat het mistig is hebben ze bijna geen toevoeging. Hoewel ik er nu 2 nieuwe units in heb zitten en die geven wel beter licht. Ik had waarschijnlijk ook wat last van strooilicht en dat ze wat aan de hoge kant stonden.
     
  11. Vandaag is de auto even naar de dealer geweest omdattie zo rookte en een beetje inhield. Hij is uitgelezen en daar kwam code P0099 uit. Dus hebben ze de inlaatsensor schoongemaakt. Ik blij dat het geen EGR was, maar toch 100 euro armer(lang leve het uitlezen)... Dus ik de snelweg op en naar z'n 5 en toen wou hij niet meer verder, niet genoeg vermogen om de accelereren:crying:. Is de sensor waarschijnlijk niet goed meer, daar hadden ze al voor gewaarschuwd dat het een eventueel volgende keer vervangen moest worden maar dat het zo snel was... Onderweg begon hij ook onregelmatig te lopen maar gelukkig was dat te verhelpen door m een keer opnieuw te starten. Morgen gaat ie weer en dan komt er een nieuwe sensor in. Weer een dag bij de garage:nocheer:.

    Gisteren nog even een klepje geplaatst bij de ruitensproeier maar ik heb niet echt het idee dat het helpt. Vanmorgen heb ik even gesproeid, maar ik zag nog wel (kortere) strepen.
     
  12. Vandaag weer bij de garage geweest dus. Is er niks meer aan de hand, geen foutcodes erin of wat dan ook. Ik heb samen met de monteur een proefritje gemaakt en hij doet het weer zoals het hoort. Vreemd verhaal.
    Vanmorgen toen ik naar Harderwijk reed(met 90km/um, want harder wou hij niet) deed de motor er wel 40 km over om op temperatuur te komen. Misschien toch de thermostaat niet goed. Maar dat zien we een andere keer wel want de temperatuur blijft volgens de laptop wel goed....

    Groeten,

    Robert
     
  13. Jij komt nog al eens daar he? Altijd kijken of er per ongeluk een zwarte :st: staat;)
     
  14. tuurlijk:P
     
  15. Volgende week dinsdag gaat de auto voor de verandering weer eens naar de dealer. Deze keer voor APK en meteen maar even de inlaatsensor (of luchtmassameter) vervangen. Zou iets van 4 tot 5 tientjes kosten, maar hij reageert de ene keer aardig lui en het andere moment schiet hij vooruit. Nou vind ik dat laatste niet zo erg, maar het inhouden zint me niet. Morgen maar eens kijken of er AFS op voorbereid is.
     
  16. Ik heb nog eens even gezocht, maar kan het niet vinden. Weet iemand of de AFS koplampen een eigen zekering (in de zekeringkast) hebben? Ik kon er in de handleiding niks van terugvinden.
    Ik heb wel een zekering gevonden die niet in de handleiding stond omschreven. Zit in de kast onder de motorkap en ligt los in de kast, wel met draad natuurlijk...
     
  17. Vandaag issie voor de APK geweest en voor de inlaatsensor. De apk is hij op de achterbanden na (2,4 en 3,2 mm) glansrijk doorheen gekomen.
    De inlaatsensor was niet de goeie vertelden ze me, dus daar is met spoed een nieuwe voor besteld en die wordt morgen geplaatst. Afwachten en kijken of hij daarna weer een constant vermogen heeft...
     
  18. Op naar de dealer:P.
    Ogen open houden he?;)
     
  19. Afgekeurd?
    Snappen die lui het niet....
    Wetterlijk is het 1.6mm profiel...
     
  20. 1.6 mm is afkeur 2,5 mm is een adviespunt (ac1 )
     

Deel Deze Pagina